Gå til innhold

Mine første "design" dager i Adobe Photsohop :)

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har nå lært meg så vidt å bruke det geniale programmet Adobe Photoshop CS. Har lenge ønsket å kunne fikse fete desktop's ol. ,- men har gitt opp etter å ha åpnet programmet. For mange funksjoner, knotter og stæsj gjorde at jeg feiget ut...

Først etter å ha lest en del tutorials, prøvd meg litt på egenhånd osv. har jeg klart å lage noen desktop's jeg er sånn rimelig fornøyd med. Alle disse bildene har jeg laget på tre dager. Jeg synes det er utrolig artig å drive med slikt, og vil gjerne utvikle meg og lære nye teknikker osv.

Tar gjerne imot tips til forbedringer ol. !

(Rekkefølgen bildene ligger i er sortert etter når de er laget, første bilde er det første jeg lagde)

russ056va.th.jpg

skog3sb.th.jpg

stjerne1qk.th.jpg

grnndott7zu.th.jpg

blstjerne9us.th.jpg

tentacles0ae.th.jpg

sakji5cm.th.jpg

EDIT: Hvis imageshack automatisk "cropper" bildet, klikk én gang på det, og du vil få den størrelsen bildet er ment for å vises i.

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Da er jeg tilbake...

Er russ i år vettu, så det har dårlig med hw.no i det siste.

Takker for alle fine tilbakemeldinger :yes:

bror_bror: Det stemmer at jeg har brukt wind og polar coordinates ja. Fonten til "bloody tentacles"heter "Angryblue"

Stine: Du sier du skulle ønske du var flink i ps også; Vel, det skulle jeg også for en ukes tid tilbake. 3 dager seinere og dette var det jeg hadde kommet opp med.

Jeg hadde ingen spessielle kunnskaper om grafikk, design fra før av. Så det er bare å sette seg ned noen titalls timer, og du skal se at du begynner å mestre dette :thumbup:

Lenke til kommentar

Nydelig saker her, det er helt sikkert :)

Hvordan gikk du frem med det forste bildet du lagde?

den bloody tent. var ogsa temmelig fet, har hort om en lignende tutorial, hvor man bare kan forme F.eks ror med en effekt. har jeg rett?

Ang det bla bildet, det var helt ok, men ser at du har brukt noe som ser ut som den har blitt "kutta" helt pa toppen. det er det som gjor forskjellen mellom en god og en virkelig god artis hvis man kan fjerne den..

keep up the good work..

Lenke til kommentar

Nydelig saker her, det er helt sikkert :)

Hvordan gikk du frem med det andre bildet du lagde?

den bloody tent. var ogsa temmelig fet, har hort om en lignende tutorial, hvor man bare kan forme F.eks ror med en effekt. har jeg rett?

Ang det bla bildet, det var helt ok, men ser at du har brukt noe som ser ut som den har blitt "kutta" helt pa toppen. det er det som gjor forskjellen mellom en god og en virkelig god artis hvis man kan fjerne den..

keep up the good work..

Lenke til kommentar

Takker takker...

Det andre bildet brukte jeg mange forskjellige brushes i ulike farger på. Ikke så vanskelig!

Når jeg lagde Bloody Tentacles lagde jeg først et slikt rør ja, så gikk jeg til edit transform - perspektive, så forandret jeg røret slik at det ble spisst nederst og bredt på toppen. Så gikk jeg til filter-distort-shear , der kan en bøye og tøye på ting.

Det "bla" bildet som du nevner, jeg er ikke helt sikker på hvilket bilde du tenker på, men kan det være bildet med den blå stjerna i ?

Isåfall er jeg klar over at det er en loddrett kant i toppen av bildet som egentlig ikke burde være der, det er mulig å fikse, men det vil komme til å ta litt tid tror jeg...

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...