AMD-King Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Overklokking i god gammeldags stil blir å få mye ut av billig hardware. Har tenkt å bruke Sempron 3100+ (S754, E0 stepping) og Abit NF8. Etter å ha lest på en internettside (Her, se nederst) så fant jeg ut at Abit NF8 kan gi meg det som trengs. Er litt usikker på hvordan SATA kontrolleren på dette hovedkortet vil fungere med så høy HT (HTT?) frekvens. Jeg lurer på hvilket minne jeg skal velge til dette billigprosjektet. Det må jo være minne med litt futt i. Har sett på Crusial BallistiX som selges som PC3200, PC4000 og PC4000 Tracer. Vil alle disse minnesortene nå minst 300 HTT frekvens? Hva er spesielt med Tracer vesjonen? Gi ditt syn på saken og gi noen råd! Trenger også tips om en stillegående CPU-vifte, kan Boxed brukes? Hva med chipsettvifte? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Vis du skal ha minne som gåt til 300 HTT skal det vere bra! Det er nok få som går så langt, men OCZ Platinium Rev.2 gjør kansje det. CPU-vifte: Thermaltake XP-120 med Papst vifte. Når det gjelder HT og HTT: HT er multiplieren til hovedkortet, mens HTT er frekvensen som du stiller ogg for å øke CPU hastigheten. HT skal ikke vere mye over 800 Mhz. Og siden Socket 754 har en HT på 4x, så bør du stille den ned til 3x med en gang, så kan du klokke i vei. Men pass på at HTTxHT ikke går over 800 Mhz da altså Det som ogsp kan vere et alternativ er å kjøpe TwinMos Winbond BH-5 brikker, eller OCZ Value Winbond. Men da må du nesten ha en OCZ RAM Booster, for de brikkene trenger mye vDimm. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Takk for oppklaring med HT og HTT. Så et problem her er at hovedkortet kan ha problemer med å levere nok spenning? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Takk for oppklaring med HT og HTT. Så et problem her er at hovedkortet kan ha problemer med å levere nok spenning? For BH-5 Ic'er ja, for TCCD Ic'er nei. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Blir nok til at jeg trenger TCCD ic'er, men er disse lett tilgjengelige? Er det mulig å stille en lavere minnedivider og få god HTT frekvens med det? Hovedfokuset skal være høy CPU frekvens, tross alt. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Her kan du lese en test av mange TCCD brikker. Edit: Leif Endret 3. mai 2005 av BaX Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Her kan du lese en test av mange TCCD brikker. Edit: Leif Hmmm, tror du Corsair TWINX1024-4400 kommer opp i 250 - 260MHz med 2.8 volt? Har liten erfaring på dette området. Prisen var også hyggelig til å være såpass gode brikker. Endret 3. mai 2005 av AMD-King Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Du kan jo lese denne testen også Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Du kan jo lese denne testen også Hmmm, tror det er disse brikkene som passer for meg. Da skal jeg ha nok å gå på under spenninga så hovedkortet kan gi. Da må jeg bare bekrefte rett stepping på CPU med komplett.no så skal jeg få se om jeg kan overklokke litt! Takk for all hjelp! Har lært mye om overklokking nå! Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Uflaks. De sempron 3100+ CPU'ene som er påvei til komplett er ikke basert på E0 steppinga. Jeg må derfor sette overklokkinga på is en stund. Imens får jeg bruke pengene til å reparere bilen min... urk! Ellers så kom minnevalget på Corsair TWINX1024-4400 pga. pris. Testen hos X-bit labs viser at CPU'en kan komme opp i 2.68 GHz på disse minnebrikkene som da kjører 2.5-4-4-8 på 298MHz (DDR596) på 2.8V. (Link: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/print...pron-3100e.html ) Endret 7. mai 2005 av AMD-King Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå