sjaa Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Hei Sitter her med en WD160GB IDE disk (6mnd gml) som viberer såpass mye at det forplanter seg ned i gulvet og gir mye støy. Det jeg imidlertid lurer på er om slike vibrasjoner kan gi redusert leseevne fra disken? Noen erfaringer? Grunnen til denne mistanken er at ofte når jeg spiller musikk (mp3, AAC) begynner det plutselig å hakke (nesten som en ripete cd i en dårlig spiller). Det virker ikke som det er filene siden jeg kan spille en låt flere ganger, før det plutselig dukker opp. Har fulgt med på minne og cpu bruk, og begge deler ser helt normalt ut. Specs: MSI Mega 180, 512 TwinMOS, Western Digital 160GB 8MB cache. Takker på forhånd foralle svar! edit: leif i overskrift -sjaa- Endret 3. mai 2005 av sjaa Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Du må skru harddisken virkelig godt fast, har du gjort d? Hvis den vibrerer veldig, kan det godt hende at det forekommer lesefeil. Sett i et par skruer til for å holde den på plass. D burde gjøre susen. Beklager seint svar i forhold til når du sendte inn, hadde noen problemer selv. Vi snakkes sikkert videre i morra, send respons. Lenke til kommentar
sjaa Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Takker for tilbakemelding... Disken er skrudd godt fast, men det er mulig jeg kan gjøre en innsats for å dempe hele opphenget. Dette er i en MSI mega 180, og oppgenget er laget i noe spinkelt metall som skyves inn i spor i selve rammen. Vibrasjonene i disken er så ille at jeg vurderer å sende den i retur, men det er en del jobb med backup, formatering osv så jeg tror jeg tar en runde med demping før jeg evt sender den inn. Får ikke sett noe mer på det i dag, men kommer tilbake med eventuelle oppdateringer. Noen som har fått reklamasjon grunnet mye vibrasjon i en harddsik før? Have a nice day -sjaa- Lenke til kommentar
enl Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg har kuttet ut med WD-disker fordi jeg synes de vibrerer for mye, spess de uten FDB-motorer. Ha du PB-versjonen av disken? Lenke til kommentar
sjaa Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Hei! Har hatt gode erfaringer med WD tidligere, men har etterhvert merket meg en del problemer med de (les: støy og vibrasjon) og kommer ikke til å kjøpe flere WD. Har ikke PB versjon klar, men poster denne i morgen ettermiddag.. Noen tanker om dette kan være reklamasjonsgrunn? -sjaa- Lenke til kommentar
sjaa Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Ha du PB-versjonen av disken? Hvilket nummer er dette? Fant ikke PB som betegnelse på disken... Kan det være dette: WD 1600JB - 00GVA0? -sjaa- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå