Gå til innhold

Tilkobling av flere kabinettvifter, når hk har 1.

Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg ikke er noe geni i pc-bygging, derfor kan det godt være at mitt spørsmål egentlig er litt tåpelig :blush:

Jeg har et Cheiftek DA-01B-D hvor jeg har tenkt å innstallere flere kabinett-vifter, men så ser jeg på MB mitt (ASUA A7N8X-E) at det kun er én tilkobling til kabinett-vifter... hvordan løses dette problemet?

Takker for alle svar... :p

#Topic endret av moderator#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar..

Det er flere muligheter.

Du kan kjøpe en vifte med Molex- kontakt, evt slike som det følger med overgang til.

Du kan klippe opp en binders og koble viften til diskettstasjonskontakten på PSU (Men da bør du vite hva du driver med, og sikre med smeltelim..)

Du kan bruke viftestyring..

Det er sikkert flere muligheter også, men det var det jeg kom på i farten.

Lenke til kommentar
Du kan kjøpe en vifte med Molex- kontakt, evt slike som det følger med overgang til.

Tror nok jeg går for den foreløpig...

...men jeg kan ikke helt finne ut OM de viftene jeg kikker på leveres med Molex-kontakt?! Noen tips der?

Lenke til kommentar
Du kan jo også kjøpe 4-pins vifter og, men det er dritt, da de ikke kan viftestyres.

Har en kabinettvifte med kun molexkontakt og er det ikke mulig å få styrt den på noen måte(adapter,viftestyring ol.)?

Lenke til kommentar
Du kan jo også kjøpe 4-pins vifter og, men det er dritt, da de ikke kan viftestyres.

Har en kabinettvifte med kun molexkontakt og er det ikke mulig å få styrt den på noen måte(adapter,viftestyring ol.)?

Der som du kobler denne til vioftestyring (f. eks rheobus) med adapter skulle ikke dette være noe problem. Eneste problemet er at du ikke får turtallsavlesning, men det er vel kansje ingen krise...

Lenke til kommentar

Nei,det har ikke noe å si.Men har du noe tips om hvor jeg får kjøpt en adapter jeg kan bruke?

Så noen linka til den de har på Microplex men tror den går andre veien,dvs fra molex til 3 pins kabinettvifteledning.

Jeg skal jo ha molex til 3 pins som en kan sette på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Har du koblet den selv fra trepins på hovedkort til 4 pins(molex) kabinettvifte?

Nei, har ikke prøvd noen slike selv, men har brukt adaptere "den andre veien" (tre pins kontakt på vifte koblet til molex kontakt på psu) uten noen problemer tidligere. Ser ingen grunn til at ikke disse skal fungere like greit (noe bK_Coder bekrefter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...