Kvammis Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Har nettopp byttet North Bridge kjøler på hovedkortet mitt. Brukte denne Zalman Northbride kjøler - Passiv... Leste litt rundt først og det sto at den kjøler like bra og bedre, og er støyfri. Det kan umurlig stemme. ! Når jeg tar på kjølern, svir det i fingern.. Noen som vet av et program jeg kan måle NB temp med ? Har prøvd "speedfan" men det står jo ikke hva som er hva EDIT: Har dette hovedkortet. Endret 3. mai 2005 av m3tro89 Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg tror kanskje jeg har funnet tempen, men er ikke sikker! Denne grafen er fra "temp 2" i speedfan Først er den høyt, så setter jeg en 120mm vifte på full guff mot kjølern. Også tar jeg den bort igjen.. ! Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 52 grader er jo ikke ille da, og jeg tviler på at du brente fingern på denne tempen! Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Da viser den nok feil.. Kan ikke ta på NB kjølern i mer enn 3 sekunder.. Har du et tips til ett annet program å måle med ? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Brenner du finger´n etter tre sekunder, er tempen 60grader eller mer.... Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Brenner du finger´n etter tre sekunder, er tempen 60grader eller mer.... Jeg mener nemlig jeg har hørt det før.. Tror kanskje det er du som har nevnt det før Er det bare å skifte tilbake til origialkjølern da ? Noen som vet av en bra NB kjøler som ikke bråker ? Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 tror ikke den nb kjøleren var dimensjonert for det der... så ut som en svæææær orginal NB kjøler... sammenlignet med den på nforce2 hovedkortet mitt..... er såvidt det er kjøleribbe med en vifte oppå... skal snart bytte til den samme Zalman kjøleren du har prøvd... pga vifta ikke er helt i orden.... Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hadde en slik kjøler på mitt hovedkort. Den ble også grisevarm. Turte ikke å ha den på så tok den av. Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Jeg har nå prøvd å måle tempen på NB kjølern. Og som dere ser har jeg bare stappet en liten tempføler inni kjøleribben. Tempen lå på 58-60C i Idle og Load.. Endret 5. mai 2005 av m3tro89 Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 NF4 SLI brikkesettet ligner litt på en athlon xp cpu med en en liten kjerne i midten. Jeg synes zalman kjøleren vingla litt. Noen andre enn meg som har opplevd det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå