Gå til innhold

får ikke lada min creatice zen xtra


Anbefalte innlegg

Hei

Som topicet sier, så får jeg ikek ladet spilleren lengre.... har funket helt fint helt til idag da jeg skulle lade den. Har ikke mistet det ned fra store høyder eller noe slikt, men snubla bort i ledninga slik at spilleren ble dradd etter....

hva kan være feil??

har slått spilleren av og på, og tatt ut og inn batteriet....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke mistet det ned fra store høyder eller noe slikt, men snubla bort i ledninga slik at spilleren ble dradd etter....

Nå er jeg ikke helt sikker, men siden du nevner at spillerens laderuttak har blitt muligens har blitt påført fysiske påkjenninger, er det ikke utenkelig at pluggen har løsnet delvis fra kretskortet (slik at det ikke lenger er kontakt visse steder). Du kan jo undersøke om spilleren reagerer hvis du lirker og vrir litt på ledningen når den står i uttaket.

Lenke til kommentar

var nok det som har skjedd ja, for når jeg drar plugge i en retning, blir det kontakt...

hva skal man gjøre med dette da? Går det ann å fikse selv? blir det dekt på forsikringen? Og, visst ikke, blir det dyrt??

veldig irriterende dette her

 

*bump*

Endret av raakken
Lenke til kommentar

Ikke spør meg om kostnader og forsikringer, men det blir nok helt sikkert ikke billig. Kjøpslover hjelper nok også lite her.

 

Du kan prøve å ordne det selv, men jeg anbefaler ikke dette på noen måte. Jeg bare gjetter at spilleren er fullpakket med tettpakket elektronikk, og sjansen for å ødelegge noe er stor. Du kan åpne den og vurdere saken selv. Først og fremst sjekke om det er problemet jeg antydet som er tilfelle. Deretter kan du vurdere om det er mulig å lodde selv (ta hensyn til dine loddekunskaper, utstyr og muligheter for å komme til osv.).

 

Kanskje det aller beste er å sende dingsebomsen inn på service. Nå er jo Creative kjent for finurlig, dårlig gjennomført loddearbeid på inn- og utporter ... ;)

Lenke til kommentar

kjenner noen som er utdannet i faget så får nok han til å åpne og lodde...

men du skal ha takk for svarene

fikk bare panikk da den ikke funka i går..

men får til å lade visst jeg holder pluggen mot ei side og legger den forsiktig ned..... :thumbup: hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...