Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 hei... skal en tur til kina snart.. noen som vet hvordan PC hardware er der? billig? osv der har dem vell alt av det nyste tipper jeg. er det noe lurt og kjøpe der i det heletatt? Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 ville ikke gjort det. Vet ikke om deres ting er kompitabelt med vårses Lenke til kommentar
bujk Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hmmm.. mener at hardware er hardware, skal da ikke være noe forskjell. Lenke til kommentar
Machine2003 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 haha, viss du får problemer og trenger support fra butikken, sliter du!! Lenke til kommentar
opticus Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 det hørtes ut som noe som var fristende, men vær obs på at de lager kopier av alt mulig der, vet ikke om dette gjelder hardware til pc også, men regner nesten med det. men er det latterlig billig er det jo bare å kjøre på! Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Hvis du selv skal til Kina en tur så kan du gjøre et kupp, for hardware er mye billigere i Kina. Har vært der og elektrobyen er " nesten " på størrelsen som Oslo sentrum. Da er det veldig viktig at du kjenner markedet der. Kjøpe fra serriøse aktører er viktig. Så mange hardware er produsert i Kina. Blant annet sapphire grafikk kortene osv... Ta med deg en shuttle pc så kan du teste i vei God tur Endret 3. mai 2005 av samye83 Lenke til kommentar
slacker Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Har selv handlet hardware i Vietnam, og det var ikke mye å spare i forhold til norske butikker der. Kan jo muligens være billigere i kina, men vil tro at markedene der er ganske like. Det som taler mest imot sånt er jo support selvsagt. Kjøper du noe som ikke funker kan du glemme returavtaler sannsynligvis. Men kommer du over et skikkelig bra tilbud er det bare å slå til. All hardware i hele verden er kompatibelt, eneste som ikke er det er vel DVDer, og noen konsollspill. Det blir litt vel vanskelig å kopiere en prosessor eller et hovedkort, så det ville jeg ikke bekymret meg mye for. Men vær obs på programvare. De er utrolig flinke til å lage overbevisende kopier av alle slags esker og CDer. Har selv sett fake windows i boks som så og føltes helt ekte ut, med hologram fra microsoft og hele pakken. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Var i kina nå i februar, hvor i kina skal du? I Shanghai kan du vente like priser som hos oss eller dyrere. I Beijing kan du få billig hardware (spesielt webkamera), merkevarer er like dyrt som her men alt som er kinesisk får du billigere og jeg anbefaler å prute og begynne usannsynlig lavt. Men selvsagt er det et problem om tingene ikke virker, men det er bare å be om å få det testet så du vet at det virker. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Skal man kjøpe rimelige varer i Kina så må man ut av sentrum! Helst til en nærliggende småby. Da kan man finne varer til eventyrlige lave priser, også på merkevarer produsert i Kina. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Småbyene har ikke de samme tilbudene på hardware som byen gir. Da snakker jeg om erfaring. Det er veldig viktig å dra til et sted hvor det er bare datating. For på vanlig shopping senter er tingene dritt dyre. Vi kan ta et eksempel som ipod mini. Prisen varierte rundt tusen kr fra shopping senter og en datakjede. Har sjekket produkt liste til par produsenter som selger hardware i småbyer, men de har ikke de nye tingene. Tilbud og etterspørsel henger jo sammen. Ingen etterspørsel heller ingen varer. Jeg kjøpte Iriver H320 i kina for rundt 2700 kr for halvtår siden. Og prisen i Norge ligger fortsatt på over 4000... Enkelte datakjeder blir substidert av staten og selger hardware uten moms. Der bør man handle hvis man har lyst til å kjøpe noe Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Småbyene har ikke de samme tilbudene på hardware som byen gir. Da snakker jeg om erfaring. Det er veldig viktig å dra til et sted hvor det er bare datating. For på vanlig shopping senter er tingene dritt dyre. Vi kan ta et eksempel som ipod mini. Prisen varierte rundt tusen kr fra shopping senter og en datakjede. Har sjekket produkt liste til par produsenter som selger hardware i småbyer, men de har ikke de nye tingene. Tilbud og etterspørsel henger jo sammen. Ingen etterspørsel heller ingen varer. Jeg kjøpte Iriver H320 i kina for rundt 2700 kr for halvtår siden. Og prisen i Norge ligger fortsatt på over 4000... Enkelte datakjeder blir substidert av staten og selger hardware uten moms. Der bør man handle hvis man har lyst til å kjøpe noe Da jeg leste at ting var dyrt i Shanghai tenkte jeg på prisene i Suzhou i sammenligning. Der blir det jo produsert datadeler, og utvalget er rikholdig hvis man vet hvor man skal lete. Det er jo et av problemene når man drar til et land som Kina, å finne de stedene som er mest gunstig å gjøre handel. Man kommer seg ikke igjennom alle varehusene på en liten ferie Skal selv dra nedover igjen i juni, og regner jeg blir der en 30-40 dager. Da får jeg nok litt tid til å titte litt rundt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå