Jørnan Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Har opprettet mitt lille forum, men oppdaget i etertid at forumet jeg opprettet fra www.takeforum.com er piratkopiert fra andre forum. Vet ikke hvordan lovene er med det, men er det da lovlig? Har sett at mange bruker www.takeforum.com, så da er det logiskt at det er lovlig. Men hva om det ikke er det. Har jeg gjort noe galt da? Takke for svar Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Say what? Meget forvirret her jeg sitter.. Hvordan mener du forumet ditt er piratkopiert? Lenke til kommentar
Wedvich Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Skjønner ikke hva du mener piratkopiert... Det er jo phpBB, og phpBB er jo til fritt bruk, så det er ikke noe fy inni bildet her. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Det er lovlig om det er et phpBB edit: post 1111 ! =) edit 2: alle får jo et spesielt anntall poster her Endret 4. mai 2005 av Equerm Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Har bare hørt at det er piratkopiert, og piratkopierte ting pleier ikke alltid å være helt på lovens side. Men hvis phpBB er tilfritt bruk er det heldigvis ikke ulovlig. Post 900 Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) phpBB2 er vel GPL? Edit: Post 4444 (++) Endret 4. mai 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 phpBB er GPL og kan fritt lastes ned her: http://www.phpbb.no/lastned.php Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Fikk høre at phpBB er lvlig, men kopiering av det, som andre har leget er ulovlig. Det gjør vel www.takeforum.com ulovlig? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Fikk høre at phpBB er lvlig, men kopiering av det, som andre har leget er ulovlig. Det gjør vel www.takeforum.com ulovlig? Å kopiere det er det som er meningen. Det er GPL. phpBB2 oppfordrer til kopiering, videreutvikling, tilbakemeldinger til koden m.m. Les mer om dette på Free Software Foundations side om filosofien bak GPL. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Så det betyr at gratisforumene til www.takeforum.com er FULLSTENDIG lovlige? Ingen ulovligheter? Det er bra. Da har jeg ikke gjort noe ulovlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå