Gå til innhold

Feedback: Prosjekt UV cÜbe

Anbefalte innlegg

Etter en grundig research i pengepungen fant jeg ut at det var like greit å bruke litt penger på et nytt hjemmesnekkra kabinett!

Så dermed ble UV cÜbe til; et kube-kabinett med utgangspunkt i UV og sort/sølv metallic!

SketcUp-tegninger finner du her og her!

Det som er sort skal bli dratt over med sort/sølv metalliclakk fra Biltema!

Er litt usikker på om jeg skal gå for tresparkla eller aluminium/stål-ramme. Toppen skal jo kunne bli tatt av. Skal også bruke feite bolter eller muttre for å få en litt røff look på det! Dessuten blir det jo en hau av UV-reaktive detaljer inne i kabinettet som blir lyst opp av 4stk. 30cm lange UV-katoder (fikk ikke plassert disse pga. dårlige SketchUp skills) inn oppe under ramma som lyser opp alle detaljene..

Ellers blir braketter og vinduer lagd av plexi/lexan! PSUn skal bli modda med plexi og diverse andre småting. Blandt annet skal den få en en ny SilenX å kjøle seg på...

Tegningen er ferdig, men den er LANGT fra tankene mine oppe i huet! Det ligger bare litt på det med at jeg ikke er noe god i SketchUp.

Tegningen har ikke eksakte mål, men har regnet det ut på papir så jeg tror nok det skal gå! :)

Innspill eller forslag? Ros og/eller ris?

Edit: Om jeg har flaks blir det også vannkjøling på AMD Athlon-systemet mitt.. :p

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det sånn at de bare sponser "fra-bunnen-prosjekter", eller hvis du kjører en omfattende mod på et helt plaint kabinett også? Har nemlig planer for en casemod jeg òg, har bare ikke penger...

Luft er bra, Glisevask bra med digg gjennomstrømning :D

Lenke til kommentar

Mmmm, oh yeah! Detta blir ikke hovedkabinettet da, så jeg satser ikke så stort på det egentlig.. Ihvertfall iforhold til det som skal bli mitt hovedkabinett!! :dribble:

Om du har gode planer så kan det hende du får sponsa no modding av premods..

Lenke til kommentar

Hva skjedde med å skaffe tett med penger til ny über-hw da? 15000-17000?

Chenbro gamingbomb 1 er plain ikke sant? Bare fronten som kan se litt premod ut, men ikke vindu eller lys eller noe spess av stæsj inni her nei...

Hvor mye satser du å bruke på denne modden her da?

Lenke til kommentar

Har også Chenbro gamingbomb 1! :w00t: Møkkakabinett som skal hakkes til møkk!! :mad:

Vel, har jo konf på søndag da.. ;) 2b HyperX-ram, AMD 64 3400+ osv. Burde jo duge? =D

Satser på å bruke et sted imellom 1000 og 2000! Alt etter hvor gavmilde eventuelle sponsorer er.. :)

Lenke til kommentar

Tror nok det meste blir brukt gitt! Uansett ville jeg ha en utfordring med å gjøre det med kabler til noe pent.. ALT blir sleeva!

EDIT: Eneste jeg trenger nå er å bli sponsa med en min. 360W PSU som jeg kan modde.. Noen idèer? Behøver ikke være no rå og vifta blir uansett bytta ut!

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Endelig er Palo Atlo-kabinettet i hus! Skal blandt annet stikke av med HK-brett derifra... Kosta jo bare 99! :p

På gjørelista nå er da bare å kjøpe meg en Co-tech Dremel-kopi, stikkssag og masse plexi! Dessuten må jeg innom en blikkslager og/eller Byggkjøp for å spørre dem litt ut når det gjelder den ramma..

Edit: Må også sjekke litt ut om jeg får vannkjølinga! Står mellom flere på auksjon, men iløpet av ei uke ca. vet jeg hva det blir. Om det blir vannkjøling blir hele nedre del av kabinettet en tank!

Venter også på svar fra 3Dfxcool, så jeg kan sende mail til Vendur også! Trenger også en ny PSU å bli sponsa med, noen forslag?

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Jeg har et forlag til PSU`en: Si hva du vil gi, og den er din for en billig penge. Kjøpte meg den nye MIST 500W`en, så jeg trenger ikke 360W Chieftec-PSU`en som fulgte med Dragon-kabinettet mitt ;)

Ellers lykke til, gleder meg til å se første update! :thumbup:

(PS: Det er noen som vil ha PSU`en, men han svarer ikke på mail lenger, så jeg tror du kan få den, så hvis han ikke svarer innen snart, så får du førsteretten på den ;) )

Lenke til kommentar

Som sponsorbrevet lyder:

1 stk. Revoltec, Kathode, Dual UV (4 til sammen altså)

1 stk. Revoltec, RAM Freezer, Gold

2 stk. Revoltec, Cable, IDE, 90cm, UV

1 stk. Revoltec, Cable, FDD, UV Blue

1 stk. Revoltec, Vibration Absorber, ATX PSUs

1 stk. Revoltec, Fan Control, Alberion black eller

Revoltec, Fan Control, Alberion Silver

:) Duger vel det? Er ihvertfall en grei start!!

Lenke til kommentar
Som sponsorbrevet lyder:

1 stk. Revoltec, Kathode, Dual UV (4 til sammen altså)

1 stk. Revoltec, RAM Freezer, Gold

2 stk. Revoltec, Cable, IDE, 90cm, UV

1 stk. Revoltec, Cable, FDD, UV Blue

1 stk. Revoltec, Vibration Absorber, ATX PSUs

1 stk. Revoltec, Fan Control, Alberion black eller

Revoltec, Fan Control, Alberion Silver

:) Duger vel det? Er ihvertfall en grei start!!

Endret av Xstract
Lenke til kommentar

Å nei å nei!! Ikke si at du har tenkt på akkurat det samme som meg da??

Hehe... :p

Dette blir sikkert bra det.. Men... Ja ja.. ;)

Jeg får vel finne på noe annet morsomt da... :p (Egentlig så var vel planen min å lage akkurat det samme som denne, men i mer normal kabinett-form.. ;) )

Btw: Går det å kjøpe til vanlige Dremel-duppeditter til Co/Tech'en, eller finnes det evt. Co/Tech-duppeditter å kjøpe? ;):dremel:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...