Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Filoverføring mellom to PCer (ikke på lokal nett)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og min søster har hver vår PC som vi ønsker å overføre filer mellom. PCene er ikke på samme lokale nett og Ingen har fast IP adresse. Vi ønsker å overføre filer mellom disse men sliter med å finne beste måte å gjøre dette på. Per i dag har vi simpelthen brukt Messenger men dette går utrolig tregt. Det vi kunne ønske var et prog som kopler sammen to maskiner direkte på nettet. Har tidligere prøvd å sette opp FTP server (servU) uten hell. Tror dette skyldes at vi ikke har fast IP?

Finnes det noe fornuftig program som kan hjelpe oss med dette eller må vi sette opp servere etc. Hjelp mottas med takk!

Mvh.

wmuthe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ftp er nok det greieste

EDIT: kjenner ikke så godt til hvordan setter opp dette på windows, men har hørt om den du nevnte og BulletProof FTP Server da. Det burde være ganske greit, men at ipadressen forandrer seg burde ikke ha noe å si, kanskje du glemte å forwarde port 21 til din lokale ipadresse i routeren din?

whatismyip.com er enkleste side å finne ekstern ip tror jeg, dvs den adressen søstra di skal koble seg opp til.

Endret av opticus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...