above Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hei. Jeg lurer på om noen vet hvor jeg kan få kjøpt kasser med flere hundre meter med nettverkskabel? Kan ikke se at noen som komplett.no selger så store ruller. Men er det noen som har noen tips om hvem som kan selge dette blir jeg takknemmelig for det Mvh xZoPpY Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Joda, de selger! Se bare her! Lenke til kommentar
above Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Ajaj, takker! Btw; Så det 1 min etter jeg posta Lenke til kommentar
above Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Men en liten ting her.. Vet noen hva forskjellen på de kablene der.. Jeg ser at noen av de har et annet navn enn de andre.. Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 fant denne på bruktmakedet her. NETTVERKSKABLER Jeg selger nettverkskabler (CAT5E UTP patch) i metervare av ganske god kvalitet til en rimelig pris. Du kan også få kabler med påmonterte kontakter (RJ45), om det er ønskelig. Du kan få den levert som patchkabel (PC mot hub/switch) eller som krysset kabel (PC mot PC). Priser: Prisen er kun 6 kr pr. meter! Påmonterte kontakter: kun 8 kr i tillegg! (Du kan også kjøpe kontakter utenom for 3 kr pr. stk.) Priseksempel: Du kjøper 5 meter nettverkskabel og ønsker at jeg skal montere på kontakter for deg. 5 meter x 6 kr = 30,- + 2 påmonterte kontakter = 8,- TOTALT = 38,- Portopriser: 1-4 meter: 12,- (brevpost) 5-14 meter: 22,- (brevpost) 15-30 meter: 55,- (brevpost) 30+ meter : 97,- (medium norgespakke) Kontakt meg per e-post viss du er interessert!.. E-post [email protected] Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Men en liten ting her.. Vet noen hva forskjellen på de kablene der.. Jeg ser at noen av de har et annet navn enn de andre.. Hva er forskjellen? Installasjonskabel - beregnet for å monteres, dvs. trekkes i rør eller klamres. Egner seg lite til å drasse rundt på lan osv. Patchkabel - denne skal du bruke om du trenger kabel som ikke skal være fast montert. Tåler mer bøy og tøy. EDIT: Husk å kjøpe en krympetang i samme slengen. Endret 3. mai 2005 av Muffinman Lenke til kommentar
above Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Takker for gode svar folkens! Men om jeg skal lage en krysset kabel; pc-pc altså.. Kan jeg da bruke patchkabel? Hva må jeg gjøre for å få den krysset, skifte om på noen av ledningene som sitter i kabelen eller hvordan er det? EDIT: Fant en god guide på det her: http://org.ntnu.no/nettass/docs/howto/lage_TP-kabler.doc Endret 3. mai 2005 av xZoPpY Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Du kan bruke patchkabel ja, men den egner seg som sagt best fastmontert. Liten guide! EDIT: Gikk litt fort i svingene. Det er selvfølgelig installasjonskabelen som egner seg best fastmontert. Endret 3. mai 2005 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå