frudl Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Kjøpte en Netshop Notebook 1557GLS, og har problemer med medfølgende DVD-spelar. Den vil ikkje spele alle dvdar. Den spelar kun nåken få skifilmar og nokre få andre. kva er galt? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Det er godt kjent her på forumet at dvd drevene som følger med AOpen 1557 er av dårlig kvalitet. Du kan jo prøve å oppdatere firmware hvis du ikke allerede har gjort det. Endret 3. mai 2005 av Eulogy Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 QSI SDW-082 heter modellen Aopen bruker som DVD-brenner/leserdrev. Det finnes ingen firmware som løser problemene fra QSI, bare firmware som gjør problemet værre, og QSI har ikke-eksisterende support. Er DVD-brenning / lesing viktig for deg, er Aopen et dårlig valg ettersom de alltid bruker QSI sine slimslot-løsninger til tross for ekstremt mange klager. På AOPEN sine supportsider svarer AOPEN somregel ganske raskt på de fleste spørmål annet enn QSI/DVD-spørsmål, der unngår de å svare, sikkert fordi det rett og slett ikke finnes noen "løsning", dette er ikke pga en "feil", men pga et dårlig DVD-produkt som aldri har virket i henhold til standarder. Styr langt unna QSI er mitt råd. Lenke til kommentar
frudl Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Problemet er at eg ikkje får velge "Region". Den er låst på "Region 1", og det går ikkje an å endre på det lenger.. Fekk ett visst antall muligheta til å gjere det, og no går det ikkje lenger.. Tragisk. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Problemet er at eg ikkje får velge "Region". Den er låst på "Region 1", og det går ikkje an å endre på det lenger.. Fekk ett visst antall muligheta til å gjere det, og no går det ikkje lenger.. Tragisk. Det gjelder samtlige DVD-spillere for PC, og de fleste for TV... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Problemet er at eg ikkje får velge "Region". Den er låst på "Region 1", og det går ikkje an å endre på det lenger.. Fekk ett visst antall muligheta til å gjere det, og no går det ikkje lenger.. Tragisk. en kjapp uoffisiell fw-oppgradering til DVD-drevet løser det. Vil ikke lenke til noen side så søk selv.. Lenke til kommentar
espenf Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Et annet alternativ til hacket firmware er AnyDVD. Lenke til kommentar
frudl Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Har installert AnyDVD no, men får opp ei feilmelding når eg setter inn DVD-en: "AnyDVD var ikke i stand til å knekke alle CSS koder på disken! AnyDVD vil gjette seg frem til koden, men det er mulig at enkelte titler ikke fungerer korrekt pga. feil kode. Du kan se alle CSS koder i AnyDVD's instillinger-vindu." Nåken som veit kva eg kan gjere? Får ikkje til å spele DVD-en.. Kjedeli! Lenke til kommentar
espenf Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Se vedlagte skjermbilde fra AnyDVD. Forsøk med å sette tilsvarende innstillinger. Det er mulig at du må sette "Standard Region" til 1 siden spilleren din er låst til denne. Ellers skulle det så vidt jeg vet ikke ha noe å si at AnyDVD ikke klarer å knekke alle CSS kodene. Det er kun nødvendig om du skal ta en sikkerhetskopi av DVD'en. Vet ikke om det har noe å si, men du kan jo evt. også forsøke å laste ned siste beta av AnyDVD. AnyDVD 5.1.2.1 Endret 9. mai 2005 av espenf Lenke til kommentar
TAS Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Kan prøve noe som heter DVD Region Free.Denne funker i 30 dager,da må du eventuelt kjøpe den. http://www.afterdawn.com/software/video_so...region_free.cfm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå