BigJackW Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Jeg lurer på om hvordan jeg kan spore fram til hvem som har skrevet i min gjestebok. Jeg har ip`en men ikke noe navn. ip`en er: 193.217.178.143 Endret 3. mai 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
Marti Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hva skal du fram til? Hva mener du med å spore? Du kan jo ta lookup og finne hostname, og deretter kan du ringe ISP'en til personen, og fortelle hva han evt. har gjort. De kan nok rydde opp i det. Litt vanskelig å svare på "Hvordan sporer jeg en IP adresse". Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Hva skal du fram til?Hva mener du med å spore? Du kan jo ta lookup og finne hostname, og deretter kan du ringe ISP'en til personen, og fortelle hva han evt. har gjort. De kan nok rydde opp i det. Litt vanskelig å svare på "Hvordan sporer jeg en IP adresse". Det er noen som driver å "spammer" gjesteboka til min nettside, så prøver jeg å finne ut hvem det er, i gjesteboka kaller han seg "axe" Lenke til kommentar
brazir Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Search results for: 193.217.178.143 OrgName: RIPE Network Coordination Centre OrgID: RIPE Address: P.O. Box 10096 City: Amsterdam StateProv: PostalCode: 1001EB Country: NL ReferralServer: whois://whois.ripe.net:43 NetRange: 193.0.0.0 - 193.255.255.255 CIDR: 193.0.0.0/8 NetName: RIPE-CBLK NetHandle: NET-193-0-0-0-1 Parent: NetType: Allocated to RIPE NCC NameServer: NS-PRI.RIPE.NET NameServer: NS2.NIC.FR NameServer: SUNIC.SUNET.SE NameServer: AUTH03.NS.UU.NET NameServer: SEC1.APNIC.NET NameServer: SEC3.APNIC.NET NameServer: TINNIE.ARIN.NET Comment: These addresses have been further assigned to users in Comment: the RIPE NCC region. Contact information can be found in Comment: the RIPE database at http://www.ripe.net/whois RegDate: 1992-08-12 Updated: 2004-03-16 # ARIN WHOIS database, last updated 2005-05-02 19:10 # Enter ? for additional hints on searching ARIN's WHOIS database. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hvordan fant du den informasjonen brazir? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 City: Amsterdam Det får jeg også alltid opp når jeg skal finne min egen ip og det samtidig står hvor den "liksom" skal befinne seg?? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Hvordan fant du den informasjonen brazir? Comment: the RIPE database at http://www.ripe.net/whois edit: der fant jeg forresten annen info enn den brazir listet opp. Vil ikke poste den her, men det er jo tross alt bare å søke på ipen selv. Sender PM uansett da... Endret 3. mai 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
dakri Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Det søket sa jo ingenting annet enn at du må søke hos Ripe istedenfor Arin...... www.ripe.net Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) % This is the RIPE Whois query server #2. % The objects are in RPSL format. % % Note: the default output of the RIPE Whois server % is changed. Your tools may need to be adjusted. See % http://www.ripe.net/db/news/abuse-proposal-20050331.html % for more details. % % Rights restricted by copyright. % See http://www.ripe.net/db/copyright.html % Note: this output has been filtered. % Information related to '193.216.0.0 - 193.217.255.255' inetnum: 193.216.0.0 - 193.217.255.255 org: ORG-DA19-RIPE netname: NO-DAXNET-950315 descr: Provider Local Registry descr: DAXnet country: NO admin-c: bcr6-ripe admin-c: JES14-RIPE tech-c: bcr6-ripe tech-c: JES14-RIPE status: ALLOCATED PA remarks: For abuse related issues send mail to - [email protected] mnt-by: RIPE-NCC-HM-MNT mnt-lower: AS2120-MNT mnt-routes: AS2120-MNT source: RIPE organisation: ORG-DA19-RIPE org-name: DAXNET org-type: LIR address: Brynsengfaret 6 B address: N-0667 address: Oslo address: Norway phone: +47 21 31 90 00 fax-no: +47 21 31 91 00 e-mail: [email protected] admin-c: BCR6-RIPE admin-c: ES1968-RIPE admin-c: JES14-RIPE admin-c: KB588-RIPE mnt-ref: AS2120-MNT mnt-ref: RIPE-NCC-HM-MNT mnt-by: RIPE-NCC-HM-MNT source: RIPE person: NN address: Tele2 Norge AS address: Brynsengfaret 6 B address: N-0667 OSLO phone: +47 21 31 90 00 fax-no: +47 21 31 91 00 e-mail: [email protected] nic-hdl: BCR6-RIPE remarks: NB! Send abuse mail to: [email protected] source: RIPE person: NN address: Tele2 Norge AS address: Ulvenveien 75a address: N-0581 OSLO phone: +47 21 31 90 00 fax-no: +47 21 31 91 00 e-mail: [email protected] nic-hdl: JES14-RIPE remarks: NB! Send abuse mail to: [email protected] source: RIPE altså Tele2 og noter nest siste linjen! Klager på misbruk sendes til [email protected] Så enkelt er det Edit: Tatt bort navnene på to tekniske personer i Tele2 som ikke har noe som helst med saken å gjøre og som ikke har noe med behandling av abuse å gjøre Endret 3. mai 2005 av Chrichton Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Gi fyren en advarsel før du rapporterer om at du har ipen og lett kan melde fra til Tele 2 (som du nå vet han har). Tror det stopper kjeften på han. Hvis han derimot har vært en innpåsliten jævel som har spammet i vei enda han gjerne flere ganger har fått beskjed om å slutte: rapporter NUH! Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Gi fyren en advarsel før du rapporterer om at du har ipen og lett kan melde fra til Tele 2 (som du nå vet han har). Tror det stopper kjeften på han. Hvis han derimot har vært en innpåsliten jævel som har spammet i vei enda han gjerne flere ganger har fått beskjed om å slutte: rapporter NUH! Azz det jeg prøver å finne ut hvem er personen er, det Chrichton har funnet ut er at det er daglig leder for tele2. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Gi fyren en advarsel før du rapporterer om at du har ipen og lett kan melde fra til Tele 2 (som du nå vet han har). Tror det stopper kjeften på han. Hvis han derimot har vært en innpåsliten jævel som har spammet i vei enda han gjerne flere ganger har fått beskjed om å slutte: rapporter NUH! Azz det jeg prøver å finne ut hvem er personen er, det Chrichton har funnet ut er at det er daglig leder for tele2. Daglig leder for Tele2 som spammer deg? Håper du spøkte der. Ansvarlig (ant.) er daglig leder for Tele2. Tele2 er jo ISP'en til spammeren. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Gi fyren en advarsel før du rapporterer om at du har ipen og lett kan melde fra til Tele 2 (som du nå vet han har). Tror det stopper kjeften på han. Hvis han derimot har vært en innpåsliten jævel som har spammet i vei enda han gjerne flere ganger har fått beskjed om å slutte: rapporter NUH! Azz det jeg prøver å finne ut hvem er personen er, det Chrichton har funnet ut er at det er daglig leder for tele2. Daglig leder for Tele2 som spammer deg? Håper du spøkte der. Ansvarlig (ant.) er daglig leder for Tele2. Tele2 er jo ISP'en til spammeren. Jeg skjønte det. Men jeg vil vite navnet til den som spammer meg. Lenke til kommentar
chil Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 hmm åssen i pokker klarer dere finne så mye info kunn på en IP?, åssen program, side bruker dere? Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Gi fyren en advarsel før du rapporterer om at du har ipen og lett kan melde fra til Tele 2 (som du nå vet han har). Tror det stopper kjeften på han. Hvis han derimot har vært en innpåsliten jævel som har spammet i vei enda han gjerne flere ganger har fått beskjed om å slutte: rapporter NUH! Azz det jeg prøver å finne ut hvem er personen er, det Chrichton har funnet ut er at det er daglig leder for tele2. Daglig leder for Tele2 som spammer deg? Håper du spøkte der. Ansvarlig (ant.) er daglig leder for Tele2. Tele2 er jo ISP'en til spammeren. Jeg skjønte det. Men jeg vil vite navnet til den som spammer meg. Hvis du anmelder han for trakassering så kan politiet få det utlevert fra Tele2. Det er nok ingen hos Tele2 som vil gi deg navnet på vedkommende. Den som gjorde det ville i så fall sannsynligvis blitt sparket på dagen og muligens politianmeldt i tillegg. Du må følge normale veier hvis du skal komme fram. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 åssen får man tak i IP adressa til folk kanke så mye om sånt Lenke til kommentar
slettmegplss Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Namnet får man ikkje frå ip-adressa som dykk seier, det gjer meg nyskjerrig på kven desse er: person: Bernt Christopher Rosland address: Tele2 Norge AS address: Brynsengfaret 6 B address: N-0667 OSLO phone: +47 21 31 90 00 fax-no: +47 21 31 91 00 e-mail: [email protected] nic-hdl: BCR6-RIPE remarks: NB! Send abuse mail to: [email protected] source: RIPE person: Jon Egil Saeterboe address: Tele2 Norge AS address: Ulvenveien 75a address: N-0581 OSLO phone: +47 21 31 90 00 fax-no: +47 21 31 91 00 e-mail: [email protected] nic-hdl: JES14-RIPE remarks: NB! Send abuse mail to: [email protected] source: RIPE Sidan den eine adressa på begge er Tele2 Norge AS, reknar eg med at desse er Tele2 ansatte. Kvifor er dei lista opp der? Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) - Endret 15. oktober 2018 av Cerb89 Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 IRC feks. Angående de personene som er listet opp. Det er kun kontaktpersoner i tele2, ikke de som "eier" IP-ene. Lenke til kommentar
keisamteisam Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Sidan den eine adressa på begge er Tele2 Norge AS, reknar eg med at desse er Tele2 ansatte. Kvifor er dei lista opp der? Fordi de er kontaktpersoner for de ipadresser Tele2 har fått tildelt fra RIPE Du kan sende en epost til [email protected] og forklare saken, men du kan nok bare glemme å få navnet på den personen som brukte den ipadressen på det tidspunktet. Det er det nok bare politiet som kan gjøre. Endret 3. mai 2005 av keisamteisam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå