Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc skrur seg av under spilling!

Anbefalte innlegg

Jeg har dataen oppe ca. 24/7 som server, alt funker fint når jeg bare surfer på nette eller holder på med siden min ol.

Men når jeg skal spille et spill eller noe sånt skrur dataen seg av iløpet av ca 1t.

Jeg har renset alle vifter og hatt på kjølepasta. :dontgetit:

Kan det være fordi den blir for varm? eller kan jeg ha stlit den inn til å skru seg av?

Jeg har ikke instarlert noen form for sånn "Varme monitor" !

(Jeg har en psu på 450w så den skulle holde)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en bordvifte tilgjengelig, prøv å kjør med åpent kabinett og sett bordviften like mot kabinettet. Husk å sjekke at du har vifter som blåser både inn og ut, uansett hvor mange vifter du har er det ikke noe vits i at viftene f.eks blåser kun inn, fordi da blir det varmluften som sirkulerer. Sjekk temp med bios eller med et monitorprogram. Kan anbefale MBM5, søk på en eller annen søkemotor så finner du det. Evt. legg inn det monitorprogrammet som pleier å være med på cd til hk.

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

er den 43 C med en gang du starter den opp ?, temperaturen pleier å stige etter en stund, da jeg slo på min var den 29 C, men etter en stund ble den 49 C, så kanskje du burde gå inn i BIOS, der du ser temperaturen, og la pc'n stå og vente i noen minutter først isåfall. Da er du iallefall sikker på at temperaturen er presis.

Lenke til kommentar

Høres nok ut som enten for svak strømforsyning eller 2 for ulike minnebrikker.

Dersom det er en strømforsyning fra Q-Tec du har, så er ikke det "ekte" 450W, men antakelig noe mer rundt 300. Q-tec er kjent for skikkelige dårlige PSUer.

Dersom du har for forskjellig CAS-timing på 2 eller fler forskjellige minnebrikker, så kan det være årsaken. Har strevd med akkurat det selv, med akkurat de symptomene du har på maskinen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...