Perra1 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Kan noen bare fort ramse opp hva de forskjellige linjene har i farge? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Se tråden i Skole-kategorien. Det varierer visst fra sted til sted. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Kjapt: Rødruss: Allmennfag Blåruss: Økonomiske fag Svartruss: Yrkesfag Grønnruss: Jordbruksfag Sånn veldig kjapt tenkt. Er litt mer innviklet enn som så. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Det vanlige er vel at økonomiske linjer er blåruss, allmenn er rødruss og yrkesfag er svartruss. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 supplement til olsen: kristne er hvitruss, landbrukslinjer er grønnruss Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 supplement til olsen: kristne er hvitruss, landbrukslinjer er grønnruss Ikke nødvendigvis, også rød-, blå-, grønn- og svartruss kan være kristenruss. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Det er vel også folk som kjøper bukse av en annen farge enn linja skulle tilsi, for å passe bedre inn med venner eller på buss. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Kjapt: Rødruss: Allmennfag Blåruss: Økonomiske fag Svartruss: Yrkesfag Grønnruss: Jordbruksfag Sånn veldig kjapt tenkt. Er litt mer innviklet enn som så. kan si det er mer innviklet ja... IKT-Driftsfag ligger under Allmenn, selv om det er et "praktisk" fag, og der blir man sortruss noen steder og rødruss andre steder. Gikk forresten selv på kristen vgs og der var det ingen hvitruss... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Vet om røde kristenruss, aldri sett "hvite" kristenruss... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Man kan være rødruss selv om man går økonomisk retning, slik undertegnede var.. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Check this out. vet ikke om noe offisiellt sted man kan finne russefargene, men før var det sånn Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Vil bare legge til at folk kan velge selv (i hvilken grad vet jeg ikke) hvilke farge de vil ha på drakten. Er jo sånn at folk på allmenn har rød drakt, men har også sett enkelte "satanister" ha svart drakt, som jeg vet går/har gått på allmenn. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Her jeg bor: Rød - allmennfag, linje AA + de som tar allmennfaglig påbygging etter yrkesfag Blå - allmennfag, linje ØA (økonomi) Svart - alle yrkesfag, også landbruksfag Grønn eller oransje - ungdomsskole.. Men i min kommune er russefeiring ved fullført ungdomsskole avskaffet, noe jeg syns er veldig fornuftig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Er ikke regler for dette lenger. Skoler har fikset det. Her er det for eksempel en skole med bare blåruss, selv om de har allmen og yrkesfag om hverandre. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 På min skole er alle russene på skolen røde. Det inkluderer almennfaglinjen (meg selv), bedriftsøkonomilinjen, dans/drama-linjen og musikklinjen. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Ikke nødvendigvis, også rød-, blå-, grønn- og svartruss kan være kristenruss. Jepp, det medfører riktighet. Har forøvrig aldri observert "hvitruss". Lenke til kommentar
Vandahl Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 idrettsruss e (på vårres skole ihvertfall) halvt kvit og halvt rød Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Man kan velge litt selv også. Ei venninne av meg gikk ØA og skulle da vært blåruss, hun ville heller være rød, og var rød. Noen andre jeg vet om skulle egentlig være rød (de gikk MK) men de ville være svartruss... Men en som går på yrkesfag kan ikke velge og bli blåruss liksom. Man kan velge seg "ned" men ikke "opp". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå