Gå til innhold

Røyking og trening.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du si noe om hvor lenge man bør vente med å ta seg en røyk etter trening?

Litt røykesugen nå skjønner du. :blush: Og det er jeg ALLTID etter å ha trent.

Og jeg vil ikke ha noe moralpreken av noen her... "Hvorfor røyker du?" "Vet du hvor farlig det er" "Det er teit å røyke" osv... Ja jeg vet det er noe dritt, men jeg røyker for det. Deal with it...

Jeg vil bare minske skadene røyken gjør i med treningen min til det minimale...

Har hørt 1-2 timer? Kan dette stemme?

Lenke til kommentar

Røyking går vel mest utover kondisjonen? Det er selvfølgelig ikke sunt å røyke når man trener, men det skader ikke så mye når man trener styrke o.l. tror jeg. Imidlertid vil man merke at det blir mer slitsomt å trene med røyking i bildet - det er sikkert! Det hjelper å kutte ned på antall sigaretter, da vil det bli lettere etterhvert. Kjenner mange røykere som trener skikkelig mye, både styrke og kondis, og virker ikke som de har det spesielt vanskelig. ;)

Lenke til kommentar

Du ødelegger oksygen opptaket ergo musklene får ikke tynt seg skikkelig på tyngre økter. Dermed blir treningen mindre effektiv og du vil se mindre fremgang, å da vil motivasjonen komme inn i bildet.

Bruk heller snus, selv om nikotin uansett ikke er bra.

Eneste jeg vil ha etter trening er store doser protein og mest av alt sjokolade! Selv om jeg har kuttet ned på sjokoladen og gått over til frukt etter trening for å øke blodsukkeret så er jeg jævla nøden på sjokis.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
(Hyrlen Skrevet 03/05/2005 : 22:59)Eneste jeg vil ha etter trening er store doser protein og mest av alt sjokolade! Selv om jeg har kuttet ned på sjokoladen og gått over til frukt etter trening for å øke blodsukkeret så er jeg jævla nøden på sjokis.

Ja..ikkje det at det er så bra med snus eller røyk da men. Frukt er no alltid godt da. ;)

Endret av Anders Voldsund
Lenke til kommentar

Tja, jeg har ikke merka noen voldsom forskjell etter at jeg begynte å røyke bortsett fra at jeg ikke har samme matlysta.

Trener ikke så mye kondisjon, så der vet jeg ikke helt. Sikkert blitt litt dårligere :p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...