TanglewoodD Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Heisann. Jeg, eller min bror da rettere sagt, skulle se seg omkring på Qxl er for en uke siden. Han fikk øye på et Sourround sett til 1000spenn elerno. Jeg satt ved siden av, og sa at han ikke burde trykke gi bud, fordi han så på bilde, og bare trykket. Han visste ikke hvem som solgte, hvilket merke osv. Etter 2-3dager så fikk jeg en mail fra Qxl om at jeg hadde vunnet hele møka. Jeg har jo aldri gjort dette da, så jeg sendte et par mailer til maxprice.as som var selger. Etter 4-6mailer , så sa han at han ikke vil svare meg noe mer. Ja det var jo fint Han gjorde ikke post oppkrav, så jeg skulle sette inn 1019kroner på denne kontoen. Dro ned på Posten, dem sa at jeg trengte addresse og hele pakka, dro tilbake til datamaskin min , og sendte en mail. Han skrev addressen sin osv. Jeg spurte om jeg kunne slippe og kjøpe dette settet, imat det ble litt for mye for en 15åring. Men han sa bare at jeg skulle lese rettningslinjene. Greit nok. Han har over 4000 salg av ting. 200 av dem er negative. Men de fleste er posetive. Forskuddsbetaling på 1019 kroner når settet koster 800 (uten frakt og gebyr) ? Høres litt rart ut , vil helst ikke betale for noe jeg ikke har fått. Liker best når jeg ser pakka nede på posten, og betaler. Han gir jo tomme ord. Ebay er bedre. Gir jo penger til Ebay, som senere gir penger til selgere når jeg har fått pakka. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Kan jo spøre, men vet ikke med han Postoppkrav, er det da jeg betaler nede på posten, når pakka er der ? Som vanlig sending som psdata, komplett og microplex gjør ? Endret 3. mai 2005 av Stian_A Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Ebay er bedre. Gir jo penger til Ebay, som senere gir penger til selgere når jeg har fått pakka. Veit ikke helt hvor du har fått det fra,men i alle mine handler på ebay opp igjennom årene har jeg betalt direkte til selger. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Jaok , det var et emne om russiske beltespenner, dem sa at dem betalte til Ebay direkte ellerno, om det er jeg som har lest feil , så får du unnskylde. Forhåndsbetaling , som jeg skal, betaler jeg for alt før jeg får pakka da ? Trodde det var sånn at jeg betaler halv parten av prisen, så sender han pakka, så betaler jeg resten når pakka er hjemme hos meg. Men det er feil ? Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Be om å få det i postoppkrav. det er nok lurest ja Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Be om å få det i postoppkrav. det er nok lurest ja Da er det jo det med post oppkrav. Jeg tror ikke han gjør post oppkrav. hehe, lite morro og handle med denne fyren. Syns jeg er veldig snill som gjør denne tjeneste for min dumme bror Jeg har akkurat sendt en mail til selgeren, spør om han kan sende pakken som post oppkrav. Kryss fingra og tenk på barne tv Endret 3. mai 2005 av Stian_A Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) med so mange postive karaktera so går det som regel greitt med forskudd... problemet er som oftest når du prøver å nå han viss det er noko defekt med varen... edit: dei sender garantert ikkje i postoppkrav... Endret 3. mai 2005 av ghost7 Lenke til kommentar
Josten Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Stod det på forhånd at han bare tok forhåndsbetaling a? Hvis ikke, kan du vel alltids si "inget oppgrav, ingen handel" elns uten å bryte reglene? Har ikke så mye peiling på qxl jeg da. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Ja, det er det med reglene som Josten prøver og komme fram til. Tror ikke en kan si det at hvis ikke du sender oppkrav, så gidder ikke jeg og kjøpe en dritt. Det tror jeg er veldig liten sjanse for. Men jeg så på karakterer osv. i ettertid, i de 200negative kommentaren, så var det mest om at folk ikke fikk kontakt. Det er nok sånn at han selger , men ikke refunderer defekte varer. Men det blåser jeg i, jeg skal ikke ha det. Takk for all hjelp ! Jeg skal skrive hva jeg for til mail tilbake Bare ber mor kjøre en tur te Posten jeg da Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Han har kanskje 200 negative, men det er da 3800 som ikke har gitt han negativkarakter. Er helelr ikke sikkert at alle di 200 negative karakterene er hans "feil". Er ofte slik at gir du noen en negativ karakter, så får du en tilbake Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Jeg har handlet med maxprice.as på qxl og har ikke noe negativt og si. Jeg betalte forskudd og fikk varen etter ca 1 uke. Jeg kjøpte 2 kabinett derfra. Men det er uansett ikke noen garanti for at vedkommende er ærlig. Endret 3. mai 2005 av sub1343 Lenke til kommentar
