Gå til innhold

[løst]Er dette misbruk av moderatormakt?

Anbefalte innlegg

Jeg skrev DENNE tråden om noe jeg syntes var en "vare" med en meget god pris og kvalitet.

Desverre ble den stengt fordi den tydeligvis kunne sammenlignes med reklame.

Er det riktig å stenge en slik tråd? Er det ikke mulig å snakke positivt om en bedrift eller et produkt? Hvordan skulle jeg ellers lagt frem tråden for at det skulle blitt "lovelig" i en moderators øyne?

Jeg mener som at hvis man skal stenge tråder som inneholder positiv omtale får man være konsekvente. Det er plenty med tråder som burde bli stengt pga "reklame innhold" hvis min tråd forstatt blir stengt. Jeg kan kjapt legge ut noen:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=413048

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=412836

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=412668

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=412033

Osv osv osv. Så hvor er grensen for at noe skal være reklame?

Jeg sendte også en PM til moderator og spurte han om hvordan jeg skulle tatt opp saken uten at den skulle være "for reklamesslig" men alt jeg fikk til svar var

Jeg oppfatter tråden som reklame, og det holder egentlig det. En slik tråd har vi dessuten ikke behov for på dette forumet.

Jeg er ikke enig at hvis dette er reklame så er all positiv omtale reklame. Det kommer helt an på hvordan det fremstilles. 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reagerte på den stengingen selv, oppfattet tråden som info og ikke reklame..

Og siden vi har titalls forskjellige telefonaktører på markeder så bør det være

mulig å diskutere om alle tilbud som eksisterer her på berget....

Lenke til kommentar

Takk for din støtte Jarmo. Jeg reagerte spesielt på svaret jeg fikk:

En slik tråd har vi dessuten ikke behov for på dette forumet.

Jeg hadde selvølgelig vært enig om dette hadde vært noe i næreheten av pyramide eller mlm men når det på ingen måte er noe slikt forstår jeg ikke avgjørelsen.

Lenke til kommentar

QUOTE (psilocybe @ 03/05/2005 : 17:02)
Jeg ser ikke på den tråden som reklame. Det er en anbefaling av en tjeneste, og trådstarter tjener null og niks på å anbefale dem.

Det stemmer. Hadde trådstarter formulert det litt anderledes, så hadde jeg også sett på det som en info-post. Denne posten er litt i gråsonen egentlig...

Lenke til kommentar

Kenneth er ny som moderator. Det betyr at man kan gjøre noen småfeil.

Jeg hadde stengt den om det hadde vært en ny bruker som hadde postet den, men latt den stå åpen når (som i dette tilfellet) en respektert forumbruker med lang fartstid startet den.

Sikker på at dette ordner seg til alles glede :D

Lenke til kommentar

Den tråden er en fornøyd kunde som sprer det glade budskap. Intet mer, intet mindre. Om jeg skriver at jeg er glad for at Nextgentel har økt hastigheten min i tillegg til å ha senket prisen (noe jeg gjorde tidligere i dag), er det da reklame?

Hvordan blir Sjeferns tråd noe annerledes? Hva skal egentlig diskuteres i "Operatører og tjenester", om ikke Telenor, Tele2, Chess, Ownersbuy og så videre..?

Lenke til kommentar

QUOTE (psilocybe @ 03/05/2005 : 16:11)
Hva skal egentlig diskuteres i "Operatører og tjenester", om ikke Telenor, Tele2, Chess, Ownersbuy og så videre..?

Det er kanskje bare lov til å klage på operatørene? Ikke rose de?

Som jeg også nevnte i PM jeg sendte til Kenneth blir jeg muligens nødt til å rapportere mye tråder for reklame-innhold fremover. Har man ikke lov å nevne gode priser eller produkter her burde det stenges mye på dette forumet ;)

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Første gang jeg leste kjapt gjennom innlegget til Sjefern var min første tanke at dette ligner reklame. Og hadde Sjefern vært en ny bruker ville det antakelig blitt værende med det inntrykket selv om det står at han ikke har noe med firmaet å gjøre. Så her er det tydligvis litt forskjellige oppfatninger av samme sak :)

Og bare så det er sagt, dette handler overhode ikke om misbruk av moderatormakt, men om en ren vurderingssak.

Lenke til kommentar

QUOTE (el-asso @ 04/05/2005 : 23:08)
Og bare så det er sagt,  dette handler overhode ikke om misbruk av moderatormakt, men om en ren vurderingssak.

Neida, men den infoen er vel relevant for alle uten å selge eller trakke ting på folk så det så, ser fremdeles ikke noe reklame/salg i den posten så den bør åpnes igjen...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

@kd: veldig rart at du går fra

Den posten virker for meg som ren reklame, og som sagt, det vil vi ikke ha på forumet

til

Denne posten er litt i gråsonen egentlig..."

etter en positiv uttalse fra en moderator :ermm: ..men anyways..

---

Ser ikke på posten som reklame men heller en postiv opplevelse med en operatør som kan være til glede for andre. Tar ikke jeg helt feil så er den modratoren som stenge tråden, kennethdammyr, ganske fresh i gamet. Kanskje hans besluttning var godt påvirket av de andres uttalelser på stengegrunnlag?

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar

QUOTE (ace_ventuora @ 04/05/2005 : 23:21)
Hadde du formulert deg på en annen måte Sjefern. Men slik som jeg ser det kan det oppfattes som reklame, selv om det egentlig ikke er ment å være det.

Er vel der det ligger, ja... Men som Severin suveren sier: aldri for sent å snu.. ;)

Lenke til kommentar

Dersom oppretteren av tråden ikke har noen som helst annen tilknytning til leverandøren enn det at han er en (fornøyd) kunde selv, da er igrunn ikke dette reklame. Med den info som har kommet frem mener jeg også at tråden absolutt ikke burde ha blitt stengt.

Lenke til kommentar

QUOTE (datating @ 04/05/2005 : 23:25)
Setninger som:
Er det noen som har en god grunn til ikke å melde seg inn så kom med den!
er vel ikke det smarteste å bruke hvis det ikke skal blir tolket som ren reklame?

jepp ! så den jeg også men den fokuseringen blir for ensidig, les alt du så det så..

Er dog litt på kanten men tvilen kommer den tiltalte tilgode.

Og NEI, jeg har Tele2 på alt og for alle her i huset ang. telefoni..... :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...