Sjefern Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Det stemmer at man må betale 121,90 i måneden når man kjøper subsidiert telefon fremfor 82,90 når man ikke gjør det. (Dette er noe de har forandret i det siste. Når jeg meldte meg inn betalte alle 121,90. Hadde ikke fått med meg forandringen. Redigerte derfor sammenligningen med pgone som jeg hadde tidligere) De har f.eks Motorola Razr V3 til kampanjepris til 1894,- + 24måneder med 39kr ekstra i abonnement kommer da på 2830,- Det billigste man får den uten abbonement i dag er 3685,-. Så dette blir jo uansett billig såvidt jeg ser det Det er sant at det skjer mye i mobilverdenen, men slik som jeg tenker vil jo Netcom alltid være noenlunde konkurransedyktige priser på active talk. Og ownersbuy har jo heletiden 22% avslag + gratis internringing. Da skal det jo litt til for at dette blir et dårlig abonnement. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Rettelse: Det er NetCom Bissniss-talk og ikke Active Talk, i og med at Ownersbuy fungerer som en bedrift! Men jeg er enig med deg. En av de billigste på abonnementm, og når de i tilelgg subsiderer telefoner, så er vel ikke valget så vanskelig (i alle fall ikke for meg!) Er enig at 24 måneder er lenge, men dette er vel en sjanse man får ta, man får uansett kjøpe ny telefon hver 12. måned! Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Er enig at 24 måneder er lenge, men dette er vel en sjanse man får ta, man får uansett kjøpe ny telefon hver 12. måned! Hvis man kjøper ny telefon hver 12måned blir jo regnestykket enda litt bedre Lenke til kommentar
macland Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Er redd for at dette kan oppfattes som spam,men ser dere strekker det ganske langt selv. Det som "Sjefen" skriver i sitt innlegg om å ringe mellom medlemmer så lenge man vil er er helt sant. Det er en hake med avtalen,og det er at vi greier å øke medlemstallet med 1000 abbonenter for 1 juni. Ellers er jeg en voksen person i 40 åra og farer ikke med tull. Har vært medlem der i flere år (medl. ca 10000 ,og bla kjøpt et par telefoner der også),og aldri angret.Har også kuttet ut hustelefonen,som de hadde landets billigste priser på. Dette selskapet har nå et vidt spekter av tilbud,slik at å fokusere på mobil blir litt snevert. Uansett vi har ikke lov å reklamere,og nye medlemmer har kun mulighet til å få kjennskap til avtalene om de kjenner noen som har medlemskap. Så let,finn og undersøk selv. Ihht regelverket er jeg avskåret fra å oppgi link,,desverre.. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Gratis intern ringepris!Med virkning fra 1. juni får vi gratis intern ringepris mellom alle som har Owners Business og/eller Owners Basic. Gratis intern ringepris har hittil vært forbeholdt bedrifter mot en månedsavgift. Aldri før har privatpersoner hatt mulighet til å ringe så lenge de vil med mobiltelefon uten at det koster et øre mer enn startprisen. Selv om startprisen øker fra 34 øre til 47 øre er dette langt lavere enn de fleste betaler i startpris både på mobil og fasttelefon. De fleste samtaler går til venner, familie og kolleger, og gratis intern ringepris vil gi store utslag på mobilregningen. Lavere priser må kompenseres med økt salg. På den måten gjør vi det lønnsomt for våre samarbeidspartnere å gi oss lavere priser. Vi har derfor lovet minst 1000 nytegninger eller porteringer fra andre tjenesteleverandører enn NetCom før 1. juni. Klarer vi det, øker sannsynligheten for enda lavere priser ved neste korsvei. Her er eposten jeg fikk fra ownersbuy. Hvis du leser den en gang til "macland" ser du at det du sier bare er tull. Ownersbuy vil la oss ringe gratis fra den første juni. De har sagt til Netcom at de regner med å få 1000 nye abonementer ved at de sender ut en mail om dette. Dette er inget krav. Det er noe som allerede er bestemt. Klarer de ikke å innfri "løftet" sitt til netcom kommer det ikke til å skje noe som helst. Netcom kommer muligens til å rynke litt på nesen over at ownersbuy ikke leverte varene som forventet. Til å være i 40årene syntes jeg du skummer litt for kjapt igjennom epost du får før du gjør deg opp en mening om hva som står der. At vi ikke har lov til å rekamere for ownersbuy er helt riktig. Dette er heller ikke reklamering. Der er informasjon. Samme slags informasjon som du kan lese i bladet "Dine penger". Legger ved en pdf så dere skjønner hva jeg mener. faksimile_DP0311.pdf Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Her er en pdf til fra "Dine penger". Av litt nyere dato. Håper du nå klarer å se forskjell på informasjon og reklame. Faksimile_DP0409.pdf Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Grensen mellom reklame og informasjon er hårfin, og kan sikkert tolkes ulikt! Uansettt, om folk ikke liker dette tilbudet, så er det deres problem! De aner ikke hva de kan spare av penger, og når innsatsen på 150 kroner er såpass liten, er det liten risiko og melde seg inn. Endret 7. mai 2005 av pologutt Lenke til kommentar
docbilbo Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Bekrefter at det ikke er noe spesielt hokus pokus her. Bare Netcom som endrer sine vilkår på Buisness Talk abonnementet. De har alltid hatt lavere priser til andre personer innenfor bedriften (dvs de som har samme mobil abo avtale) men nå kutter de altså vekk alt untatt start avgiften. Hadde selv et slikt abo - men grunnet sending av *en del* SMS så lønte det seg ikke for meg. Netcom lar foreløbig ikke kunder f.eks kombinere et bedriftsabonnement og tjenesten SMS Mania. Torbjørn Elkjøp Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Ligner litt på dette: http://networkpartner.no Lenke til kommentar
Reino Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Til lavizh og dere andre som hyler om at reklame er forbudt så vil jeg bare si: Gå et annet sted å ri paragrafer! Dette hadde vel vært ulovlig kun hvis ownersbuy selv hadde startet en tråd om sine tjenester. Halve forumet beståre jo av diskusjoner om produkter og tjenester fra diverse webshop. Komplett og Netshop er vel de som er mest diskutert her. Det er til og med egne tråder som blir oppdatert hele tiden med de beste tilbudene fra webshoppene. Er det ulovlig reklame? Tror ikke det nei. Da vil jeg tro at det ikke gjør noe å snakke litt om tilbudene til ownersbuy Lenke til kommentar
JZA Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Bekrefter at det ikke er noe spesielt hokus pokus her. Bare Netcom som endrer sine vilkår på Buisness Talk abonnementet. De har alltid hatt lavere priser til andre personer innenfor bedriften (dvs de som har samme mobil abo avtale) men nå kutter de altså vekk alt untatt start avgiften. Hadde selv et slikt abo - men grunnet sending av *en del* SMS så lønte det seg ikke for meg. Netcom lar foreløbig ikke kunder f.eks kombinere et bedriftsabonnement og tjenesten SMS Mania. Torbjørn Elkjøp Vil dette bli gjeldende for alle Netcom BT-abb, eller kun for dem med OwnersBuy ? Hvis Netcom er såpass greie å forhandle med, burde vel amobil kunne legge seg i sælen, så alle brukere enten av amobil eller hardware kunne få tilbud om samme abb ? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Det må være innenfor samme bedrift for at det skal være gratis! To BT-abonnement fra to ulike firmaer kan altså ikke snakke gratis sammen. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Vil dette bli gjeldende for alle Netcom BT-abb, eller kun for dem med OwnersBuy ? Hvis Netcom er såpass greie å forhandle med, burde vel amobil kunne legge seg i sælen, så alle brukere enten av amobil eller hardware kunne få tilbud om samme abb ? Tror ikke det er så enkelt. Du må huske på at ownersbuy har ca 25000 betalende medlemmer. Medlemmer som betaler en årsavgift er gjerne litt mer opptatt å se hva de faktisk betaler for enn en hvilken som helst stor gruppe. Ownersbuy var faktisk gratis en gang i tiden, men de fant ut at de ikke hadde noen slagkraft hos leverandørende så lenge medlemmene ikke betalte noe for å være med. Det var først når Ownersbuy fikk en del betalende medlemmer de virkelige gode avtalene dukket opp. Lenke til kommentar
