mottiplotti Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Som topic nevner har jeg en megane som er innkjøpt som førstebil for 2 måneder siden. Personlig sliter jeg litt med bilkyndighet, så jeg trenger litt "ekspert" synsing på bilen min. Problemene jeg har er 1: Bilen fusker på tomgang, enten så kan den dø ut når jeg kjører (clutcher, så faller turtall helt til bilen stopper) eller en gang i blant så vil turtallet hoppe (vippe +/- 500-1000 rpm) samtidig som det ligger kunstig høyt (~1000-1200 rpm på tomgang) 2: Bilen fusker ved høyt turtall. F.eks innkjøring på motorveg, legger i 3-4 gir, f.o.m 3500rpm ca så merkes en "napping" i effekten, kun kortvarig, og ikke regelmessig Det jeg "vet er at: Tennkabelsatsen(tror det heter det de kablene som til/fra pluggene) der er en av koblingene dårlig over pluggen, dvs den er løs, men tredd helt på. Pluggene er ikke nye. Bensinfilter & Luftfilter er nylig skifta, så tror ikke feilen kan ligge der? Leste denne posten Men kunne ikke helt finne ut av det der, så håper noen kan hjelpe meg litt spesifikt? Takke for alle gode meninger og svar mvh Runar Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 jeg ville dratt til ett renault verksted for å få avlest feilkodene.. det er en god plass å begynne Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Er ganske sikker på at du har en Renault Megane 1,6 RT mener det er en i-motor (innsprøtning) som står i din bil. men dessverre så er ikke Renault spesiellt servicevenlige biler og holde på med selv (ikke nyere årgang iaff) så "gjør det selv" sider om Renault Megane finner du neppe, Renault de holder kortene tett intil brystet, for at du skal komme til dem og få problemet fikset. sjekk heller på nettet etter hayens bok til din bil, du kunne være (u)heldig... men seriøst, bilen var ikke laget med tanke på at en skulle kunne fikse på den selv. Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 1: Bilen fusker på tomgang, enten så kan den dø ut når jeg kjører (clutcher, så faller turtall helt til bilen stopper) Lyser oljelampa da? Lenke til kommentar
mottiplotti Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Oljen er også foressten skifta for ca 1 måned siden, samt oljefilter. Har kun en varsellampe som lyser, nemlig den som betyr "funksjons feil" har renault verksteder mulighet til å koble opp på PC slik at feil spesifiseres? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 ja, selvfølgelig har det de.. er jo en grunn til at mannen i gata ikke skal skru på bilene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå