random_wannabe Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hei. Topic sier det meste, hvor får jeg det? Har lett på diverse nett-butikker, og gått til nærmeste elkjøp, der visste de ikke hva Linux var engang. Noen som kan hjelpe? Mvh. -Lilleslem Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Det finnes utallige Linux-distribusjoner som er gratis, ikke nødvendig å kjøpe. www.linuxguiden.no Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 GNU/Linux er helt gratis, og kan lastes ned fra nettet. Et godt sted å lete er på www.distrowatch.com. Det er mer enn bare GNU/Linux som er gratis. Vi har *BSD (FreeBSD, OpenBSD og NetBSD) og System V UNIX (Solaris) som også er gratis. Men dette er for viderekomne. Prøv å se etter Ubuntu, SuSE, Fedora, eventuelt Mandriva. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Har lett på diverse nett-butikker, og gått til nærmeste elkjøp, der visste de ikke hva Linux var engang. Herregud da, er det mulig? Skal ikke så mye til for å bli selger i elkjøp, sånn kunnskapsmessig i hvert fall. Du sier ingen ting om hvor du bor, men datajungelen i Oslo selger noen. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hvis du ikke har mulighet til å laste ned, så gå på Narvesen og se på datablader. Endel av de som har med dvd legger også med en linuxdistro. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hvis du ikke har mulighet til å laste ned, så gå på Narvesen og se på datablader. Endel av de som har med dvd legger også med en linuxdistro. Eller bestill en CD fra Ubuntu ShipIt. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hvis du ikke har mulighet til å laste ned, så gå på Narvesen og se på datablader. Endel av de som har med dvd legger også med en linuxdistro. Eller bestill en CD fra Ubuntu ShipIt. Som man finner her. Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Eller du kan hente det gratis her Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Eller du kan hente det gratis her Og vi tar det for gitt at alle har bredbånd . Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Om du absolutt vil kjøpe ein distribusjon: www.linuxbutikken.no Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Det med å kjøpe er vel at man får med fine håndbøker, support og slikt. Ikke noe de aller fleste her trenger, men for en som er ny kan det kanskje føles betryggende. Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Det med å kjøpe er vel at man får med fine håndbøker, support og slikt. Ikke noe de aller fleste her trenger, men for en som er ny kan det kanskje føles betryggende. Det er mulig det. Men min erfaring er at man alltid kan finne minst like god dokumentasjon tilgjengelig på nettet. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Det med å kjøpe er vel at man får med fine håndbøker, support og slikt. Ikke noe de aller fleste her trenger, men for en som er ny kan det kanskje føles betryggende. Det er mulig det. Men min erfaring er at man alltid kan finne minst like god dokumentasjon tilgjengelig på nettet. Jeg vil si nesten bedre. For det som ligger på nett oppdateres hele tiden, i motsetningen til trykte bøker. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hvis du ikke har mulighet til å laste ned, så gå på Narvesen og se på datablader. Endel av de som har med dvd legger også med en linuxdistro. Eller bestill en CD fra Ubuntu ShipIt. Som man finner her. Som tar 4-6 uker å få i posten Bestilte en haug for noen uker siden, har ikke helt telling, men jeg burde ha fått dem nå :gruble: Lenke til kommentar
ways Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Eller du kan hente det gratis her også greit å nevne at ubuntu er de eneste som faktisk sender deg cden i posten GRATIS. men det tar jo som sagt litt tid da.. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Eller du kan hente det gratis her også greit å nevne at ubuntu er de eneste som faktisk sender deg cden i posten GRATIS. men det tar jo som sagt litt tid da.. Canonical (som står bak Ubuntu) har lovet at leveringstiden skal bli litt kortere for Hoary. Får se hvor lang tid det tar.... Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Eller du kan hente det gratis her Lasta det ned herfra da, tok ca. 5-6 timer men jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre derfra, når jeg har åpna cd'en med d-tools. Noen som har brukt det/bruker det som vet hvordan? Mvh. -Lilleslem Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Eller du kan hente det gratis her Lasta det ned herfra da, tok ca. 5-6 timer men jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre derfra, når jeg har åpna cd'en med d-tools. Noen som har brukt det/bruker det som vet hvordan? Mvh. For å brenne ISO-filen du har lastet ned må du bruke en "Brenn ISO" eller "Brenn Image" funksjon i ditt brenneprogram. Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Har ett program, RecordNow heter det. Men der kommer ikke noe sånnt opp Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Bruk f.eks. www.burnatonce.com for å brenne ISO filen(e). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå