Gå til innhold

Hva koster det å få et serviceverksted å legge inn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken telefon er det snakk om? Har lest at flere sier at de gjør det gratis hvis du sier at det er noe galt med telefon din. At den f.eks slår seg av hele tiden.

Edit: Så nå at du har et annet emne og at du har SX1. :)

Endret av MrBlueJack
Lenke til kommentar

Det koster ingen ting så lenge du har garanti og grunnlag for oppgradering (feilbeskrivelse) av SW.

er garanti og reklamasjons retten ute, så koster en SW oppgradering 399,- ihvertfall her på MobilFikser'n og de fleste verkstedene rundt om i oslo område.

Lenke til kommentar
Det avhenger som oftest av service-verkstedet selv og ikke minst: Hvem som jobber der ;)

Alt fra 0 til noen lapper.

Det kan kanskje lønne seg å kjøpe en datakabel i det lange løp.

Avhenger ikke av hvem som jobber der, alle versted har skrevet kontrakt med de forskjellige produsentene eks. Nokia, SE, Siemens

så lenge du har GARANTI og at det er en feil fra produsentens side i produktet. så har du gratis oppgradering av SW eller rep.

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere i denne tråden så går jeg ut ifra at du har en Siemens SX1, husk at Siemens opererer med 2 års garanti. Hvis du har kviteringen din eller stikker på butikken du kjøpte den og sender den med servicen så skal det være gratis.

Det holder med å si at du vil ha en softwareoppgradering i butikken, ingen vits i å lyve for å få en oppgradering.

Forutenom det så koster det ihvertfall 290kr eks. mva hvis du sender telefonen din til deltaservice. Såvidt jeg husker så var det det de tok for jobben, jeg kan spørre på verkstedet i lunsjen ;)

[Edit]

Jupp, 290kr pluss moms. Det blir ca. 360kr, frakt og slike ting er det opp til butikken du leverer telefonen i om de vil ta seg betalt for eller ei.

[/Edit]

Endret av Dragutin
Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Jeg har en Siemens SX1, ja, og jeg har firmware 12 installert. Telefonen er ca 1 år, så det er fortsatt garanti. Har hørt at andre her har fått firmware 14 på norsk installert hos serviceverksted, og den finner man ikke hos siemens.no i hvertfall. Håper oppdatering kan gjøre mp3-spilleren mer stabil slik at shuffle fungerer mer stabilt. Kan selvfølgelig kjøpe en ny mp3 software, men mistenker at slike programmer "stjeler" mer kraft fra batteri enn den integrerte...

Ellers er jeg fornøyd. (-:

Igjen; takk skal dere ha! :yes::yes::yes:

Lenke til kommentar
Avhenger ikke av hvem som jobber der, alle versted har skrevet kontrakt med de forskjellige produsentene eks. Nokia, SE, Siemens

så lenge du har GARANTI og at det er en feil fra produsentens side i produktet. så har du gratis oppgradering av SW eller rep.

Det er sant det med kontrakt - men saken er at noen er mer tilbøyelige enn andre; slik er det overalt i samfunnet :)

Har opplevd å få nei hos en og ja hos en annen person på samme verksted.

Lenke til kommentar
Det avhenger som oftest av service-verkstedet selv og ikke minst: Hvem som jobber der ;)

Alt fra 0 til noen lapper.

Det kan kanskje lønne seg å kjøpe en datakabel i det lange løp.

Hva heter den kabelen?Har kikket etter den hos diverse webshopper,men.....

Hvor får man i så fall tak i oppgraderinger til mobil?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har en Nokia 6610 med v4.74. Det finnes mange firmwareoppdateringer etter det (hvor kan jeg finne offisiell og oppdatert info om hva som er den nyeste versjonen?)

Telefonen min er kjøpt for over to år siden, så jeg må nok eventuelt betale for flashing selv. Kanskje det vil gjøre at jeg kan spille av lyd når jeg får MMS med BÅDE bilde og lyd. Jeg tror v5.65 er den nyeste firmwaren. Oversikt over endringer til v5.52 og 5.63 finnes iallfall her.

Noen som vet om noen steder som oppgraderer software for meg rimelig i Oslo?

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...