Vo0do0 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hvordan er det med å ta seg en røyk rett før eller rett etter trening? Har hørt dette kan blande seg inn med gjennoppbygning av musklene... Stemmer dette? Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Kan du si noe om hvor lenge man bør vente med å ta seg en røyk etter trening? Litt røykesugen nå skjønner du. Og det er jeg ALLTID etter å ha trent. Og jeg vil ikke ha noe moralpreken av noen her... "Hvorfor røyker du?" "Vet du hvor farlig det er" "Det er teit å røyke" osv... Ja jeg vet det er noe dritt, men jeg røyker for det. Deal with it... Jeg vil bare minske skadene røyken gjør i med treningen min til det minimale... Har hørt 1-2 timer? Kan dette stemme? Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Det blir kontraproduktivt, det blir som å ta 50 armhevinger, så tar du en røyk, så tar du minus 30armhevinger. To skrit frem, et tilbake Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Røyking går vel mest utover kondisjonen? Det er selvfølgelig ikke sunt å røyke når man trener, men det skader ikke så mye når man trener styrke o.l. tror jeg. Imidlertid vil man merke at det blir mer slitsomt å trene med røyking i bildet - det er sikkert! Det hjelper å kutte ned på antall sigaretter, da vil det bli lettere etterhvert. Kjenner mange røykere som trener skikkelig mye, både styrke og kondis, og virker ikke som de har det spesielt vanskelig. Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Det største problemet med røyk i forbindelse med trening er vel heller at man mister apetitten og følgelig ikke får spist nok mat. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Du ødelegger oksygen opptaket ergo musklene får ikke tynt seg skikkelig på tyngre økter. Dermed blir treningen mindre effektiv og du vil se mindre fremgang, å da vil motivasjonen komme inn i bildet. Bruk heller snus, selv om nikotin uansett ikke er bra. Eneste jeg vil ha etter trening er store doser protein og mest av alt sjokolade! Selv om jeg har kuttet ned på sjokoladen og gått over til frukt etter trening for å øke blodsukkeret så er jeg jævla nøden på sjokis. Endret 3. mai 2005 av Hyrlen Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Det å bruke snus var egentlig ikke noen dårlig idé for folk som trener og må ha nikotin før/etter trening. Det er jo selvsagt ikke sunt det heller, men i sammenheng med trening har det vil ikke like store konsekvenser som røyking? Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Nei, vil ikke tro det.. Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) (Hyrlen Skrevet 03/05/2005 : 22:59)Eneste jeg vil ha etter trening er store doser protein og mest av alt sjokolade! Selv om jeg har kuttet ned på sjokoladen og gått over til frukt etter trening for å øke blodsukkeret så er jeg jævla nøden på sjokis. Ja..ikkje det at det er så bra med snus eller røyk da men. Frukt er no alltid godt da. Endret 13. mai 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Røyk og styrketrening er neppe en god kombisjon, da dette gjør blodårene dine tynnere så vidt jeg vet, og blodtilførsel er svært viktig når en trener for å bli sterk. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Du får mindre lungekapasitet og dårligere kondis av tobakk. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 En bør stoppe å røyke en time før trening og vente til en time etter trening om en skal røyke, mye pga oksygenopptaket. Ødelegger ikke SÅ mye, drikking i helgene er mye verre! Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Schwarzenegger røyker sigarer, som vi alle vet er sigarer sterkere saker enn sigaretter. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Tja, jeg har ikke merka noen voldsom forskjell etter at jeg begynte å røyke bortsett fra at jeg ikke har samme matlysta. Trener ikke så mye kondisjon, så der vet jeg ikke helt. Sikkert blitt litt dårligere Lenke til kommentar
everhuge Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 økte 30 kg i benken når jeg slutta å røyke!!! Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 En kamerat av meg drev aktivt med fjellklatring en stund. Han sa at han merket STOR forskjell i grepstyrken da han begynte å røyke (han sluttet etterpå ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå