miZtiNk Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Hei. Har ett bilde som er 2048x1536, bilde blir finfint hvis jeg kjører det rett ut, men jeg vil ha det i 7x10. Bruker PhotoShop 6.0 og en Fujifilm Frontier 330 Fotolab til og printe ut bilder med Redugerte bilde så bildestørrelsen skulle være 7x10cm og printet det ut som "No Resize" på printeren, men ut kommer bare ett lite bilde (ala thumb). Hvordan redigerer jeg dette bildet enkelt og greit for og få det ned til 7x10cm? På forhånd takk Edit: Leif Endret 3. mai 2005 av miZtiNk Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hvis du åpner bildet i Photoshop, og går inn på image - image size. Der tar du bort krysse for "Resample image", og så setter du størrelsen du vil ha. Værre skal det ikke være. Pass på at valget for "Constrain proportians" er krysset av. Erik Lenke til kommentar
miZtiNk Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Tror det er noe galt med DIC'en (digital image controller). Gjorde som du skrev, satt bilde til 10x7,5 (fikk den ikke på 7 av en finurlig årsak), la bildet inn i DIC som NO Resize, printet det ut og det fylte opp ett 10x15 papir .. Hehe ... :!: Edit: Takk for tipset forresten! Endret 3. mai 2005 av miZtiNk Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Grunnen til at du får 10x7.5cm i stedet for 10x7cm er naturligvis at bildet ditt er i 4:3-format. Crop det litt til 10:7-format hvis du ønsker 10x7cm-utskrift. Hvorfor kan du ikke skrive ut direkte fra PS? Lenke til kommentar
miZtiNk Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Okey. Har 0 peiling på PS men jeg regnet med at det hadde noe med oppløsningen på bildet og gjøre at jeg ikke fikk det til. Direkte utskrift fra PS er litt værre. Her er printeren jeg bruker http://www.fujifilm.com/JSP/fuji/epartners...rontier.jsp#330 Frontier 330 vel og merke. Er liksom ikke en helt vanlig hjemme printer Endret 3. mai 2005 av miZtiNk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå