Gå til innhold

Problemer med DVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QSI SDW-082 heter modellen Aopen bruker som DVD-brenner/leserdrev.

Det finnes ingen firmware som løser problemene fra QSI, bare firmware som gjør problemet værre, og QSI har ikke-eksisterende support.

Er DVD-brenning / lesing viktig for deg, er Aopen et dårlig valg ettersom de alltid bruker QSI sine slimslot-løsninger til tross for ekstremt mange klager.

På AOPEN sine supportsider svarer AOPEN somregel ganske raskt på de fleste spørmål annet enn QSI/DVD-spørsmål, der unngår de å svare, sikkert fordi det rett og slett ikke finnes noen "løsning", dette er ikke pga en "feil", men pga et dårlig DVD-produkt som aldri har virket i henhold til standarder. Styr langt unna QSI er mitt råd.

Lenke til kommentar

Problemet er at eg ikkje får velge "Region". Den er låst på "Region 1", og det går ikkje an å endre på det lenger.. Fekk ett visst antall muligheta til å gjere det, og no går det ikkje lenger.. Tragisk.

Lenke til kommentar
Problemet er at eg ikkje får velge "Region". Den er låst på "Region 1", og det går ikkje an å endre på det lenger.. Fekk ett visst antall muligheta til å gjere det, og no går det ikkje lenger.. Tragisk.

Det gjelder samtlige DVD-spillere for PC, og de fleste for TV...

Lenke til kommentar

en kjapp uoffisiell fw-oppgradering til DVD-drevet løser det. Vil ikke lenke til noen side så søk selv..

Lenke til kommentar

Har installert AnyDVD no, men får opp ei feilmelding når eg setter inn DVD-en:

"AnyDVD var ikke i stand til å knekke alle CSS koder på disken!

AnyDVD vil gjette seg frem til koden, men det er mulig at

enkelte titler ikke fungerer korrekt pga. feil kode.

Du kan se alle CSS koder i AnyDVD's instillinger-vindu."

Nåken som veit kva eg kan gjere? Får ikkje til å spele DVD-en.. Kjedeli!

Lenke til kommentar

Se vedlagte skjermbilde fra AnyDVD. Forsøk med å sette tilsvarende innstillinger. Det er mulig at du må sette "Standard Region" til 1 siden spilleren din er låst til denne.

Ellers skulle det så vidt jeg vet ikke ha noe å si at AnyDVD ikke klarer å knekke alle CSS kodene. Det er kun nødvendig om du skal ta en sikkerhetskopi av DVD'en.

Vet ikke om det har noe å si, men du kan jo evt. også forsøke å laste ned siste beta av AnyDVD.

AnyDVD 5.1.2.1

post-72-1115603102_thumb.jpg

Endret av espenf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...