Tafsen Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Eg skal sette opp en ftp server som også skal kunne fjernstyres med hjelp av putty. For at dette skal være mulig så trenger eg å videresende enkelte porter til den pc'n som er server sida den står i nettverk med fleire andre pc'r som har ei felles ip adresse ut. Så spørsmålet mitt, kva slags portar kan bruke til såkalla "port-forwarding" uten at det ødelegger for dei andre i nettverket? Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg tror de offisielle portene stoper ved 1200 eller noe... Alle de andre portene med noen hull opp til 50,000 er mer eller mindre bare registrert til enkelte protocoler, men dette har som oftest null betydning for deg. Teknisk set så er det ikke noe galt i å feks bruke port 80 for andre ting enn web browsing, men det er jo en større sjanse for data konflikt på en kjent port som den grunnet andre programer ( explorer firefox etc ). Bruk noe over 10,000 så er du nok trygg nok for å ikke komme borti nonen konflikt på din egen pc. Fra en liste jeg fant datert 21.April.2005 så kan du selv se hvilke porter som ikke er registert til noe om du er helt pansik etter ikke å få konflikt, ikke at registeret port betyr så mye da. http://www.iana.org/assignments/port-numbers Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... End port must greater than Start port ! Vil dette seie at eg kun kan bruke porta som er høgre enn den porten eg skal koble meg til på pc'n? Så visst eg skal forwarde til porten 22, så kan eg berre bruke port 1-21? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Du kan ikke forwarde port 20-19 feks... Du må skrive 19-20 Vist du skal sette ftpen på port 21 så forwarder du det til port 21 til den ipen(maskinen) som kjører serveren. Ingen poeng å kjøre en anna port innternt Endret 3. mai 2005 av taz Lenke til kommentar
opticus Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 det høres ut som du har prøvd å forwarde fra a -> b og at a var lavere enn b.. hvis du skal forwarde fra 4000 -> 5000 så må du ikke skrive fra 5000 til 4000 da får du en slik melding Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå