Gå til innhold

Nøytral test av Nokia 3230

Anbefalte innlegg

Så vidt jeg har forstått, skal 6681 ha samme hardware som 6680, foruten kameraet til videosamtaler. Testene mobilereview har kjørt, tilsier også at det stemmer. Likte 6680 veldig godt, så jeg tenker at 6681 hadde vært telefonen å kjøpe om man vil ha series 60 og ikke trenger en 3g-telefon.

Ville kanskje vært litt forsiktig med å si at det andre skriver er lamt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kan tydeligvis diskutere i evigheter, men når majoriteten som har kommentert denne testen din og sier den ike er spesielt nøytral (nøytral test kan ikke være subjektiv) så føyer jeg meg innj i den rekken. Vet ikke om jeg er så overmåtes imponert over dine argumenter heller. En annen grunn til at jeg sier testen er lite nøytral er den ensidige negative fokuseringen. Ja, majoriteten kan ta feil, men det skjer sjelden, det virker som alle som ikke er enig med deg crazysteps må ta feil fordi du sier det. Du sier du gir den middels, virker for meg som du syns den er godt under middels i en rekke av tingene du sier om den.

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

For meg som ikke har noen reservasjon om å bruke 4 000 kroner på en mobiltelefon, er det klart at 6681 er et bedre kjøp enn 3230. Men for noen som synes det er ville vesten å bruke mer enn 3 k på en mobiltelefon, vil det jo aldri bli aktuelt.

Regner med du skjønner tegningen? :)

Jeg regner forresten med at det blir lagt inn litt kritikk mot støv under skjermen på testen av 3230 etterhvert, hvis det ikke er gjort allerede.

Lenke til kommentar
Vi kan tydeligvis diskutere i evigheter, men når majoriteten som har kommentert denne testen din og sier den ike er spesielt nøytral (nøytral test kan ikke være subjektiv) så føyer jeg meg innj i den rekken. Vet ikke om jeg er så overmåtes imponert over dine argumenter heller. En annen grunn til at jeg sier testen er lite nøytral er den ensidige negative fokuseringen. Ja, majoriteten kan ta feil, men det skjer sjelden, det virker som alle som ikke er enig med deg crazysteps må ta feil fordi du sier det. Du sier du gir den middels, virker for meg som du syns den er godt under middels i en rekke av tingene du sier om den.

Ja, en rekke av tingene jeg sier om den er under middels, som tregheten og den dårlige byggekvaliteten.

Men en rekke av tingene jeg sier er også over middels, som den gode skjermen, Symbian-operativsystemet osv osv.

Hadde det KUN vært positive ting, hadde den fått 6 (som amobil gav) og hadde det KUN vært negative hadde den fått 1.

Er ikke subjektive meninger da jeg har sammenliknet direkte mot andre mobiler. Antall sekunder før den tar bildet, eller åpner en applikasjon er ikke subjektivt. Det er objektive tall og dessuten det som trekker MEST ned, da det går utover bruken av ALLE funksjoner på telefonen.

Lenke til kommentar
For meg som ikke har noen reservasjon om å bruke 4 000 kroner på en mobiltelefon, er det klart at 6681 er et bedre kjøp enn 3230. Men for noen som synes det er ville vesten å bruke mer enn 3 k på en mobiltelefon, vil det jo aldri bli aktuelt.

Regner med du skjønner tegningen? :)

Jeg regner forresten med at det blir lagt inn litt kritikk mot støv under skjermen på testen av 3230 etterhvert, hvis det ikke er gjort allerede.

Helt enig der også.

Uansett er 6681 et bedre kjøp til 4000 enn 3230 til 3000. Men budsjettet setter ofte grenser. Har man ikke råd bør man kanskje finne på noe annet enn Symbian innen prisene synker, om treghet er et ankepunkt for akkurat den det gjelder.

Mener jeg skrev at det var en stor glippe under skjermen som gjorde at den slapp inn støv. Noe av det som trakk byggekvaliteten ned.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

helt uenig i testen din, har hatt denne telefonen i ett drøyt halvår og tastene er en drøm! kamera-delen må jeg (dessverre) si meg enig i, når lukker tiden bruker en liten evighet på og ta ett bilde så er filming på 176x144 ett mareritt! jeg er også helt uenig i kvalitetsdelen! denne telefonen er av de mer solide METALLrammede telefonene, så hvordan du kunne kalle det plast :thumbdown: ! telefonen min måtte da inn på servide TO ganger iløpet av to måneder, men etter det har den fungert smooth

totalt må jeg (no affense) gi deg :thumbdown: på testen

Lenke til kommentar
kanskje jeg er dum nå, men tilgi meg.

De fleste testene her er subjetive. Som eksempel var Hippi Erlend sin test av 7600 den verste overdrivelsen jeg har sett på god tid. Jeg hadde 7600 ca 1 uke, og kunne ikke forstå det positive han sa.

3230 telefonen har jeg ikke prøvd (bare så det er klart), men testen er jo subjektiv. Om han brukte 10 minutter (noe jeg egentlig tviler på er helt sanheten...kan jo være hva kunder forteller,det han har sett på de som kom tilbake, eller hva han har opplevd tidligere som danner grunlag) uansett er testen subjetiv, og utifra det han mener.

Eneste jeg faktisk reagerer på er at det står nøytral.

4129894[/snapback]

Jeez, takk for den :!:

Vel, etter å ha hatt 7600 i langt over en uke hadde jeg funnet mange gode sider ved den, og jeg la stor vekt på at jeg fikk den til den nette pris av 1600 kr.

Amobils test er basert på at den koster over 5000 kr, og da fortjener den ganske riktig en 2-er.

10 minutters testing er alt for lite! Testen blir overfladisk, og baseres for det meste på et førsteinntrykk. Det er riktig som du sier, Christian, at etter kun én uke med 7600 vil man ikke kunne få et særlig godt inntrykk, og 10 minutter med 3230 vil overhodet ikke være et respektabelt grunnlag for en karakter.

JEg synes du burde slutte å skryte over hvor liten tid du bruker på testinga di, CrazySteps, jeg klarer væfall ikke ta noen av testene dine særiøst lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...