Gå til innhold

Har du åpnet deg for nye musikalske opplevelser?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, holder meg til rock og metal, men innen det hører jeg på alt fra Dire Straits til Gorgoroth.

anth: ja, likte du f.eks Burzum da? Selv synes jeg "Hvis lyset tar oss" og "Filosofem" er helt i toppsjiktet når det gjelder black metal.

Hvis du vil prøve noe annet "nytt", sjekk ut Enslaved. Iallfall de fire siste albuma, som man kan si er progressiv "black" metal. "Isa" er et fantastisk bra album. Det har blitt sagt at hvis Rush hadde spilt black metal, hadde det hørt ut som Enslaved. ;)

Lenke til kommentar

Nja .. jeg liker alt, så lenge bandet er dyktig og produksjonen bra. Det meste

av musikksjangere kan fenge meg, så lenge artisten er flink. Historisk sett holder

jeg meg til rock, men har i de siste månedene dreid mot metal. Liker også

bedre og bedre mer elektronika-inspirert rock/pop. Mitt favorittband er U2,

men har nå fått en god sans for Porcupine Tree.

Lenke til kommentar
Hvis du vil prøve noe annet "nytt", sjekk ut Enslaved. Iallfall de fire siste albuma, som man kan si er progressiv "black" metal. "Isa" er et fantastisk bra album. Det har blitt sagt at hvis Rush hadde spilt black metal, hadde det hørt ut som Enslaved. ;)

Indeed!

Trur spesielt Below The Lights og Isa vil falle i smak. :)

Edit: Alle albuma er egentelig kjempegode. Enslaved er et av dei få banda eg veit om som det er verdt å eige alt dei har gitt ut av.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Holder meg langt til h*lvete unna diverse ulyder innenfor trance/techno/ekstremt hard elektronisk musikk (hardcore, hardstyle, gabber, psytrance, trance, you name it), samt stort sett alt av talentløs (*presisjon*ikke skyt meg, dette er min mening*presisjon*) tungmetall, powermetal og ekstremmetall. Likevel kan jeg kose meg med både Meshuggah, Cynic og andre progressive alternativer. Har dog et dårlig forhold til sånn ca. alt av growl-vokal.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Må ærlig innrømme at jeg har store problemer med powerballader. Ellers snuser jeg pent og forsiktig på country, som er en undervurdert sjanger. Begynner pent med mr. Cash, som jo blander lett med rock. Garth Brooks er fortsatt for utilgjengelig :p

edit: fin tråd, anth :)

Endret av Zardoz
Lenke til kommentar

Jeg hører på ALT, men hører ,ye på litt rolige rockesanger og vanlig rolige sanger. Dave Matthews Band, Johhny Cash med mange fler.

Hører også mye på trance/techno/dance o.l.

Noe annet jeg hører mye på filmmusikk! :love:

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Holder meg langt til h*lvete unna diverse ulyder innenfor trance/techno/ekstremt hard elektronisk musikk (hardcore, hardstyle, gabber, psytrance, trance, you name it)

Jeg holder med deg, men en ekte musikk-elsker vet jo også at flere sjangrer er fint å få med seg. Tør jeg spørre om du har hørt Infected Mushroom? Drit-bra goa-trance fra Israel. Det er det eneste jeg liker av trace, og d*ven det er bra!

Det er to låter av dette bandet som må høres. "The messenger" og "dancing with kadafi eller Kaladi" *husker ikke*

Forskjellen med dette bandet er at det er to musikere som ble lei av vanlige instrumenter og som begynte å eksperimentere med trace og denne rytmen.

Derfor er også disse låtene svært musikalske og med fantastiske melodier og partier som bare MÅ ta deg! Dessuten er det ikke vanlig trace-rytme. Det ligner litt på prog, bare at det er elektronisk. Og kanskje en fiolin her og der!;)

Hør med en gang!!

Lenke til kommentar
Personlig har jeg alltid hørt på hardrock, progressiv rock, psychedelia og tilhørende kategorier. Men ofte kan det være dumt å låse seg til en sjanger, og konstant avvise andre typer musikk. Man lærer og tar til seg så lenge man lever, og av og til er det ikke dumt å snuse på andre siden av gjerdet.

Jeg har den siste tiden fosøkt å lytte på en del metal som jeg hele livet stort sett har avvist og kritisert. Nå viser det seg faktisk at det er veldig mye bra i denne sjangeren. Har hørt på alt fra Dimmu Borgir, Fintroll, Burzum, Dream Theater og Arch enemy til Iron Maiden og Judas Priest med mer den siste tiden. Og ja, jeg er positivt overrasket og noe forundret over at jeg ikke har gitt denne typen musikk en sjanse tidligere.

Har noen hatt en lignende opplevelse?

Så å "åpne seg" for nye musikalske opplevelser er å gå fra rock til rock ? :p

Jaja.... :hmm:

Lenke til kommentar

Er åpen for all slags typer musikk (Unntatt POP og Trance). Har alt fra Blues til Alanis Morisette til 2pac. Blues var jeg litt skeptisk til i begynnelsen, men da jeg hørte My Heart Beat Like a Hammer av Fleetwood Mac og Hoochie Coochie Man av Muddy Waters ble jeg helt hekta.

Lenke til kommentar

Jeg holder med deg, men en ekte musikk-elsker vet jo også at flere sjangrer er fint å få med seg. Tør jeg spørre om du har hørt Infected Mushroom? Drit-bra goa-trance fra Israel. Det er det eneste jeg liker av trace, og d*ven det er bra!

Det er to låter av dette bandet som må høres. "The messenger" og "dancing with kadafi eller Kaladi" *husker ikke*

Forskjellen med dette bandet er at det er to musikere som ble lei av vanlige instrumenter og som begynte å eksperimentere med trace og denne rytmen.

Derfor er også disse låtene svært musikalske og med fantastiske melodier og partier som bare MÅ ta deg! Dessuten er det ikke vanlig trace-rytme. Det ligner litt på prog, bare at det er elektronisk. Og kanskje en fiolin her og der!;)

Hør med en gang!!

Dæven, eg må berre sei det igjen. Her åpna du meg virkelig! :D

Har synes at enkelte slike ting har gått an før, men dette kan verkeleg vekse på meg! :woot:

Lenke til kommentar
Holder meg langt til h*lvete unna diverse ulyder innenfor trance/techno/ekstremt hard elektronisk musikk (hardcore, hardstyle, gabber, psytrance, trance, you name it), samt stort sett alt av talentløs (*presisjon*ikke skyt meg, dette er min mening*presisjon*) tungmetall, powermetal og ekstremmetall. Likevel kan jeg kose meg med både Meshuggah, Cynic og andre progressive alternativer. Har dog et dårlig forhold til sånn ca. alt av growl-vokal.

yay! cynic er konge bra!

celestial voyage! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...