Gå til innhold

Unøyaktig temperatur måler på MSI K8N Neo2

Anbefalte innlegg

Noen flere her som sliter med å stole på temp måleren til MSI K8N Neo2?

Har vannkjøling på min cpu, og har lyst å kunne sammenligne vannblokker, forskjell på pumpekapasitet i henhold til temperatur.

Men så har det seg sånn at temp måleren på hovedkortet mitt spretter mellom 36 og 50 grader idle.. og under load kryper den over 50 grader.

Normalt sett spretter den mellom 40 og 45 grader.. men i ekstreme tilfeller mellom 36 og 50.

Og med vannkjøling er jo dettte alllt for varmt, da jeg med samme system på ett socket a hadde 34-36 grader som kan stemme sånn nogen lunde.

Har siste bios..

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan feste ekstern måler for litt mer nøyaktig visning?

CPU`en er forøvrig en A64 3000+

C&Q ikke aktivert. da jeg rett og slett ikke har bruk for den.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil du annbefale dette korte? jeg skal kjøre på med 3200+ venice snart, men trenger hk med agp til x800xt kortet mitt.. så da lurer jeg på om MSI K8N NEO2 støtter OCZ Premium og Platinum rev2 som det blir senere?

Lenke til kommentar

men det er det som er så merkelig.. for at jeg skal da vitterlig kunne uten problemer ligge under 40 grader med vann på denne cpu`en, når jeg både klarte det med xp 2600 og en P4 2,8@3,2..

kortet er til å anbefale ja.. en hylete chipsett vifte, men som du roer ned til 60 % så er den stille..

Lenke til kommentar

kan jo legge ved ett bilde som viser en svak tedens til hopping..

merk.. dette er langt i fra så ille som det til tider er.

og her er maskinen ikke rørt.. utenom å lese litt på forumet her.

mao.. intet cpu belastende

post-24-1115149139_thumb.jpg

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...