Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter i ruter?

Anbefalte innlegg

Tenkte å prøve meg på DC++, men må åpne ett par porter i ruteren. Hvordan gjør jeg dette? Er ruteren ADSL modemet mitt? speedtouch 510

Dette er vel noe jeg burde ha vist, men men.. :blush: man lærer så lenge man lever

Edit: leif

Endret av eLang
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør som jeg sa med ipconfig.

Det er den ipen du skal bruke. Drit i betydningen av inside outside siden det tar for lang tid til å forklare og står allerede mye om i linken jeg ga deg om du ønsker å finne det ut.

Siden du også nevnte at du har Telenor så skal det være en shorcut til routern din i Explorer browser bookmarksene.

Lenke til kommentar

Routeren din er modemet ditt ja :yes: Du må logge deg på routeren for å kunne åpne portene dine. For å gjøre det trykker du startknapp og run/kjør. Så skriver du inn http://10.0.0.138 som skal være default ip-adresse på denne routeren (Jeg har bredbåndsavtale gjennom jobben, så min er 10.0.0.1) Deretter blir du spurt om brukernavn og passord. Hvis du vet disse så skriv i vei. Hvis ikke pleier kan brukernavn ofte være admin og ingenting som passord. Dette varierer litt. Hvis dette går greit velger du "advanced" og så "napt" inne på routeren. Husk at når du åpner porter må du åpne både for TCP og UDP (Dette ser du når du kommer inn på routeren) DC++ bruker ofte port 1412 har jeg sett, men dette kan du velge selv. Husk også at du må stille inn dette i "settings" i selve DC++ når du skal legge deg "aktiv". For å se hvordan du skal gjøre når du åpner portene kan du gå inn på www.portforward.com og velge din spesifikke router (Velg port forwarding inne på siden)

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...