Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken router skal jeg velge

Anbefalte innlegg

Hei, beklager at jeg poster et slikt "hjelp meg med å velge" post, men det finnes ingen annen utvei.

Jeg har lest litt frem og tilbake angående hvilket router som passer best for meg, men jeg har ikke klart å ta velget enda. De jeg finner(andre blir tipser om, på forumet) er enten for dyr, eller for avansert. Det jeg trenger en en enkel nOOb router som ikke koster flesk.

Andre kriterier:

*Skal kunne fungere mellom to leiligheter. (2 betong veger i mellom)

*4 porter

*Helst en grei design (siden den skal stå ganske synlig)

*Tåle litt kulde (par minus grader)

Er det noen som har gode tips? Håper dere hjelper meg, for det trenger jeg virkelig :yes:

P.S: Den skal brukes mot en Acer Travelmate 8103, og den har et Intel® Pro/Wireless 2915ABG WLAN 802.11a/b/ nettverkskort...hvis det har noe betydning!

Endret av Anel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du ha hjelp, foreslår jeg at du endrer emnetittelen din styggfort, da den du har nå bryter med forumreglene. Det ender med at en snill moderator stenger tråden din p.g.a. dette..

Endre den til f.eks. "Hvilken router skal jeg velge?"

EDIT:

Selv har vi en SMC Barricade 2804WBR v.2, med firewall, NAT og DynDNS-støtte.. Kostet ikke all verden, men vet ikke om den er å få tak i lenger..

Angående minusgrader, tror jeg dette kan by på et problem, vet ikke av noen routere som er vinterisolert fra fabrikken.. :p

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

emnetittelen er endret nå, takk for tipset. Var ikke klar over at jeg var en lovbryter :blush:

Angående minusgrader, tror jeg dette kan by på et problem, vet ikke av noen routere som er vinterisolert fra fabrikken..

Dette er ikke det viktigste punkte, jeg kan jo sikkert isolere den selv og!

Lenke til kommentar

Ok, det ble greit nå.

Fire porter sier du? Den vi har har en fireports switch, med to antenner for trådløse enheter.. Altså totalt 6 porter.

Hadde du tenkt å legge i mange kroner på denne da?

Kan trygt anbefale deg en SMC router, da disse er relativt enkle å sette opp, samt at de har en del snedige funksjoner..

Sjekk på f.eks komplett, pcutstyr, eller noen andre sjapper, evt. send dem en mail med problemstillingen din, så er jeg sikker på at du får hjelp.

Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke ut ukens tilbud fra komplett..

Den skulle iallefall tilfredstille temperaturkravene dine, samt at prisen ikke er direkte avskrekkende...

Men folk som har lagt igjen kommentarer på den der, sier at den kan være litt vanskelig å sette opp?

Vet ikke helt hva det ligger i det, men det er vel verdt en titt...

Lenke til kommentar

Takk for tipsene så langt, mye bra.

Når du spør om hvor mye jeg hadde tenkt å bruke, så er det rund 600-800 kr.

Må jo være mulig å få noe som er brukbart til den prisen..

Den fra komplett ser ganske grei ut, på de flest punkter. Men er litt usikker på hvor god rekkeviden er på den... Er ikke det slik at de billige routarne ofte er betydelig dårligere på avstand, enn de i "midtklassen"? Kan være at jeg tar feil, men det virker slik.

Lenke til kommentar

Tja, du skal ikke se bort fra at det er noe i det..

Men ettersom du faktisk hadde tenkt å bruke noen penger på dette, ville jeg ikke kjøpt den på ukens tilbud likevel..

Finn deg heller en annen i den prisklassen.. Orker desverre ikke å lete opp noe for deg nå, skal ta kvelden straks..

Lenke til kommentar

Legg til ett par hundrelapper og kjøp WRT54GS da den har dobbel minnekapasitet i forhold til WRT54G.

Dette blir viktig dersom du skal bruke firmware fra f.eks Sveasoft, hørte ett intervju med mannen bak Sveasoft i går og minnet i WRT54G er det som stopper videre utvikling av firmware til denne.

Nyeste firmware (Talisman) er forskjellig på G og GS bla. pga. minnekapasitet.

Lenke til kommentar
Angående minusgrader, tror jeg dette kan by på et problem, vet ikke av noen routere som er vinterisolert fra fabrikken.. :p

Neppe, det som kan være et problem er raske tempraturendringer som vil gi kondens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...