Zepticon Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hei... Har litt problemer med å få Azureus til å funke skikkelig på nettverket mitt. Når jeg kjører Firewall test får jeg følgende "Tester port 6881 ... NAT-feil" Hvordan ordner jeg det? Jeg har en 3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 hei! Har akkurat samme problem som deg og samme router! Dc fungerer heller ikkje med meg lenger. Veit ikkje korfor. Den vil ikkje laste ned filer, men fillister går bra... Rart. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Logg deg inn på router'n og sjekk instillinger. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Har gjort det... åpnet portene til Bittorrent og alt skal være ok... men den laster ik ned en dritt... Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 skift port til 49152 eller høyere, så vil du se at det skjer noe!!! Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 "Tester port 49152 ... Kan ikke teste" sier han da.. Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 4 Mulige problemer ved NAT error. ---------------------------------------- 1. Forwareded router port: Riktig porter i routern er ikke åpnet. 2. Router Hardware Firewall. Samme som en software firewall, men optionsene ligger i router options menyen. 3. Software firewall: Windows SP2 firewall o.l er ikke configurert for å godta Azerus kommunikasjon. Gjelder selve programet og portene de bruker. ( default 6881 Tcp OG nå Udp i 2.3.0.0 ) 4. Du har ikke den mest opdaterte Java'en 1.5.3 Avinstaller den gamle og installer den nye. Løsninger: ------------ 1 og 2 gå hit. http://portforward.com/ Trykk Forwarding for problem 1 og Firewalling for problem 2. Finn din Router og følg instruks. 3. Les manualen for evt andre software firewalls. Windows firewall. Start_Settings_Control panel_Windows Firewall. Trykk Exceptions taben. Velg add program. Finn Azerus og trykk OK. Igjen nå trykk Add port. Skriv inn navn, feks Azerus TCP 6881, skriv port, igjen feks 6881, og sist velg Tcp. Nå trykk OK og gjør det samme igjen men velg Udp. Ok, Ok for å gå ut. Nå er Windows firewall konfiguert riktig. 4. Få den nyeste Java'en her. http://www.java.com/en/download/manual.jsp NB: Ved Port forwarding på routern husk å bruk RIKTIG ip. Start_Run_CMD (enter) ipconfig (enter ) Der det står "Ip Address"....... blabla er den ipen du skal bruke. **************************************************************** Når alt er gjort gå i Azureus File_Restart Azureus for å sjekke om det funka. Å få grønnt ansikt kan ta opp til 2 min. **************************************************************** Håper dette hjalp Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 nå funker ting vettu Lenke til kommentar
Machine2003 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 åpne rette porter vettu smarten Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Hadde rette porter åpne... Men hadde gådd glipp av den nye Javaen Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Skurdde berre av firewall i router og instalerte zonealarm pro og det funker fett med dc strong Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Har aldri brukt azureus før, så hvordan laster man ned filene? Og hvor? Lenke til kommentar
brusher11 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Har prøvd å åpne ørten porter nå, men Azereus vil ikke godkjenne noen av disse. Nå får jeg opp: Advarsel: If you have a router/firewall, please check that you have port 6881 UDP open. Decentralized tracking requires this. Med min minimale datakunnskap mener jeg at den er åpen. Har fulgt denne "oppskriften" fra Microsoft for å åpne både 6881 og andre porter, uten hell. Blir gal snart!! Har ellers oppdatert både java og Azereus, så er helt rådvill nå. Noen som kan hjelpe? Takker! Lenke til kommentar
zokra Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Porten må også åpnes i eventuelt modem eller router... Lenke til kommentar
brusher11 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Har ikke router/modem. Kjører WinXP med SP2. Koblet til 10mbps bredbånd. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Har ikke router/modem.Kjører WinXP med SP2. Koblet til 10mbps bredbånd. Gidder du å komme med en fullstendig beskrivelse av hva slags nettverksoppsett du kjører? Lenke til kommentar
Z4rgo Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Advarsel: If you have a router/firewall, please check that you have port 6881 UDP open. Decentralized tracking requires this. Jeg får den samme beskjeden, men jeg bruker en annen port da.. lønner seg ikke å bruke default Torrent port.. Men d funker alikevell til meg.. Lenke til kommentar
brusher11 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Takk for svar. Har i ren frustrasjon gått over til å bruke BitComet. Funker bra, men suger cpu så det holder. Skal se om jeg får i gang Azereus en annen gang.. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Takk for svar. Har i ren frustrasjon gått over til å bruke BitComet. Funker bra, men suger cpu så det holder. Skal se om jeg får i gang Azereus en annen gang.. Hva slags CPU har din? Min CPU load er lik null når jeg bruker BitComet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå