Gå til innhold

3 gb partisjon til windows ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Benytter 74GB til windows.....går som en drøm ;)

Hehe ! Lukter av en Raptor helt til Vestlandet...... ;)

Var neppe vanskelig å gjette nei. Og den lukta du nevner ligger nok mest konsentrert i stavanger området..... :D

Kjøpte meg to på 37GB da dem kom og har brukt dem siden i raid 0. Helt kurant og null problem.

......Er flere år siden jeg partisjonerte en hd opp i flere partisjoner forresten.

Lenke til kommentar

for tre-fire år siden ville jeg sakt at 3 GB holder til windows, men da kjørte jeg windows 98, og det krevde ikke like mye plass som xp gjøre i dag. Har selv partisjonert så jeg har 45 GB på C:, men da har jeg også noen spill, og alle programmene mine der. Hvis du har 60 GB til rådighet ville jeg tatt min. 10 GB til C: og heller hatt litt programmer der også.

Lenke til kommentar

Benytter 160GB(149) til windows. Er lenge siden eg delte opp mine disker i små partisjoner. Var slik eg gjorde under win 9x osene, grunnen var at der måtte du formatere ofte. Med dagens os (xp/2k) trenger du ikke formatere. Må bare rydde litt, finnes mange bra programmer som kan hjelp deg/dere med det.

Lenke til kommentar

Med de fleste partisjoneringsprogrammer nå til dags kan du jo bare øke størrelsen på C: hvis 5 gb blir for lite...uten å formatere vel og merke..alt du trenger er litt ubenyttet plass på hvilken som helst annen partisjon på disken.

Men hvorfor ikke bare sette 10 gb med en gang så har du mer enn nok.

Lenke til kommentar

Yes. Prøvde med 5 GB. Etter en dag var den full. Nå har eg brukt Partition magic og økt den til 8 GB. Nå ser det bra ut. Kanskje lurt å flytte Pagefile til ein annan plass, men trur eg anbefalar 8 GB + til windows partisjonen. :yes:

Lenke til kommentar
Ja. Burde kanskje bytte til eit anna operativsystem. Gammal vane med windows. Anbefalingar?

Man har jo f.eks. GNU/Linux, som kommer i utallige distribusjoner. Alt fra pek-og-klikk til hardcore manuell konfigurering. Alt etter hva man selv foretrekker. Selv foretrekker jeg det siste, liker å ha kontroll. Maskinvarestøtten i GNU/Linux er nesten like god som i windows (såklart, man bør holde seg til kjente produsenter, de er alltid støttet). Så har vi jo FreeBSD, et utmerket operativsystem ment for servere, men kan også brukes som desktop. Veldig stabilt og sikkert. Til slutt har vi Solaris, som er i samme familie som de strengt proprietære System V UNIX-variantene, bortsett fra at Solaris er gratis for forbrukere. Men Solaris er ganske tungt, og totalt uegnet for nybegynnere. Selv jeg som har lært meg GNU/Linux skikkelig, og begynner å bli dreven på FreeBSD, synes Solaris er vanskelig. Solaris er ment for de virkelige store serverne (brukes i Bankenes Betalingssentral). Hvis noen har spørsmål om UNIX/Linux, anbefaler jeg Linux/UNIX-forumet her på hw.no. Det ligger under Forum -> Programvare. Der er det mange flinke UNIX/Linux-folk som står parat til å hjelpe. Men prøv et søk først, sannsynligheten for at andre har spurt det samme er stor.

Lenke til kommentar
Benytter 74GB til windows.....går som en drøm ;)

Kutt betydelig ned, og vips, så har du plass til et annet operativsystem. Det finnes bedre alternativer enn windows.

Det finnes alltid et bedre alternativ, men så lenge jeg trives med windows så ser jeg ingen grunn til å begynne med noe annet.

Og å kutte ned på c: kommer ikke på tale :p

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...