Studenten Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg må bare føye meg inn i rekken av fornøyde Ownersbuy Business brukere. Jeg har ikke hatt dette abonnementet mer enn siden i høst, men har BARE positive erfaringer siden den tid. Jeg er selv en storbruker av mobiltelefon, og derfor har jeg hele tiden vært veldig opptatt av å finne det abonnementet som lønner seg best for meg. Det at jeg kan ringe billig til min bedre halvdel er en fin bonus i tillegg til geniale ringepriser forøvrig. Men først vil jeg si litt om hvorfor jeg valgte Netcom gjjenom Onersbuy. Jeg har i de senere årene lært meg en del av mentaliteten til ulike mobilopperatører og abbonnementene som tilbys. Et viktig fellestrekk ved alle er at det i stedet for å senke prisene på allerede eksisternede abbonnementer, oppretter de heller nye. Dette gjøres for at de håper på at folk ikke skal følge med i utviklingen og bare beholde det utdaterte og overprisede abbonnementet. Blandt dem som får med seg endringene, hover de inn penger på tilknytnings- og porteringsavgifter. Generellt lønner det seg derfor fint lite med abbonnement som Chess King. Innen tiden er kommet at du betaler 0 i månedsavgift, er det allerede lansert en rekke andre abbonnement som er langt rimelige for hvermansen. Unntaket viser seg å være bedriftsabbonnement. Her kjøres det helt andre linjer, og det satses på ett eller flere abbonnement som er ment å være over lang tid. Det er nemlig for omfattende for bedrifter å måtte bytte abbonnement i hytt og gevær, og derfor er f.eks. Netcom nødt til å i stedet senke prisene direkte. Dette har vi nå nylig sett ett eksempel på, da Netcom valgte å lansere gratis intern ringepris for bedrifter. Når det er sagt gjør de jo ikke dette for å tape penger! Nei, tvert imot. De tjener 49 øre i oppstartsavgift for hver samtale, i motsetning til at de faktisk taper penger når jeg ringer til en som benytter Telenor sitt nett. Til gjengjeld ringer jeg mye mer og oftere, slik at ører blir til kroner for Netcom. Det er viktig å få frem at det er ikke Ownersbuy selv som leverer disse tilbudene, men Netcom. Ownersbuy står bare som mellomledd/leverandør/forhandler. Ownersbuy sin eksistens baserer seg på de 150 kr man betaler årlig for å være med. I tillegg får de sikker noe fra Netcom direkte (dette vet jeg ikke, men det kan jeg tenke meg). Jeg synes ikke dette i bunn og grunn virker betenkelig i det hele tatt. Ownersbuy har nå blitt blandt de aller største kundene til Netcom (ikke nøvendigvis i anntall, men i ringevolum). Derfor ser jeg ikke noen grunn til at Netcom vil bryte avtalen med Ownersbuy, og jeg forventer at de også i framtiden vil sikre meg gode og solide avtaler. Nå skal jeg bestille meg et ordentlig Blue Tooth headsett. Da kan jeg ringe gratis (49 øre = nesten gratis til både mamma og pappa, min bedre halvdel og noen venner av meg. I tillegg koster det meg bare 68 øre minuttet å ringe til hvem som helst andre. Jeg tør påstå at dette er det beste tilbudet som er å oppdrive i det norske markedet, og jeg har tro på at Netcom vil følge med på eventuelle priser også i fremtiden! Mvh Studenten Aktiv mobilbruker og opplyst forbruker! Lenke til kommentar
Djmolvi Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Jeg klærer ikke å bestille abnomant hos ownersbuy. Jeg er medlem der men vet ikke hvor jeg skal gå for å bestille. Må ha det bare må ha det...........!!! Lenke til kommentar
Djmolvi Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Håper ikke at det ligger noe skjulte priser der!!! Vet noen om det? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Jeg klærer ikke å bestille abnomant hos ownersbuy. Jeg er medlem der men vet ikke hvor jeg skal gå for å bestille. Må ha det bare må ha det...........!!! Du går til nettbutikken, og velger kun abonnement, men ikke telefon. Tips: Ta å rett alle skrivefeilene dine! Lenke til kommentar
janoverp Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Må bare føye meg inn i rekken av storfornøyd Ownersbuy medlem og NetCom BT abb. via dem. Topp service og vellvillighet. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Håper ikke at det ligger noe skjulte priser der!!! Vet noen om det? Alle prisene har blitt opplyst om i denne tråden. Lenke til kommentar
ct Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Melder meg i rekken av fornøyde Ownersbuy kunder. Har hatt Ownersbuy Business i ca et år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå