Gå til innhold

Nå ringer man endelig gratis fra mobil til mobil!


Anbefalte innlegg

At PGOne har gratis internringing, er for så vidt feil. Dei starta med å reklamera for at dei hadde gratis internringing og folk meldte seg inn i den tru at dei kunne snakka gratis så lenge dei ville med andre pgone kundar. Men etter ei stund virka det som at PgOne innsåg at dette ikkje kunne gå bra økonomisk sett, så dei innførte ei lita stjerne bak 0-talet på prislista si. Der stod det at internringinga ikkje kunne overskrive meir enn 50% av totalringinga i månaden. Det vil sei at ringer du 3 timar internt og 2 timar til andre, må du betala for den siste interntimen. På denne måten 'lurte' PgOne mange kunder som porterte kun fordi dei trudde dei kunne ringa gratis.

 

Det som blir spanande er å sjå om ownersbuy faktisk held det dei lover. Eller om det dukker opp ei lita stjerne på priseksempla deiras og.

 

Retting: Ser nå at det er netcom som har 0kr internt, og ikkje berre ownersbuy. Så der er det vel ingen grunn til å tvile på at dei kjem til å halda det dei lovar. Men at Netcom kjem til å tjene på at det er gratis, det blir å strekke det litt langt trur eg. Sjølv om dei ikkje leiger nett, så er det nok ein del utgifter med det.

Endret av Leeone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom man velger buisness kan man riktignok få en subsidiert telefon mot at man binder seg i 24 mnd.

Ble det ikke vedtatt at det maskimalt skulle være 12 mnd bindingstid på mobilabonnement i Norge, eller er det jeg som burde pusse opp hukommelsen min litt..?

 

Eller er det kanskje slik at 12 mnd kun gjelder privatpersoner, og ikke "bedrifter" slik som Ownersbuy er?

 

Vurderer nesten å skifte nå, men kommer meg ikke inn på nettsiden deres for å kikke. Er den nede?

Lenke til kommentar
Jeg klærer ikke å bestille abnomant hos ownersbuy. Jeg er medlem der men vet ikke hvor jeg skal gå for å bestille. Må ha det bare må ha det...........!!!

Du kjøper det i nettbutikken.

Hvis du vil ha Ownersbuy abbo. så kjøper du jo selvfølgelig med en telefon.

Du får jo ny til utrolige priser.

Telefonene er heller ikke låst. Det er kun abbo. som du binder deg til.

Så hvis du er fornøyd med den tlf. du har nå så bare selger du den nye du kjøper via Ownersbuy.

Endret av Eirik-h
Lenke til kommentar
Dersom man velger buisness kan man riktignok få en subsidiert telefon mot at man binder seg i 24 mnd.

Ble det ikke vedtatt at det maskimalt skulle være 12 mnd bindingstid på mobilabonnement i Norge, eller er det jeg som burde pusse opp hukommelsen min litt..?

 

Eller er det kanskje slik at 12 mnd kun gjelder privatpersoner, og ikke "bedrifter" slik som Ownersbuy er?

 

Vurderer nesten å skifte nå, men kommer meg ikke inn på nettsiden deres for å kikke. Er den nede?

Det stemmer at bedrifter har lov til å binde i lengere enn 12 måneder.

 

Jeg kom inn på ownersbuy ved å klikke på linken din jeg :dontgetit:

Lenke til kommentar
Vurderer nesten å skifte nå, men kommer meg ikke inn på nettsiden deres for å kikke. Er den nede?

Glem det. Kom inn på siden nå. Bortsett fra gratis samtaler til andre Ownersbuy-abonnenter, var de ikke så billige.

 

Ettersom jeg akkurat har kjøpt en ny K750, skal jeg ikke ha ny telefon, så jeg bestilte Tele2 Champion akkurat nå. Meget gode priser!

 

 

Bye bye Chess, dere har tjent meg vel i 40 mnd nå, men dere er bare ikke billige nok lenger. (Koenigsegg er en billig bil)

Lenke til kommentar

----------tele2-----owners

Månedspris 0 kr ---- 82,90

Til Fasttelefon 0,59 kr --- 0,67

Til Tele2 Mobil 0,59 kr --- 0,67

Til Telenor Mobil 0,59 kr --- 0.67

Til NetCom Mobil 0,59 kr --- 0,67

Startpris 0,69 kr --- 0,47

SMS 0,59 kr --- 0,57

MMS 1,99 kr --- 1,97

Etablering** 199 kr --- 0 kr

 

Ja tele2 var ganske billige her :yes: Men som du nevnte så får man ikke ringt gratis til noen. Hadde man ringt gratis til andre i tele2 hadde det nok ikke blitt noen Koenigsegg på de ;)

 

Edit: Det er chess-grunderen som kjøpte den bilen. Ikke tele2. Jeg er et surrehue. :wallbash:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Ja, hehe. Men problemet for meg er at ingen jeg kjenner bruker Ownersbuy. De har selvfølgelig alle andre operatører enn akkurat dem, så da blir det billigst for meg med Tele2 slik det ser ut nå.

 

Men jeg ser godt poenget med denne tråden. Med så mange medlemmer av Ownersbuy, og stadig økning, vil det jo lønne seg for svært mange å bruke dem. Bra for dem! :)

 

Jeg vet ikke helt. Jeg liker ikke å melde meg inn i slike "hemmelige samfunn" (noen andre som ser for seg scener fra National Treasure eller From Hell eller?). 24 mnd binding blir også litt drøyt for meg, jeg liker å ha muligheten til å avbryte helt gratis. Men ærlig talt, jeg må vel regnes for å være en smule paranoid, det er jo helt opp til folk selv hvor de synes grensen går mellom økonomi og det å binde seg til noe :)

 

 

Edit: typo

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar

Tja, det koster deg jo 150 kr i året å være medlem. Jeg synes det er teit å måtte betale for det. Det går ut over de minste forbrukerne, og favoriserer de største.

 

Det er ikke størrelsen på beløpet det kommer an på, men heller prinsippet. Du er "bundet" til medlemskap selv om du har betalt alt på forskudd. Mange tenker da sikkert "ja, siden jeg har medlemskap kan jeg vel like godt ha abonnementet der også for ikke å tape de pengene".

 

Nå mener jeg ikke å generalisere kundene til en stor masse, men for meg er dette iallfall et hinder. Ikke noe vondt ment til dere andre som skriver her, hvis det kunne oppfattes slik :)

Lenke til kommentar

Uten å gå nærmere inn på det så kan jeg fortelle at Netcom aldri hadde gjort en avtale med Ownersbuy hadde det ikke vært for medlemsavgiften. Jeg har forklart bedre tidligere i tråden.

 

I tillegg får du jo tilgang på en del andre gode avtaler når du er medlem der. Men det har egentlig ikke noe med denne diskusjonen å gjøre. ;)

Lenke til kommentar

Kan ikke du slutte å reklamere for Ownersbuy?

 

Netcom har lansert denne tjenesten for sine bedriftskunder.

Syns det virker litt pussig at du ennå ikke har klart å komme noe negativt om selskapet og bare roser dem opp i skyene. Kan godt hende de er så bra som du sier men da hadde nok verden fått høre det av uavhengige kilder og ikke medlemmer.

Lenke til kommentar

Jeg var jo enig i at tele2 har kommet med et godt tilbud var jeg ikke? Hva er det du er så hissig for?

 

I tillegg har du fullstendig feil. Dette er en avtale ownersbuy har forhandlet seg fram til pga sin store medlemsmasse. Hadde det vært et "vanlig" bedritfts abbonement hadde vi hatt DISSE prisene.

Dessuten så har media flere ganger skrevet om ownersbuy. Jeg la ved noen eksempler tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Kan ikke du slutte å reklamere for Ownersbuy?

 

Netcom har lansert denne tjenesten for sine bedriftskunder.

Syns det virker litt pussig at du ennå ikke har klart å komme noe negativt om selskapet og bare roser dem opp i skyene. Kan godt hende de er så bra som du sier men da hadde nok verden fått høre det av uavhengige kilder og ikke medlemmer.

Unskyld meg, men er man pålagt å ha noe negativt å si om Ownersbuy??? Jeg har ingen, rett og slett fordi jeg synes det er en bra tjeneste. De 150 kronene går til å lønne et par deltidsstillinger, som blant annet tar seg av kundeservice og forhandler frem nye avtaler. 150 kroner er faktisk veldig lite for et år når man kan spare dette inn bare på en måned ved å være medlem.

Men, det er ingen som tvinger deg å til å være medlem. Jeg kan også skjønne at folk er skeptiske til slike organiasjoner, det var jeg og.

Lenke til kommentar
Jeg var jo enig i at tele2 har kommet med et godt tilbud var jeg ikke? Hva er det du er så hissig for?

 

I tillegg har du fullstendig feil. Dette er en avtale ownersbuy har forhandlet seg fram til pga sin store medlemsmasse. Hadde det vært et "vanlig" bedritfts abbonement hadde vi hatt DISSE prisene.

Dessuten så har media flere ganger skrevet om ownersbuy. Jeg la ved noen eksempler tidligere i tråden.

Til din info så er det så og si ingen bedrifter som har standardprisene til netcom. Alle har ekstra rabatter utover disse, og en god del faktisk bedre rabatter enn det ownersbuy har ;).

 

Og som noen andre har nevnt, dette er ikke et tilbud kun for ownersbuy, det er for alle internsamtaler for de inne i netcom sine bedriftsavtaler.

Lenke til kommentar
Og som noen andre har nevnt, dette er ikke et tilbud kun for ownersbuy, det er for alle internsamtaler for de inne i netcom sine bedriftsavtaler.

Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener.... :ermm: Mener du at de som har owners-abb også ringer gratis til andre som har netcom bedrift?

 

Trodde vel ikke det var sånn det var. Man ringer vel bare gratis innen "bedriften"?

Lenke til kommentar
Kan ikke du slutte å reklamere for Ownersbuy?

 

Netcom har lansert denne tjenesten for sine bedriftskunder.

Syns det virker litt pussig at du ennå ikke har klart å komme noe negativt om selskapet og bare roser dem opp i skyene. Kan godt hende de er så bra som du sier men da hadde nok verden fått høre det av uavhengige kilder og ikke medlemmer.

Dette er ikke reklame. Han forteller bare hvor fornøyd han er med en tjeneste.

 

Dine Penger har bla. skrevet plussord om Ownersbuy flere ganger, er ikke de uavhengige kanskje?

 

Verden vil bedras, og folk vil ikke ha et mobilabonnement som kan gi tilnærmet _gratis_ ringing.

 

Er det rart at Reitan, Idar Vollvik, Telenor og flere andre gjør seg fete på mobiltelefoni? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...