MrOnslow Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Skjønner ikke helt problemet ditt jeg. Står spesifikt i Maxprice.as sine auksjoner at betalingsmåte er forskuddsbetaling, det ene og alene. Er du uenig i det, la være å by. Om du ikke vil stå for handelen så er det bare å trekke seg. I verste fall oppnår du kun en negativ karakter Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Skjønner ikke helt problemet ditt jeg. Står spesifikt i Maxprice.as sine auksjoner at betalingsmåte er forskuddsbetaling, det ene og alene. Er du uenig i det, la være å by. Om du ikke vil stå for handelen så er det bare å trekke seg. I verste fall oppnår du kun en negativ karakter står på qxl at bud er bindene da Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Skjønner ikke helt problemet ditt jeg. Står spesifikt i Maxprice.as sine auksjoner at betalingsmåte er forskuddsbetaling, det ene og alene. Er du uenig i det, la være å by. Om du ikke vil stå for handelen så er det bare å trekke seg. I verste fall oppnår du kun en negativ karakter står på qxl at bud er bindene da muligens det, men du må huske at umyndige (nå tar jeg generelt) ikke kan stifte gjeld eller binde seg med rettshandel (altså bindende avtale). Når han så kjøper her har han forsåvidt gjort det. diskusjonen kan fortsette med om det er hans penger osv osv Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Ja, det er klart... Bra eksempel 8-) MrOnslow, ja, som sagt. Det er ikke jeg som la inn bud. Det var min "dumme" bror. Fikk mail fra Maxprice.as om at jeg ikke kunne "avbestille" varen. Ja, jeg kan ikke sende den som post oppkrav. Takk for alt alle sammen. Jeg skrev så klart ikke her for å gi Maxprice.as pryl, men dem kunne latt være og skrive at dem ikke vil svare mer. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Må bare få si at jeg ikke direkte stoler helt på disse proffe qxl selgerene.. De selger selvsagt på qxl for å unngå all reklamasjon og dritt som en vanlig nettbutikk må. De er kanskje ikke svindlere, men irriterende bedriftskultur er det. Jeje, min tid er nok forbi når det gjelder kjøp hos slike, holder meg for god og man finner lett utstyr til en billigere penge med bedre kvalitet enn disse kan tilby.. Og til dem som sier at 200 negative karakter er lite, javel? Tenk om f.eks. komplett skulle hatt 5% direkte misfornøyde kunder, er ikke sikker på hvor mange som handler årlig hos komplett, men rundt 100k personer er det vel. De aller fleste nettbutikkene driver seriøst og ønsker å holde på kundene, men denne fyren(maxprice.as) virker egentlig useriøs.. Man skal alltid lese de negative karakterene og se om fyren ihvertfall har gjort et forsøk på å være seriøs når ting oppstår.. Dette har han ikke gjort, er egentlig rart at han har fått lov av qxl å fortsette sin litt lugubre virksomhet.. Ser at det gjentar seg gang på gang at maxprice kutter all kontakt når det oppstår et problem.. PS; det må selvsagt sies at jeg ikke er direkte objektiv i saken, aldri kjøpt noe fra maxprice, men opplevd liknende selgere.. Det du kan være 95% sikker på er at du får en vare, ca. 80% sikker på at du får den rette varen og at du blir riktig så fornøyd... Endret 4. mai 2005 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Du kan jo bare avbryte kjøpet(du blir bannet fra qxl med DET nummeret som du registrerte deg med), men da må du registrere deg med et annet mobilnummer.. Du får se selv.. Lenke til kommentar
andreg Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 muligens det, men du må huske at umyndige (nå tar jeg generelt) ikke kan stifte gjeld eller binde seg med rettshandel (altså bindende avtale). Godt poeng, og trolig grunnen til at QXL har 18-års grense for å registrere seg som bruker... Lenke til kommentar
leonid Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Jeg ville ihvertfall ikke handlet med ham hvis han motsetter seg å sende pakken i oppkrav. Det er ikke særlig tillitsvekkende, for å si den sånn. Endret 4. mai 2005 av leonid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå