Gå til innhold

hva ER egentlig Overdrive ?

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg vet som basis hva overdrove er.. men hva gjør den egentlig ?

jeg vet at den overklokker skjermkortet elns mens du spiller for og få "optimal" spillopplevelse.. men betyr det at eks, hvis jeg kommer til en plass der jeg får 10-15fps så vil kortet klokke seg så mye at jeg vil få en my høyere og spillbar fps ?

hva om hvis jeg har 100fps? vil den da klokke seg ned for og ikke generere så mye varme osv osv osv ?

hvordan funker EGENTLIG overdrive ? og er det og anbefale og ha det på?

-Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg ikke husker HELT feil klokker kortet seg automatisk opp i 3d aplikasjoner, uavhengig av den FPS'en du har. Antall FPS du får kommer an på selve programmet du kjører, og hvor varmt kortet er. Det klokker seg selv etter tempen.

da høres det ut som om jeg ikke bør ha det på--- tenk en varm sommerdag.. da plutselig jeg sitter og spiller og ser at fps'en minker delux :p (temp blir varmere)

får vente og se hva andre sier :)

Lenke til kommentar

Overdrive overklokker skjermkortet's VPU (Overdrive 3 er manuell etterhva jeg har forstått og tar både VPU & RAM, gjelder R480). Men ikke i henhold til applikasjonene som blir kjørt, enabler du Overdrive så er skjermkortet overklokket uansett om du sitter i Windows eller spiller.

Den er temp regulert, så blir skjermkortet for varmt så klokker den automatisk ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...