runel Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg har nettopp satt opp to Windows XP Home maskiner i hjemmenettverk ved hjelp av veiviseren i Windows, for deling av en laserprinter. Den ene maskinen, som printeren er tilkoblet, er koblet til router via kabel. Den andre maskinen, som skal ha tilgang til printeren, er tilkoblet via WLAN Problemet er att jeg ikke får installert en delt nettverksprinter via WLAN... Jeg får opp "legg til skriver-menyen", velger søk etter skriver, får opp navn på arbeidsgruppe, finner den andre maskinen, men får ikke opp den delte skriveren... Noen tips? Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Virker netverket?? Hvis du går inn på netvekssteder og trykker på "Vis datamskinene i Arbeidsgruppen", så skal du se både din og den andre.. Hvis du ser den så kan du gå inn på den og dobbeltrykke på skriveren. Da vil veiviseren starte. Hvis du ikke se den andre dataen kan du kjøre veiviseren en gang til. Du kan også prøve å pinge... Hvis dataen er der, men ikke skriver så er ikke skriveren delt. Sjekk alle stedene der du skal huke av at du tillater deling av skriver.... Lenke til kommentar
runel Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Får ikke opp den andre maskinen via Mine Nettverksteder... Men; Når jeg kjører veiviser for nettverksinstallasjon så får eg spørsmål om hvilken nettverksmaskinvare jeg vil bruke for tilkoblingen. Her kommer det kabelbaserte nettverkskortet opp som "frakoblet", sikkert fordi ingen nettverkskabel er tilkoblet. Men jeg får ingen valg om å koble til via det trådløse nettverkortet... Det trådløse kortet er ett Intel Pro/Wireless 220BG. Maskinen har Windows XP Home SP2 Jeg har valgt deling av skriver på den andre maskinen Kortet fungerer helt sikkert, er tilkoblet via WLAN nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå