Eärnur Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Har nettopp bygd meg pc. Funker som juling, men det er ett problem. Frontvifta (kabinettvifte) bråker. (det er denne vifta: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...MISTKOFA8025V1) Jeg har funnet ut at det ikke er selve vifta som bråker, men den forårsaker vibrasjoner i metallet den er skrudd fast til. Det skyldes at vifta ikke hadd skrugjenger i hullene der skruene skal festes. (Se nøye på bildet i linken over, så ser du hva jeg mener) Derfor måtte jeg tvinge skruene inn med makt, og vifta sitter ikke godt klemt inntil kabinettet. Derfor blir det vibrasjoner. Jeg synes det er dårlig gjort av MIST at det ikke er skrugjenger i hullene . Skal prøve å stramme til skruene litt mer, men det blir nok vanskeli å få vifta til å sitte godt. Mulig jeg må bruke vifta som fulgte med kabinettet, men jeg kjøpte jo en MIST-vifte fordi jeg ville ha kvalitet! Noen andre som har samme problem og/eller vet en løsning for å bli kvitt vibreringene? Endret 3. mai 2005 av Eärnur Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Ikke noe problem det. Ta og klipp til litt gummi og legg mellom vifta og metallet den er montert mot. Er også ferdige og få kjøpt men enkelt og lage selv. Pleier ikke og være gjenger i hullene på viftene. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 En mulighet er å montere vifta på "gummiføtter" mot kabinettet her er slike , fikk noen slike med noen SilenX vifter. Problemet kan være en annen plass i frontplata der ei "popping" er slakk, hadde et Aopen kabinett der disken låt som et steinknuseverk, problemet var popnaglene på ene sida som var slakke der harddiskholderen skulle festes til resten av kabinettet. Satt disken i en kjøler på CDrom plass og "all" ulyd forsvant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå