Gå til innhold

Har du åpnet deg for nye musikalske opplevelser?

Anbefalte innlegg

Personlig har jeg alltid hørt på hardrock, progressiv rock, psychedelia og tilhørende kategorier. Men ofte kan det være dumt å låse seg til en sjanger, og konstant avvise andre typer musikk. Man lærer og tar til seg så lenge man lever, og av og til er det ikke dumt å snuse på andre siden av gjerdet.

Jeg har den siste tiden fosøkt å lytte på en del metal som jeg hele livet stort sett har avvist og kritisert. Nå viser det seg faktisk at det er veldig mye bra i denne sjangeren. Har hørt på alt fra Dimmu Borgir, Fintroll, Burzum, Dream Theater og Arch enemy til Iron Maiden og Judas Priest med mer den siste tiden. Og ja, jeg er positivt overrasket og noe forundret over at jeg ikke har gitt denne typen musikk en sjanse tidligere.

Har noen hatt en lignende opplevelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja.. Når det gjaldt metall og mer den retningen så.. Nå er det :love:

Desverre (vel..) gikk det dårlig da jeg skulle åpne meg for Trance...

Forresten, hva av maiden er det du har hørt?

Endret av Berdiin
Lenke til kommentar

Jeg begynte som alle barn med å høre på vg lista (på den tiden da jeg egentlig ikke hørte på musikk) :blush:

Gikk deretter over til å høre mye på Sonata arctica, nightwish, stratovarius osv. Men de siste årene etter at jeg begynte på videregående har jeg tatt mye mer musikk inn i varmen, og hører på alt fra big bang til satyricon (melody club har en hedersplass :D )

Eneste jeg egentlig ikke hører på er tekno/trance og jazz.

Lenke til kommentar

Iron Maiden albumet er konge...

Vel, den sjangeren som aldri vil ta av hos meg er definitivt rap tror jeg. Fikser det ikke...

TEBT: har også merket det der, når man blir eldre tar man mer musikk inn i varmen.

Lenke til kommentar

Tjaaa, inntil for noen år siden avviste jeg vel stort sett alt med growling. Men da jeg hørt bl.a. Opeth skjønte jeg at growling kunne være helt ålreit. :)

Men sånn ellers har jeg alltid likt musikk fra mange ulike sjangre. Likte både pop, rock, blues og klassisk da jeg var liten. Jazz er egentlig den eneste sjangeren jeg kommer på i farta som stort sett er uprøvd. :hmm:

Kunne kanskje være verd å sjekke ut noe der.

Lenke til kommentar

En kar i 40-åra sa for ikke så lenge siden: "Jeg liker f*** meg mer og mer heavy musikk jo eldre jeg blir"

Det var i øyeblikket vi skiftet DVD fra The Who til Dream Theater, og senere ble det skiftet til Rush in Rio. (Trenger vel ikke nevnes at Rush anno 2003 er noe av det hardeste man finner)

Endret av anth
Lenke til kommentar

Var det noe jeg ikke takla for et par måneder siden, så var det hardstyle. Jeg ble helt sprø i hodet av å høre på det.

Men så oppdaga jeg en sang:

Andrea Montorsi - One Day

Og siden den gang har det bare utvikla seg og jeg hører mer og mer på hardstyle. :love:

Lenke til kommentar

Meshuggah - Destroy/Erase/Improve var vel det albumet som fjernet skylappene for godt. Siden den gang har jeg slukt det meste av sjangre. :D

Liker best ekstreme musikkuttrykk. Ekstrem metal og prog? Ja, takk...begge deler, helst kombinert med hverandre. :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...