Gå til innhold

Tyskern som taua Polakken...


rvenes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stakkars polakk og syk tysker.

 

paroa, det virker som om både du og faren din har et forvrengt syn på hva som er forsvarlig, og liten respekt for menneskeliv. Samme hvilken vei man kjører, samme hvor god sjåføren er, samme hvor god bilen er, og samme hvilken idiot á la Martin Schanke som bor i nærheten av deg. Lei deg inn på en racingbane og kjør fra deg litt, og tenk deg om hvordan det ville vært å kjøre på et menneske eller et stort dyr i en såppass høy fart. Så håper jeg du etter hvert skjønner hvorfor man har fartsgrenser. Det er ikke bare for å irritere folk nemlig.

Lenke til kommentar

Nesten som man håper han krasjer i eit stort tre og dauer sakte...

Til skrekk og advarsel for andre.

Tenk og ha slike i trafikken?

 

Det værste er at eg meiner det.

 

Hold dere on topic nå da, synes det for litt ut på kanten her no.

Lenke til kommentar
Når vi testet dette så var det med en mazda 323 og det var flatt ganske rett (vi kutta svingene uansett) og det var bare en sikk sakk sving som var veldig liten... veien er omdekket av jorder og er utrolig oversiktlig... i 60sona kjørte vi med en itt større mercedes (sikkert en E klasse) og det var ganske uoversiktlig og svingete, men det gikk overaskende bra noe som kan ha noe med bilen å gjøre... Begge bilene er greie å kruse rundt 200+- i å jeg ser ingen problemer med det... det er gode bremser på mazdan hvertfall... Jeg veit ikke med mercedesen.

Du kruser ikke i 200, da skal du være så skjerpa og følge mye med på veien og du kommer her og sier at det kunne vært 180 gjennom byen din? seriøst? har du skada deg eller? bare vent til noen du kjenner kjører seg ihjel skal mi høre om du vil det samme da, det er en grunn til at det er fartsgrenser det er for å redde liv ikke sant? så ikke kom her og tro at det er fornuftig å kjøre i 200 i norge på disse veiene, ok noen veier hadde gått glatt i 110 men ikke over, vi har nok dødsulykker fra før

Lenke til kommentar
Når vi testet dette så var det med en mazda 323 og det var flatt ganske rett (vi kutta svingene uansett) og det var bare en sikk sakk sving som var veldig liten... veien er omdekket av jorder og er utrolig oversiktlig... i 60sona kjørte vi med en itt større mercedes (sikkert en E klasse) og det var ganske uoversiktlig og svingete, men det gikk overaskende bra noe som kan ha noe med bilen å gjøre... Begge bilene er greie å kruse rundt 200+- i å jeg ser ingen problemer med det... det er gode bremser på mazdan hvertfall... Jeg veit ikke med mercedesen.

Du kruser ikke i 200, da skal du være så skjerpa og følge mye med på veien og du kommer her og sier at det kunne vært 180 gjennom byen din? seriøst? har du skada deg eller? bare vent til noen du kjenner kjører seg ihjel skal mi høre om du vil det samme da, det er en grunn til at det er fartsgrenser det er for å redde liv ikke sant? så ikke kom her og tro at det er fornuftig å kjøre i 200 i norge på disse veiene, ok noen veier hadde gått glatt i 110 men ikke over, vi har nok dødsulykker fra før

For det første, det er ikke en by, det er i utkanten av et lite tettsted... og det er rett fram åpent og oversiktlig, det med 180km/t var bare får å "blåse rein" motoren egenlig... Men det viser hva som går greit der og jeg mener ikke at det skal være 180km/t der! kanskje 80-90? Jeg har ikke skada meg heller, hvertfall ikke på en stund :p Når vi først er inne på det med tyskland; på enkelte veier i Tyskland så er 110grense for lavt og bilførene er ikke konsentrete grunnet den lave farten, det sier jo litt om hva de er vandt til i forrod til oss dumme nordmenn...

Lenke til kommentar
Det hørtes fornuftig ut! Fin trening, men det er ikke jeg som har kjørt bare så det er sagt! Det er fattern som kjørte i 180 i 70 sona... og en annen i 60sona.. fattern er ganske vandt med biler med stor motor og elendig styring siste bilen han solgte var en pontiach med ca 400hk... nå har han bare varebilen sin og den er ikke noe å kjøre fort med, den går i 120km/t maks der butter turtallet... det skal vel også nevnes at han altid har kjørt som en jævel og fått masse av erfaring ut av det, men også vraka endel biler (havna på taket, kjørt utenfor en 180graders sving osv...) Jeg veit ikke helt hvordan en gjennomsnittlig norsk bilfører kjører, men han har bodd i amerika en stund (alle har jo sett hvordan dem kjører på film :p ) Jeg skal ikke skryte noe mer nå, men jeg veit som sagt ikke noe om ferdighetene til en gjennomsnittlig bilfører har i landet.

 

edit: ser at du har fiksa innlegget ditt. Alt det nye du nevner har faren min hvert igjenom mange ganger. Med meg (untatt den på taket, da måtte han hente gravemaskin for å snu den tilbake)

Din far er en dritt.

 

Man kjører da for faen ikke i 180 kilometer i timen i en 70-sone, jeez. Det spiller ingen rolle hvor vant han er med bilen. Det som spiller noen rolle er hvor vant andre bilister eller myke trafikkanter er til å ferdes på steder der det kommer en idiot i 180km/t når det egentlig skal være 70km/t.

 

Lykke til om noen som helst dukker opp foran dere, sannsynligvis ser dere det altfor sent til å bremse ned uansett.

 

Oh, and btw, i filmer er det under kontrollerte settinger, med profesjonelle sjåfører.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Det hørtes fornuftig ut! Fin trening, men det er ikke jeg som har kjørt bare så det er sagt! Det er fattern som kjørte i 180 i 70 sona... og en annen i 60sona.. fattern er ganske vandt med biler med stor motor og elendig styring siste bilen han solgte var en pontiach med ca 400hk... nå har han bare varebilen sin og den er ikke noe å kjøre fort med, den går i 120km/t maks der butter turtallet... det skal vel også nevnes at han altid har kjørt som en jævel og fått masse av erfaring ut av det, men også vraka endel biler (havna på taket, kjørt utenfor en 180graders sving osv...) Jeg veit ikke helt hvordan en gjennomsnittlig norsk bilfører kjører, men han har bodd i amerika en stund (alle har jo sett hvordan dem kjører på film :p ) Jeg skal ikke skryte noe mer nå, men jeg veit som sagt ikke noe om ferdighetene til en gjennomsnittlig bilfører har i landet.

 

edit: ser at du har fiksa innlegget ditt. Alt det nye du nevner har faren min hvert igjenom mange ganger. Med meg (untatt den på taket, da måtte han hente gravemaskin for å snu den tilbake)

Din far er en dritt.

Agreed!

Lenke til kommentar
det med 180km/t var bare får å "blåse rein" motoren egenlig...

Hvis personen kjørte i 180 for "blåse ren" motoren ville jeg aldri latt han/hun så mye som ta på en bil. Makan til amatørmessig idioti.

Angående det å kjøre fort, samme faen hvordan det går med deg selv, kræsjer du i et tre og dør så fint for deg. Det som er ille er at du kan skade noen andre.

Sånn som du forklarer hvordan faren din kjører/kjørte ville jeg med glede vist han hvor jævelig det er å kræsje i over 150km/h.

Lenke til kommentar
Det er ikke fartsgrense i Autobahn, der er det fri fart. Dere burde vite dette. Det er vell det eneste stedet i verden der det er frifart.

PIIIIIIIP. Feil svar. ;)

 

De har faktisk områder der det er fartsoner. 120 soner f.eks.

Så det på discovery for ikke så lenge siden.

 

Ikke snakk om hva politiet bruker til å stoppe værstingene der. Ohhhhh. Det er noen raske biler det.

Pluss at de har mer overvåking på Autobahn enn CIA har på lager. ;)

 

Despite the widespread belief of complete freedom from speed limits, and a lobbying effort that has the same power and deep pockets that the American gun lobby has, some speed regulations can be found on the Autobahns. Many sections, particularly those with dangerous curves, in urban areas, or with unusually constant heavy traffic, may feature speed limits ranging from 80 to 120 km/h (50-75 mph). In construction zones, the limit may be as low as 60 km/h (37 mph). Also, some sections now feature nighttime and wet-weather speed restrictions, and trucks are always regulated (see table below). Still, much of the Autobahn is unlimited, but there is a recommended limit of 130 km/h (81 mph). This recommendation is generally seen for what it is-- an attempt by the government to cover itself without having to upset millions of Porsche and BMW owners/voters. However, if you exceed the recommended limit and are involved in an accident, you could be responsible for some of the damage costs even if you are not at fault.

 

Les selv her. <--------

Endret av L..
Lenke til kommentar
Når vi testet dette så var det med en mazda 323 og det var flatt ganske rett (vi kutta svingene uansett) og det var bare en sikk sakk sving som var veldig liten... veien er omdekket av jorder og er utrolig oversiktlig... i 60sona kjørte vi med en itt større mercedes (sikkert en E klasse) og det var ganske uoversiktlig og svingete, men det gikk overaskende bra noe som kan ha noe med bilen å gjøre... Begge bilene er greie å kruse rundt 200+- i å jeg ser ingen problemer med det... det er gode bremser på mazdan hvertfall... Jeg veit ikke med mercedesen.

Du kruser ikke i 200, da skal du være så skjerpa og følge mye med på veien og du kommer her og sier at det kunne vært 180 gjennom byen din? seriøst? har du skada deg eller? bare vent til noen du kjenner kjører seg ihjel skal mi høre om du vil det samme da, det er en grunn til at det er fartsgrenser det er for å redde liv ikke sant? så ikke kom her og tro at det er fornuftig å kjøre i 200 i norge på disse veiene, ok noen veier hadde gått glatt i 110 men ikke over, vi har nok dødsulykker fra før

For det første, det er ikke en by, det er i utkanten av et lite tettsted... og det er rett fram åpent og oversiktlig, det med 180km/t var bare får å "blåse rein" motoren egenlig... Men det viser hva som går greit der og jeg mener ikke at det skal være 180km/t der! kanskje 80-90? Jeg har ikke skada meg heller, hvertfall ikke på en stund :p Når vi først er inne på det med tyskland; på enkelte veier i Tyskland så er 110grense for lavt og bilførene er ikke konsentrete grunnet den lave farten, det sier jo litt om hva de er vandt til i forrod til oss dumme nordmenn...

Vel hva om feks et dekk eksploderer eller det skjer uforutsette ting ellers med bilen, hva om det dukker opp et dyr fra veigrøften?+

Du har ikke mulighet å reagere da, så din argumentasjon her blir helt bak mål.

Har selv hatt en 12 åring inn gjennom frontruten og vet hvordan det føles, heldigvis hadde jeg da ca 50 km men hva om jeg hadde holdt 150??

Nei slike holdninger som de du fremhever her er farlige og nettop slike innstillinger er årsaken til mange ulykker, for det skjer jo bare med andre, ikke sandt :no:

Lenke til kommentar
Det er ikke fartsgrense i Autobahn, der er det fri fart. Dere burde vite dette. Det er vell det eneste stedet i verden der det er frifart.

Hvis ikke annet er oppgitt er det vel maks 230 km/t, er det ikke?

 

Da tyskeren endelig stanset, var polakkens bil - som egentlig bare manglet kjølevæske - redusert til totalvrak.

Hvordan tauer man en bil til totalvrak? En bil kan vel rulle så fort som overhodet mulig så lenge man holder seg unna gir, klutsj (ikke slippe klutsjen), bremser og håndbrekk vel.

 

Hva hadde egentlig skjedd hvis denne polakken hadd dratt til håndbrekket og pælmet bremsen i bånn, hadde tyskeren da kjørt videre med en skrensende polakk på slep, eller hadde han innsett galskapen? Eller hadde kanskje tauet røket og smelt inn i enten tyskeren eller polakken og drept en av dem?

Lenke til kommentar
Når vi testet dette så var det med en mazda 323 og det var flatt ganske rett (vi kutta svingene uansett) og det var bare en sikk sakk sving som var veldig liten... veien er omdekket av jorder og er utrolig oversiktlig... i 60sona kjørte vi med en itt større mercedes (sikkert en E klasse) og det var ganske uoversiktlig og svingete, men det gikk overaskende bra noe som kan ha noe med bilen å gjøre... Begge bilene er greie å kruse rundt 200+- i å jeg ser ingen problemer med det... det er gode bremser på mazdan hvertfall... Jeg veit ikke med mercedesen.

Du kruser ikke i 200, da skal du være så skjerpa og følge mye med på veien og du kommer her og sier at det kunne vært 180 gjennom byen din? seriøst? har du skada deg eller? bare vent til noen du kjenner kjører seg ihjel skal mi høre om du vil det samme da, det er en grunn til at det er fartsgrenser det er for å redde liv ikke sant? så ikke kom her og tro at det er fornuftig å kjøre i 200 i norge på disse veiene, ok noen veier hadde gått glatt i 110 men ikke over, vi har nok dødsulykker fra før

For det første, det er ikke en by, det er i utkanten av et lite tettsted... og det er rett fram åpent og oversiktlig, det med 180km/t var bare får å "blåse rein" motoren egenlig... Men det viser hva som går greit der og jeg mener ikke at det skal være 180km/t der! kanskje 80-90? Jeg har ikke skada meg heller, hvertfall ikke på en stund :p Når vi først er inne på det med tyskland; på enkelte veier i Tyskland så er 110grense for lavt og bilførene er ikke konsentrete grunnet den lave farten, det sier jo litt om hva de er vandt til i forrod til oss dumme nordmenn...

Vel hva om feks et dekk eksploderer eller det skjer uforutsette ting ellers med bilen, hva om det dukker opp et dyr fra veigrøften?+

Du har ikke mulighet å reagere da, så din argumentasjon her blir helt bak mål.

Har selv hatt en 12 åring inn gjennom frontruten og vet hvordan det føles, heldigvis hadde jeg da ca 50 km men hva om jeg hadde holdt 150??

Nei slike holdninger som de du fremhever her er farlige og nettop slike innstillinger er årsaken til mange ulykker, for det skjer jo bare med andre, ikke sandt :no:

Ahhh.. altså, hvis fartsgrensen hadde ligget på 60 ville mange bilister presset seg forbi og eventuelt kræsjet med motkommende biler eller kjøre forbi på helt gal måte. Det kommer jo an på veien. Her i Norge har man jo ikke greid å tenke så langt, man vil jo så gjerne sette farten ned. I Tyskland derimot vil man sette opp farten på Autobahn.

 

Vel hva om feks et dekk eksploderer eller det skjer uforutsette ting ellers med bilen, hva om det dukker opp et dyr fra veigrøften?+

Sånt kan alltid skje, la bilen stå da vel ? :dontgetit:

Har selv hatt en 12 åring inn gjennom frontruten og vet hvordan det føles, heldigvis hadde jeg da ca 50 km men hva om jeg hadde holdt 150??

Påkjørt? - Litt trøtt kanskje? Eller var han inni bilen? Hva med bilbelte?

 

Det er ikke fartsgrense i Autobahn, der er det fri fart. Dere burde vite dette. Det er vell det eneste stedet i verden der det er frifart.

Fartsgrensen er 130 Km/h. Enkelte steder er det fri fart.

Endret av Pels
Lenke til kommentar

Du kan da blåse ren en motor i fri? Tynt argumet fra hans side.

Edit: 70-sone er 70-sone, det finnes ingen unnskyldninger for å kjøre fortere.

 

Og for maksimal effekt skal ikke hjulene låses når du bremser. Det vil bare resultere i tap av kontroll og lengre bremselengde. ABS-bremser er lagd for å slippe opp bremsene litt med én gang hjulene låses.

 

Ta en titt på denne:

http://www.larvik.kommune.no/sections/tema...ppstrekning.htm

 

Du kjører i 180 km/t, friksjonsfaktoren er 0,8, og reaksjonstiden fra du oppdager faren til du reagerer er minimum 1 s. Da antar vi at du bremser uansett hva slags faresituasjon.

 

Beregn, og du vil få en stoppstrekning på 209 meter!

Endret av CMOTDibbler
Lenke til kommentar

La oss si at man da "cruiser" i 200 på en laaaang strekning, ingenting galt kan skje der. Man er en veldig god sjåfør, og veldig oppmerksom på farer. Du kjører på gode veiforhold, tørr asfalt som dekkene griper godt tak i. Så plutselig ser du et barn/elg/hindring/parkert bil/stein i veien. Da har du en totalt stoppstrekning på 250m, en kvart kilometer.

 

Hvis noen kan garantere meg at 250m stoppstrekning ikke har noe å si på norske veier, ja da er jeg åpen for fri fart. Hvis ikke bør man respektere de fartsgrenser som er satt av folk som sannynligvis vet mye mer om bil/kjøring/fart enn deg.

 

 

Skrekkeksempel: Man er noe småfull/påvirket av medisiner/veldig trøtt. Kjører om vinteren i 200km/t. Da vil du totalt sett bruke 700 meter på å bremse, og man rekker sikkert å meie ned 4-5 elg i løpet av den strekningen.

Lenke til kommentar

heldgvis er paroa bare 16, hvis profilen stemmer. Håper han (og faren for den saks skyld) får litt mer vett i huet på de neste to åra...

 

Forresten, hvor bor du paroa? (sånn at jeg kan holde meg til helsikke vekke fra de veiene dere vanker på...)

Lenke til kommentar

Det er en enkel grunn til at det ikke er så høye fartsgrenser, det er vinteren og alle som kjører med piggdekk.

Alle som har kjørt med brede lavprofildekk på norske veier vet at de er farlig slitt og ujevne, sporer som et helvete også.

Kjører du i 200 og et hjul sporer ut kan du plutselig miste all kontroll uansett om du er verdensmester i F1, rally eller helt idiot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...