Gå til innhold

6680, 6230i el K750?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

Funksjoner:

-Kalender: Ja- profesjonell

-MMS: Ja

-GPRS: Ja.

-EDGE: Tja

-WAP: Ja

-Kalkulator: Ja

-JAVA: Tja

-Email klient: Ja.

-Spill: ikke viktig

Form:

-"vanlig"

-Vekt: "helst" rundt 100g

Skjerm:

Fargeskjerm

-Over 65000 farger,.

-Størrelse på skjerm. Helst stoor

Pris:

Jeg har mellom 1000 og 4000 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding): kanskje, tele2 eller chess

Diverse:

-Kamera: Ja

-Videokamera: Ja

-Symbian: tja

-Triband: Ja

-Infrarød port: Nei

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Minnekort?: Ja

-MP3: Ja

-Radio:Ja.

-3g(UMTS):

-Batterilevetid: Viktig

Jeg skal kjøpe ny telefon nå som mitt abonnement med Tele2 går ut i mai.

Har en T630 fra før av, som jeg ikke er veldig fornøyd med...

Jeg har vært på "telefon-utkikk" leeenge og har til slutt endt opp med følgende kandidater:

S.E K750i

Nokia 6680

Nokia 6230i

Har aller helst lyst på 6680'n pga s60-systemet, men jeg synes dog at den tlf

er altfor stor. Men, den har ALT av funksjoner og det er relativt digg. Den har også fått en super omtale på dinside. Men, jeg har jo falt helt for den nye multimedia-tlf som kommer fra Nokia, N70.

K750'n har jeg også siklet på lenge, men nu i det siste har designet og meny-systemet som tidligere appelerte til meg, ikke falt i så god smak. Jeg er rett og slett lei av meny-systemet til S.E, spesielt etter at jeg prøvde en S60-tlf fra Nokia.

Design-messig og pris-messig så appelerer 6230i'n meg, men er ikke s40 litt gammeldags nå?

Spørsmålet er egentlig, trenger jeg en 6680 nå eller kan jeg kjøpe en rimeligere telefon(K750i el 6230i), mens jeg venter på N70?

Jeg kommer stort sett til å ringe med telefonen, sende og motta e-post, sms, ta bilder ev. filmer, surfe på nettet (da helst html). Kalender-funksjonen er også noe som er viktig for meg, da jeg tilfører avtaler etc i den.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du uansett skal kjøpe N70 senere syns jeg du like gjerne kan kjøpe 6680 nå, forskjellene mellom den og N70 er ikke så utrolig store.

Eller mener du at du skal kjøpe N70 uansett om du kjøper 6680 eller ikke? Da blir saken litt annerledes.

Lenke til kommentar

Nei, skal ikke kjøpe N70 uansett. Men, før eller siden så kommer jeg til å kjøpe en S60-tlf. Hovedforskjellen mellom de to er jo først og fremst størrelsen. For meg så er det største minuset med 6680 størrelsen, da jeg ikke vet om jeg klarer å holde ut med en stor telefon.

Dilemma.

Lenke til kommentar
Nå har jeg nesten bestemt meg for 6680. Et siste spørsmål, hvordan er Qtek S100 i forhold til denne telefonen? Kan man gjøre veldig mye mer med Qtek'en?

Ikke mye annet nei. Qtek S100 har ikke tastatur heller, noe jeg syntes er viktig å ha på en telefon. S100 er dog en windows basert telefon. Mye programvare og annet tilgjengelig til disse telefonene.

Lenke til kommentar

Nei, det kan du ikke. Fordelene med Qtec s100 er at den har større skjerm, trykkfølsom skjerm(Hvis en liker det)

Ellers så har 6680 mye bedre kamera(Optikk), rask surfing, nedlastning, steaming av video ++ med både edge og umts. (Videotelefoni)

For min del kunne jeg vurdert s100 om den hadde hatt edge/umts, men for meg er det også viktig med et vanlig godt tastatur da jeg har brukt SX1 siste året og er lei av å måtte bruke begge nevene når jeg skal skrive...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...