Gå til innhold

P4 2,8ghz -> har blitt til 1,4ghz og Vcore 1,1v?

Anbefalte innlegg

Som det står i tittelen så har min P4 2,8ghz nå blitt til en 1,4ghz. Hvordan vet jeg ikke, men det sår nå det i windows. Og et annet problem som jeg har er at nå har fått vcore problemer også. Den er bare på 1,1v og det hjelper ikke å justere det opp i Bios heller. Mitt HK er et Asus p4C800 e-dlx. Min strømforsyning er 2mnd gammel og er av typen Mist 500w (Ny type).

Håper det er noen der ute som kan gi meg et svar på hva som har gått H*****E, eller om det er noe som kan rettes på uten store inngrep.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Ifølge profilen skulle man anta at trådstarter er mer enn en vanlig hobbyklokker.. så da er det vanskelig å tro at han ikke veit hvordan man stiller inn ting i Bios..

En ting som kan forklare dette er en FSB satt til 100 isf. 200 i BIOS.., men det at VCore ikke kan endres tyder jo på noe annet.. forutsatt at trådstarter kan sin Bios.. (det må man vel forutsett utifra profil).. :)

Eller så kan det ha vært en totalt mislykket Bios-flash.. eller at HK/Bios har "tatt kvelden" pga. for "hissig" klokking (usannsynlig dog)..

Forslagene om "speedstep" og "C&Q" tyder på svært liten kunnskap om Intel og CPU'er generelt.. dette er "desktop-HK" og en "utrangert" NW.. men det kan jo være noe jeg ikke har fått med meg.. og at det er jeg som demonstrerer ignoranse..

:p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Og da var maskinen oppe igjen :p . For det første så hadde bios'n rett og slett tatt kvelden. Den var så Korrupt at det ikke gikk å flashe på nytt. Fikk da meg et nytt HK av samme type, bare nyere versjon. Men fikk da problemer under inst. av XP. I tillegg til HK gikk til helvete, så hadde visst CPU'n fått seg en trøkk. Tydeligvis ikke tålt å bli klokket, og sa rett og slett takk for seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...