Jarbra Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Heisann! Lurte på hvor lenge man bør vente med å drikke alkohol etter en pencillin-kur. Håper det kommer noen konstruktive svar. MvH Jarbra Lenke til kommentar
kverna Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) spør legen din evt www.klara-klok.no / www.lommelegen.no o.l. Alkohol og penncillinkur er jo morro Endret 3. mai 2005 av kverna Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Hehe, poenget er at jeg skal kose meg med alkoholen, ikke bli så drita at jeg ikke kommer meg hjem i god behold. Regner med at det tar litt tid før man får svar på de nevnte nettstedene - og jeg håpet derfor at jeg kunne fått noen svar her. Ellers takk for fint svar! Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Tror ikke det har så mye med at det er farlig å blande alkohol og penicilin, det er vel heller det at penicilinkuren ikke fungerer da. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Er ikke den myten avfeid? Mente jeg leste at alkohol har ingen betydning for effekten pencillin. Mulig jeg tar feil nå men.... Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 stemmer, man kan drikke mens man går på pencillin-kur. spurte legen min, han sa det bare var ett par spesielle antibiotikaer man ikke kunne blande, så jeg drakk meg dritings og det gikk jo greit Lenke til kommentar
kverna Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 man blir jo full på 3 øl eller noe på pencillin kur da Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Kommer an på hvilken type pencilin du går på. Men det at man blir fortere full er bare tull. Greia er at alkoholen dreper bakteriene, som er virkestoffet, i pencilinen. Så går du på pencilin burde du holde deg unna alkohol uka etter. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Helt sikker? Trodde det var slik at det skjedde noe, siden begge brytes ned av leveren (Altså alkoholet og pencillinen). Man skulle vel tro at alkoholet/pencillinen brytes ned saktere, ettersom leveren vil ha mer å "tygge på"? Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 han sa det bare var ett par spesielle antibiotikaer man ikke kunne blande. Jeg hadde en av de, hold deg til legenes råd (generelt sett). Les også på bruksanvisningen, står der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå