Gå til innhold

Tyskern som taua Polakken...

rvenes

Anbefalte innlegg

Hehe... synes denne var litt morsom.

Motorstopp ble mareritt på motorveien

Motorstopp ble mareritt på motorveien

En polakk som fikk motorstopp på Autobahn i Tyskland, svarte ja da en forbipasserende tysker spurte om han trengte tauing. Men tauingen ble til et mareritt i høy hastighet.

Tyskeren bandt et tau mellom sin egen kraftige bil og polakkens mer beskjedne doning. Deretter bar det av gårde, i en fart som tidvis kom opp i 160 kilometer i timen, sa talsmenn for tysk trafikkpoliti tirsdag.

Avtalen var at polakken skulle bli slept til nærmeste parkeringsplass. Men både den ene og den andre parkeringsplassen forsvant i bakspeilet, mens den tyske sjåføren brukte hele kjørebanen og vel så det på sin ville ferd.

Tyskeren smatt inn og ut av køen på motorveien A 9 i delstaten Thüringen i det østlige Tyskland. Han raste forbi andre biler, mens den fortvilte polakken som hang bak, forgjeves forsøkte å gi stoppsignal med horn og blinklys.

Da tyskeren endelig stanset, var polakkens bil - som egentlig bare manglet kjølevæske - redusert til totalvrak. Tyskeren ble avhørt av politiet, som lot være å arrestere ham og i stedet sendte ham til en psykiatrisk klinikk.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1032301.ece

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
160km/t er da ikke så voldsomt fort...lurer på hvilken hastighet han på lakken kjørte i?

Man tauer da ikke en bil i 160 km/t uansett da! (Ikke så fort du liksom...)

Men morsom historie..

Lenke til kommentar

Jeg synes det ikke er noe fort, men tauing i den hastigheten er fort... Men det er autobahn da, pleier det liksom ikke å gå litt fort der? Vi i norge har alt for lave fartsgrense! det går fin ann og kjøre 120km/t i 60sone endel steder og det går helt fint med 180 og 70sona her i byen jeg bor...

Lenke til kommentar
Jeg synes det ikke er noe fort, men tauing i den hastigheten er fort... Men det er autobahn da, pleier det liksom ikke å gå litt fort der? Vi i norge har alt for lave fartsgrense! det går fin ann og kjøre 120km/t i 60sone endel steder og det går helt fint med 180 og 70sona her i byen jeg bor...

[Off topic]

Jeg skulle likt å se argumentene for hvorfor 180km.t i en 70 sone går helt fint. Vet du hvor lang bremselengde 180 km\t er?

Tanken på at du kjører 50m i sekundet minst. Og det tar minst 1-3 sek før du ser fare til du i det hele tatt greier å begynne å bremse.

100 til 200 meter før du har kjangsen til i det hele tatt å bremse!!! :hmm:

De bruker tilsvarende norges nasjonalforbruk til å stelle med autobahn!!!! Det sier vel noe om tilstandene der borte.

Og kresjer du på autobahn, er det 85% kjangs for at du får VARIG skade eller du er DAU!!

Og det er ikke mange biler her i norge som tåler mer enn 120km\t.

Norges bilpark er en av de eldre i hele europa. (Untatt øst-europa)

Selv kjører jeg firmabil daglig. Og det er ikke en bil jeg vil kjøre i så mye mer enn 110 km\t. Da hadde jeg pisset på meg selv av ren skrekk.

Tanken på hvor dårlige veier vi har i norge også. sukk.

Dekk som kan kjøre 210 km\t er stort sett møkk når det begynner å regne eller det er litt fuktig på veien. Personlig erfaring!!!

Selv har jeg en BMW som "kan" kjører opp til 210 km\t. Som det står i papirene. Men jeg leker ikke helt av den grunn.

[On topic]

Den tyskeren må ha hatt en kraftig bil. Slepe en sikkert gammel rustholk av en bil til 160km\t. Fy f... :wow:

Tanken på hva polakker pleier å kjøre rundt i. Det jobber jo en del av de på diverse byggeplasser i norge. Så jeg har sett det meste.

Men så har jeg alltid men tyskere er stein hakka gal. Sammen med USA da. :roll:

Lenke til kommentar

Når vi testet dette så var det med en mazda 323 og det var flatt ganske rett (vi kutta svingene uansett) og det var bare en sikk sakk sving som var veldig liten... veien er omdekket av jorder og er utrolig oversiktlig... i 60sona kjørte vi med en itt større mercedes (sikkert en E klasse) og det var ganske uoversiktlig og svingete, men det gikk overaskende bra noe som kan ha noe med bilen å gjøre... Begge bilene er greie å kruse rundt 200+- i å jeg ser ingen problemer med det... det er gode bremser på mazdan hvertfall... Jeg veit ikke med mercedesen.

Lenke til kommentar

Artig historie, for oss da. Tviler på polakken satt og lo hysterisk hele veien.

Jeg skulle likt å sett en møteulykke i 120, eller kanskje ikke...

Avkjøring i 180 krever nok en WRC bil for å kunne slippe helskinnet fra.

Endret av pebbe
Lenke til kommentar
hjelper ikke med "gode" bremser i den farten... bremselengden vil være enorm uansett...

tja...vil nå si det hjelper en god del med ventilerte kraftige skivebremser på 4hjul...

edit: mazda 323 gtr mye brukt i rally å sånt tror jeg... :p

Endret av paroa
Lenke til kommentar

joa... men på den veien med god oversikt og rett fram synes jeg det kunne vært en høyere grense.. .hvertfall 80km/t... gjerne 90km/t å, men det er vel for mye å håpe på.

Edit: Nesten ingen avkjøringer på den veien og den er lite traffikert... veien går forbi marin schanke og det er den eneste avkjøringa der. Jeg tror personlig at Martin ikke har noe imot høyere fartsgrense på denne veien...

Endret av paroa
Lenke til kommentar

Dust, det er en av grunnene at vi ikke setter deg på tronen i Norge.

Men iallffall, hvis Tyskern dro polakken sin bil (antagelig en liten Lada elerno) så må den ha kommet godt over 100. Minst 130. Selv om den blir slepa så blir det jo holdt lik fart.

Jeg har ikke lest alt. Tar imot alt av kjeft :)

Lenke til kommentar
er det ikke 110/130 som er vanligt på autobahn?

Jo, i høyre felt der trailerne ligger ;)

Hvis det er 3-felt hver vei ligger gjerne trafikken i det midtre feltet i 120-150 mens det venstre feltet tar seg av alt over dette.

Håper forresten det slepetauet ikke var altfor kort.

Lenke til kommentar
joa... men på den veien med god oversikt og rett fram synes jeg det kunne vært en høyere grense.. .hvertfall 80km/t... gjerne 90km/t å, men det er vel for mye å håpe på.

Edit: Nesten ingen avkjøringer på den veien og den er lite traffikert... veien går forbi marin schanke og det er den eneste avkjøringa der. Jeg tror personlig at Martin ikke har noe imot høyere fartsgrense på denne veien...

Ser du forskjellen?

crash_70_90.jpg

Her kan du ta en titt. Så lærer du kanskje noe nytt i dag.

Personlig har jeg vært på en ulykkesplass. DET ER IKKE ET FINT SYN!!!! :realmad:

Lenke til kommentar

Nå har det seg sånn at det ikke er så mye å kolidere i på den veien... det er helt flatt og åpent... du havner på jordet vist du kjører ut... det var en som gjorde det får noen år siden på en annen vei i nærheten. Det var 80sone og han kom i 160-170 i en bilflukt eller noe så kjørte han ut på jorde og svingte opp på veien igjen (i samme fart), men der var det en grøft så han hoppa over veien og traff noen telefon stolper (3 stykker, de knakk vist som fyrstikker) og snurra rundt før han stakk uskadet fra stedet og brøyt seg inn i låven..

Lenke til kommentar

til dere som mener att dere har full kontroll når dere kjører for fort i en 60 sone så vill jeg bare ha dere til og gjøre en ting:

finn deg en parkeringsplass\annen stor plass med asfalt

gji bånn gass til dere er oppe i 60 og bråbrems

gjør så det samma men bare i 100 og se kor mye lengre bremselengda di blir, så kan du legge på minimum 20 til 40 meter .

etter du har gjort det så kan du og en kamerat gjøre detta :

få kameraten din til og gjemme seg et sted langs en 60sone (et sted du ikke vet er hvor) og få han til og kaste en stor pute eller en annen ting i veien rett foran deg for og se om du klarer og stoppe.

(hvis du kjører for fort)

medhjelperen din må ikke kaste puta ut i veien for tidligt for att det skal være mest virkelighetstro.

du kommer mest troligt til og kjøre på puta men den kan i det minste ikke dø.

men etter det så kan du tenke over att dette kunne ha vert en liten unge som bare skulle over veien for og hente noe eller kansje en 250kg tung elg som bare skulle krysse veien.

det siste gjore mudern mot meg i 60 sona forbi huset vårt og for min del så funka det.

PS DETTE GJØRES PÅ EGET ANSVAR

edit:

en annen ting du kan gjøre er og gå på et større bilopphuggeri og se litt på mange av bilene der. du må kansje spørre betjeningen om og få se ulykkes skadete biler.

og en ting til HOLD DEG LANGT UNNA VEIEN NÅR JEG KJØRER DER for jeg vill ikke havne i en ulykke fordi en eller annen idiot av en 19-20 åring skal kjøre for fort.

og en anen ting de som er "ferske" sjofører har ikke en anelse om hvordan en skal håntere en bil når det går gæli.

jeg lerte først da læreren min satte meg inn i en bilcross bil og ba meg om og prøve og take\snurre. og tru meg det er VANSKELI og kontrolere en bil når det først slipper.

Endret av nokiakiller
Lenke til kommentar

Det hørtes fornuftig ut! Fin trening, men det er ikke jeg som har kjørt bare så det er sagt! Det er fattern som kjørte i 180 i 70 sona... og en annen i 60sona.. fattern er ganske vandt med biler med stor motor og elendig styring siste bilen han solgte var en pontiach med ca 400hk... nå har han bare varebilen sin og den er ikke noe å kjøre fort med, den går i 120km/t maks der butter turtallet... det skal vel også nevnes at han altid har kjørt som en jævel og fått masse av erfaring ut av det, men også vraka endel biler (havna på taket, kjørt utenfor en 180graders sving osv...) Jeg veit ikke helt hvordan en gjennomsnittlig norsk bilfører kjører, men han har bodd i amerika en stund (alle har jo sett hvordan dem kjører på film :p ) Jeg skal ikke skryte noe mer nå, men jeg veit som sagt ikke noe om ferdighetene til en gjennomsnittlig bilfører har i landet.

edit: ser at du har fiksa innlegget ditt. Alt det nye du nevner har faren min hvert igjenom mange ganger. Med meg (untatt den på taket, da måtte han hente gravemaskin for å snu den tilbake)

Endret av paroa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...