Gå til innhold

Klarte å flashe med feil BIOS, vil ikke boote!

Anbefalte innlegg

Morn..

Har et Gigabyte GA-K8NS Ultra-939 som har såkalt DualBIOS.

Dette letet jeg etter en ny BIOS-versjon til her på søndag (fordi det var noen problemer med PS2/USB som jeg håpet det ville fikse).

Siden dette kortet har DualBIOS, tenkte jeg at uansett om det gikk til helvette ville det ikke ha noe å gjøre, siden det er et backup-bios der (det er slik det skal funke).

Gikk inn på siden og fant nyeste versjon av det jeg trodde var til mitt HK, "K8NS".

Her var det versjon F12 som var nyeste (sluppet for 5 dager siden), og jeg satt på F5.

Brukte programmet @BIOS til å flashe, og restartet maskinen. Men da vil den ikke boote, bare kom med fortløpende, lange bip.

Slo opp i manualen, og det sto at dette gjaldt "DRAM error".

Skjønte at noe var veldig galt, og sjekka nettet en gang til. Da så jeg at det ikke var "K8NS" jeg har (som jeg lasta ned bios til), men "K8NS Ultra-939"!

Men likevel, siden kortet har DualBIOS, skulle dette da ordne seg likevel? Tydeligvis ikke..

Har sendt inn til tech-support hos Gigabyte, men de er veldig trege, gått to dager uten svar nå..

Derfor lurer jeg på om dere vet hva som kan gjøres? Har prøvd clear-cmos, uten hell..

:no::no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med back-up BIOS er bare et salgstriks tror jeg. Har hørt om flere tilfeller der folk har forsøkt å legge inn back-up'n uten å lykkes.

Har du sjekket manualen/produsentens side hvordan du bærer deg at for å få gjort dette ?

Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig.. Manualen sier bare at "continous long beeps" er en DRAM-feil. Men dette kommer jo av at jeg har flashet med feil BIOS.

Fikk svar fra supporten til gigabyte, men de har ikke klart å lese innlegget mitt godt nok..

Dear Sir,

Normally, this should not happen unless you flashed the wrong BIOS or some

other reasons.

Jeg har jo flasha feil bios..

Lenke til kommentar

Det skal flashes og flashes i tide og utide. Det er sjelden noe å hente på HK BIOS flashing.

Her er oppskriften på Hot-swapping ... hot-flashing ... eller hva man skal kalle det.. Det kommer an på hvor lenge man har kameraten som låner ut EEPROM-brikken man må ha for å få fyrt oppunder............ :D

Edit: De nyere EEPROM ligner ikke helt de som er i beskrivelsen. De er mindre og mer kvadratiske ..., men det er "ett fett"....

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...