SatanClaws Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Pokkers skjærmkort.... Kjøpte 2 Club 3d Geforce 6600GT SLI 128mb, pci express skjærmkort rundt jul.... Venta i 2 mnd på at Asus A8N-SLI skulle komme i butikkene... Kobla opp alt (vannkjøling) og det har funka perfekt siden begynnelsen av februar.... I overigår, jeg satte på warcraft 3.... Går å setter meg i go'stolen for å se Hotell Cesar... Hører at pc'n starter på nytt.... Går bort og ser at det bare er skurr overalt... #&"#¤& Driver å baller fram & tilbake i 2 timer før jeg flytter tar ut "hoved" 6600GT kortet og setter inn kortet som var under der oppe... Alt funker 100% Kaster det andre kortet.... i dag..... Setter på TrackMania... 2 sek etterpå virker det som noen sveiser i pc'n, røyk & lys...... Flotters.... Før begge korta gikk til f..... så var de overklokka til 600 MHz kjerne & 1100 MHz minne. Når kort nr2 gikk kjørte det på 700 MHz kjerne & 1200 MHz minne... System: 500w FortonSorce Blue storm PSU Asus A8N-SLI-Deluxe PQI 550 Turbo 1024 mb dual ddr. Matrox Millenium 2 PCI, 6 mb minne (ikke noe express her i gården nei) ++++ Hdd, hovedkort, CPU er vannavkjølt... men ikke skjærmkortet... Har ikke engang 3d akselerator ! Blir vel mye Warcraft 2 på meg framover Edit: Glemte å legge til... Minnebrikken til venstre i bildet løsna når jeg tok av kobberkjølerne... derfor er den på skakke. Endret 6. august 2005 av SatanClaws Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Grattis, du klarte nettopp å kveste to kort og samtidig ødelegge garantien. Det som trolig har skjedd er at det har blitt for varmt pga. overklokkingen også eksploderte den. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg kommer ikke på noe meningsfullt å si om dette.. Kan egentlig bare si: Ouch! Kjedelig sak, men noe du risikerer ved å modifisere kjøleløsning og overklokke (Jeg vet det ikke er fett å høre men det er like fullt sant) Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Ikkje bra... Men slikt skjer. Det må ha vore volsomt heit der det tok fyr. Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Prøver å kompansere ved å bestille et Saffire Radeon X850XT 256mb, PCI Express kort.... Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Prøver å kompansere ved å bestille et Saffire Radeon X850XT 256mb, PCI Express kort.... Tror nok det vil lette smerten ja Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 er du stinn av penger eller? Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Fy flate, det der må være noe av det verste jeg har sett!!! Pass nå bare på at du ikke svir det x850 kortet og nå da.. Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 er du stinn av penger eller? Går på skole, får selge noe gammelt pc utstyr, samt redusere anlegget i bilen ytteligere, leve på nudler, bruke avispapir i stedet for toalettpapir i en måned frammover+++ Demovare. Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Moahahah, been there, done that.. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 er du stinn av penger eller? Går på skole, får selge noe gammelt pc utstyr, samt redusere anlegget i bilen ytteligere, leve på nudler, bruke avispapir i stedet for toalettpapir i en måned frammover+++ Demovare. 5 kilo havregryn 1 kilo sukker.havregryn, litt sukker og melk og du har frokost, varmer det og du har grøt til middag... dessert er det kanskje litt værre med... vips og du har spart inn nytt skjermkort på en ganske kort tid. Etter som ati kommer med nye kongekort om ikke alt for lenge hadde jeg ikke lagt mer penger i skjermkortet en kanskje ett x800xl. holder til det meste og koster ikke alt for mye. Lenke til kommentar
brazir Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Vel vel.......shit happens.....men hvorfor i helv*** overklokke? Du har (ummm rettelse...hadde ) jo kongeoppsett lell? Så mange penger for så liten forskjell. Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Trodde X850XT var relativt nytt jeg, det er i allefall "billig" og raskt Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 x850 er ikke akkurat "gammelt", men om en stund kommer jo ATI med kortet basert på R520(?) brikken, som visstnok skal være ganske så vannvittig.. Så da kommer nok både x800 og x850 baserte kort til å falle litt i pris, eller tar jeg helt feil nå? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Lurer jammen på om det er overklokkingen som har forårsaket dette. Jeg har tynt masse skjermkort gjennom årene for alt de er gode for og enda litt til uten å ha opplevd havari på denne måten. Anbefaler at trådstarter forsikrer seg om at det ikke er noe galt med hovedkortet som gjør at skjermkortene tar kvelden før han setter i det nye kortet. Hvordan dette kan gjøres i praksis er jeg slettes ikke sikker på. En mulighet er å teste med et billigst mulig kort en periode. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 er du stinn av penger eller? Går på skole, får selge noe gammelt pc utstyr, samt redusere anlegget i bilen ytteligere, leve på nudler, bruke avispapir i stedet for toalettpapir i en måned frammover+++ Demovare. 5 kilo havregryn 1 kilo sukker.havregryn, litt sukker og melk og du har frokost, varmer det og du har grøt til middag... dessert er det kanskje litt værre med... vips og du har spart inn nytt skjermkort på en ganske kort tid. Etter som ati kommer med nye kongekort om ikke alt for lenge hadde jeg ikke lagt mer penger i skjermkortet en kanskje ett x800xl. holder til det meste og koster ikke alt for mye. Havregryn er kjempegodt det! (noe du blir mett av) Synd at kortene gikk opp i røyk. Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hmm, tror Muffinman er inne på noe der, det hadde vært dumt om du hadde satt inn det nye x850 kortet, og snudd deg rundt for å hente Colaen e.l. og hørt *fisle* bak deg.. Lenke til kommentar
hart Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Et spm... de to bildene er av samme kort (dvs, ett kort, to litt forskjellige vinkler).. hvorfor? Endret 3. mai 2005 av hart Lenke til kommentar
SuperDeformed Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hot damn! (pun intended) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå