Admin'c Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Hei, først det spørsmålet jeg er litt flau over å ikke kunne. Skal sette opp en bruker som skal ha tilgang til /var/www/htdocs (chrootet til mappen hvis det er det det heter) Hvordan gjør jeg så han kan logge på serveren via ftp og hvordan gjør jeg så han kan komme til den mappen og ingen andre? Neste spørsmål er hvordan får man mysql til å virke i slack? Har styrt en god del med det og bruker pakken jeg fant på slackware.com/pb (var en del man måtte gjøre og jeg trenger instrukser (kakeoppskrift)) Takker for alle svar Admin'C Endret 3. mai 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Flyttes dette er meir eit linux-problem enn linux-programmeringsproblem Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Det er vanleg at brukarar legg filene sine i /home/<brukarnamn>/public_html Då kan brukaren nåast via http://host/~brukarnamn Er det rett rettigheitar på /home/<brukarnamn> kan berre han komme seg inn der. Dei fleste FTP-servarar støttar chrooting. Anbefalar PureFTPd som også støttar virtuelle brukarar. Om du la inn MySQL under installasjonen treng ein berre å ta dette for å starte serveren: /etc/rc.d/rc.mysql start Endret 4. mai 2005 av objorkum Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 MySQL Howto: su su mysql mysql_install_db Nå virker MySQL NB! Husk å sett passord på root kontoen Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Takker for svar, etter mye knoting i går fant jeg ut av mysql apache og ftp tror og håper jeg. Rart det ikke er noen skikkelige howto greier som ligger i pakka. Ang ftp så skal jeg se på det snart =) Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 I Slackware er programmene/pakkene "as is" Det vil si at de ikke er modifisert (for å gjøre dagen din enklere ) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 hadde tatt fem min å skrive det og spart meg for flere timers bryderi men men nå vet jeg det til siden =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå