Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs router virker ikke med Zyxel modem?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min Linksys wrt54gs i dag, jeg fulgte den forbanna readme`n men kom ikke på nett. Jeg ringte Linksys, men der kunne de ikke hjelpe.. så ringte jeg telenor, så kunne ikke de hjelpe.. Hva faen skal man gjøre for å få hjelp i denne verdenen?

Noen som har hatt prob og løst det? Please jeg trenger hjelp :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du utdyper litt mer, er det en mulighet for at noen kan hjelpe.

Hva slags zyxel har du? Er det et rent modem, eller et modem med innebygd router?

Hva slags problemer har du?

Er det bare internett du ikke får kontakt med, eller har du problemer med å nå Linksysen?

Lenke til kommentar

1: Zyxel Prestige 600, er ikke sikker på om det er innebygd router..

2: Jeg får ikke kobla opp igjennom Linksysen.. o.s.v

3: jeg finner selve nettverket igjennom trådløse kortet, men får ikke kobla opp o.s.v

Lenke til kommentar

Dersom du tidligere koblet opp med programvare fra PCen har du et modem. Hvis du derimot har sluppet unna oppringingsprogrammet fra telenor så er zyxelen satt opp som router.

Da står den høyst sannsynlig og deler ut IPadresser via DHCP, noe du kanskje også har aktivvert på Linksysen.Da vil du kunne få konflikter i nettet.

Dersom zyxelen står som router skal ikke PPpOE settes opp på Linksysen. Da tar zyxelen seg av det.

Står zyxelen som modem må Linksysen ta seg av PPPOE tilkoblingen. Husk da å bruke hele e-mailadressen som brukernavn.

Lenke til kommentar

Da må du fjerne PPPoE oppkoblingen i windows da :)

Du følger veiviseren som du fikk med routeren. For å gjøre det raskt er det enkleste å bruke CDen og programvaren som fulgte med der. Når du skal velge hva slags oppkobling du har må du velge PPPoE, fylle inn brukernavn (husk at du må ha med @online.no) og passordet. Når det blir lagret skal routeren stå for tilkoblingen slik at du bare skal ha vanlig nettverkstilkobling på PCene, og ikke den tilkoblingen du har fra før.

Lenke til kommentar

Om du ikke har gjort noe med det trådløse i veiviseren er det bare å koble på via det trådløse styringsprogrammet du bruker. Jeg ser du har en Aopen 1557, så da tipper jeg at du har Intel sitt egne trådløse kort. Da har du enten Intel programvaren eller Microsoft sin. Husk også å aktivere det trådløse med knappen på siden av tastaturet.

Om du har aktivert kryptering må du taste inn denne når programvaren spør deg om det.

Lenke til kommentar

Har funnet ut alt nå , men det som er litt irriterende er at jeg må inn i routeren "192.168.1.1" IPN i nettleseren , så på status og trykke disconnect , og connect igjen. Da er nettet på.. noen som vet hva jeg må gjøre for å sleppe det? Er bare når jeg slår på pcn.. som er 1 gang per dag. Ellers funker Routern sinsykt bra =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...