Heia Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Har så vidt vært inne å kikket på configen av routeren med telnet.. Er ikke så veldig god på telnet, og er redd for å fucke opp konfigureringa.. Er det noen mulighet å bruke et annet (enklere) prog enn telnet å konfigurere Cisco routeren til NGT..? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Du kan bruke HyperTerminal, men da er du avh. av en MGMT-kabel. Tro ikke det er noe enklere der. Cisco "liker ikke" web-basert(GUI) konfigurasjon. Kun kommando-basert. Syns det er greit med kommando-basert konfig. bare en har kommandoene på papir ved siden av, noe som er en forutsetning. Les om det her : http://www.cybercity.dk/privat/support/ads...styr/cisco_677/ Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Btw. hvorfor er Telnet i Win2k og XP dos-basert. I Win98 og WinNT er det jo Windows-basert alla' HyperTerminal. Får ikke CTRL-C og CTRL-V til å virke ! Hjelp! Lenke til kommentar
JJBing Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 NextGenTel sine Cisco 677i rutere har faktisk en innebygget webtjener, som kan brukes til å gjøre mye administrativt. Oppsett av filtere er en av tingene som kan gjøres herfra. Webtjeneren kan slåes av og på, man kan bestemme hvilken port den skal svare på samt hvilken IP-adresser forespørsler kan komme fra. Det samme kan du faktisk gjøre for Telnet også. Bruk info fra den danske ISP'en ovenfor, ring NextGenTel kundeservice eller sjekk ut dokumentasjonen hos Cisco: http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/pr...htm#xtocid45811 Du må få passord (og brukernavn) fra NextGenTel for å bruke webtjeneren (det er ikke lurt å endre passordet i konfigurasjonen hvis du ønsker å fortsatt ha en operativ ADSL forbindelse). P.S. Som alltid, hvis du ikke helt vet hva du gjør kan du få problemer. Hvis du får problemer kan du være nødt til å betale for å få hjelp... :smile: [ Denne Melding var redigert av: JJBing på 2001-11-22 13:21 ] [ Denne Melding var redigert av: JJBing på 2001-11-22 13:22 ] Lenke til kommentar
Heia Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Takker for nyttige linker/svar....Har fått ei blekke med nfo fra NGT support ang. konfig av routeren.. Tror jeg skal prøve den web baserte konfigen.. MVH Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Hei! Bare lurte på ett en ting: Hva er passordet til 677'en? Er det ett default eller har alle ett personlig? Jeg går ut fra at det default er disablet tilgang til config fra utsiden? GutormS Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Før var det et default passord. Nå får man egne passord. _________________ M.v.h. Jarle [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2001-11-22 19:45 ] Lenke til kommentar
Heia Skrevet 23. november 2001 Forfatter Del Skrevet 23. november 2001 På "eldre" modem/routere er upnet passordet, på de nye får du en 8 sifra kode fra NGT for å logge deg på. Jeg fikk ihvertfall en 8 sifra.. En ting jeg lurer på: Er det mulig/tilrådelig å forandre den innebygde ip`en 10.0.0.1? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Hvis du gidder å lese her så tror jeg du finner det ut. _________________ M.v.h. Jarle [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2001-11-23 10:22 ] [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2001-11-23 10:22 ] Lenke til kommentar
Heia Skrevet 26. november 2001 Forfatter Del Skrevet 26. november 2001 Urgh...Gremme...Usjamei... Hadde ikke kommet så langt i gjennomgangen av sidene enda.. Nå har jeg det!!! [ Denne Melding var redigert av: Heia på 2001-11-26 13:48 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå