aeiopop Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Har nettopp kjøpt en Acer Travelmate med Intel Pentium m-760 2GHzs cpu. men i windows vises cpu farten som 798 mhz. Er det noen som vet hva det kan skyldes og hvordan man kan fikse det? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Den klokker seg automatisk opp og ned. Når det ikke er behov for litt "kraft" så klokker den seg ned. Sett igang noe som er litt strømkrevende så ser du at den klokker seg opp. Du kan også prøve å sette strøminnstillingene som Alltid På så kjører den på full guffe. Ellers er det ikke noe å bekymre seg for. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Herregud, noen burde lage en sticky der de informerer om dette, synes det kommer alt for mange tråder om dette, men uansett, du kunne ha søkt og funnet det på 10 sekund. Tråd bør stenges. Lenke til kommentar
aeiopop Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 takk for infoen, eulogy Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 om jeg ikke tar helt feil er det noe i BIOS du kan endre på slit at den står på fullt hele tiden (men bruker mer strøm)... bare test å se Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Last ned CPU-Z og Prime95. Start først CPU-Z og se hva det står av frekvenser. Kjør så Prime95 på torture test, og se hva som skjer med frekvensen. Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Har nettopp kjøpt en Acer Travelmate med Intel Pentium m-760 2GHzs cpu. men i windows vises cpu farten som 798 mhz. Er det noen som vet hva det kan skyldes og hvordan man kan fikse det? Jeg har Intel® Pentium® M 755, som også har 2,0 GHz, men 400 MHz buss i motsetning til din på 533 MHz. Min prosessor klokker seg helt ned til 598 MHz når den ikke blir belastet noe særlig. Du kan for eksempel bruke programmet RightMark CPU Clock Utility. Viss du går inn på "monitoring" i det programmet, ser du den korrekte frekvensen til enhver tid. Dersom du for eksempel setter i gang en virusscanning, vil du se at klokkefrekvensen går opp og ned alt etter hvor krevende de ulike filtypene er å scanne. Du kan også låse frekvensen på max, men det har ingen merkbar effekt fordi prosessoren bruker så uhyre kort tid på å klokke seg opp når det er behov for det. Jeg får i alle fall samme resultat i diverse benchmarking-programmer uansett om frekvensen er låst på max eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå