Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen kontakt med skjermen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har bygget en maskin nå, og når jeg starter den opp, får jeg ingen kontakt med skjermen.

Alt starter normalt, men ikke noe bilde kommer opp på skjermen, og det lyser oransjt på skjerm, dvs. at den ikke får noe kontakt.

Det er et integrert skjermkort jeg bruker.

Ja, alt er koblet riktig. Jeg kjøpte prosessoren brukt, kan det være noe med at denne ikke funker? Kan det påvirke null kontakt med skjerm?

Forslag mottas med takk.

Edit:

Jeg testa nettopp med et annet skjermkort, men til ingen nytte..

Edit 2:

Har prøvd å resette bios ved jumper bytte og batteri, men fungerer fortsatt ikke.

Endret av zhorty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke pc-en skal starte i det hele tatt hvis cpu ikke funker. Prøv å se om du får satt inn et annet skjermkort. Hvis du er heldig oppdager bios det selv og stiller inn slik at hk reagerer på nytt skjermkort. Prøv å bytte ut diverse komponenter.

Skriv opp specs på pc-en din.

Lenke til kommentar

Jeg har jo prøvd med et annet skjermkort, som sagt. Var et AGP kort, om det har noe å si.

Msi Mainboard Socket-A KM266Pro mATX VGA Audio LAN Bulk

AMD Duron 1300

Cruical 256mb PC2100

En gammel Western Digital 20gb HD (vet at den funker).

Lenke til kommentar

:whistle: trøtt shø. Er du sikker på at skjermen fungerer? Har du sjekket alle kontakter fra skjermen? Hvis du har en annen skjerm tilgjengelig, prøv den. Er det en DVI eller en analog skjerm?

edit: Sjekk pins på kontakten fra skjermen. Har vært borti knekte eller bøyde pins før, det er ikke noe pent syn :roll:

Endret av V36a
Lenke til kommentar

Jeg vet at skjermen funker, er den søstra mi bruker hver dag. Jeg bare kobla VGA kabelen til den andre maskina (den vi prater om nå)

Har testa med en annen og, så altså, det har ikke noe med skjermen å gjøre.'

Men kan det være PSU'en det er noe galt med? For den var litt shabby den som fulgte med kabinettet.

Endret av zhorty
Lenke til kommentar
Hoho :)

Vel, det er en 350w strømforsyning, så den leverer nok.

Var den som fulgte med http://psdata.no/ps.asp?it=110936&mlevel=010600 , så det er vel en qtec. (Ikke begyn med det qtec PSU'er suger igjen.)

Hehe, skal prøve å la være.. Har ikke noen personlig erfaring med q-tec uansett. Du har iallfall stor nok psu. Prøv deg fram er mitt eneste råd, evt. sjekk alle komponentene dine i en annen pc for å luke ut synderen.

Lenke til kommentar

Hei, har samme problem. Hvordan finner man ut om det er hovedkortet selv? Tar for mye tid og penger å sende hele maskina nedover eller kun hovedkortet for å finne ut at det ikke var det det var feil med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...