Raastadboy Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg lurer på om cpuen min er ødelagt så jeg lurer på om jeg kan teste en uten kjølepasta?? Er det veldig farlig???? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg lurer på om cpuen min er ødelagt så jeg lurer på om jeg kan teste en uten kjølepasta?? Er det veldig farlig???? Den ryker ikke av å testes uten kjølepasta nei, men temperaturen kan bli høy. Metall mot metall gir dårlig overføring av varme. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Det er ikkje farleg, kjølepasta hjelp berre til å få bedre kontakt mellom kjøleblokk og cpu. Metall mot metall går fint ann så lenge det er god kontakt. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg anbefaler ikke å ta vekk kjølepastaen.. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hvis du skal bare teste så går det greit, finnes jo enda flere folk her som ikke vet hva det er en gang. Sørg for pasta hvis alt er i orden. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hold et godt øye med temperaturen så Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Er greit å teste og sjekke forskjell hvis det er interesant. Men som Ash sa pass på temperaturen temperaturen Lenke til kommentar
Myx Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg lurer på om cpuen min er ødelagt så jeg lurer på om jeg kan teste en uten kjølepasta?? Er det veldig farlig???? Den ryker ikke av å testes uten kjølepasta nei, men temperaturen kan bli høy. Metall mot metall gir dårlig overføring av varme. Bastant og feilaktig opplysning. Metall mot metall overfører varme svært effektivt. Dette er forutsatt at det ikke er nevneverdige ujevnheter i kontaktflatene og at de er godt rengjort. Fett og oksygen reduserer varmeoverføringen, men rent teoretisk er den optimale varmeoverføringen 2 stk planslipte metallflater mot hverandre. Lenke til kommentar
tness Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Da blir jo konklusjonen at artic silver er den beste kjølepasta. Fyller evnt porer med et metall lignende stoff. Lenke til kommentar
AlekXP Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Om du finner ut att den er i orden. Så ville jeg ikke valgt å kjøre uten kjølepasta. Til slutt blir det for varmt og da blir det ødelagt. Hvis du velger å kjøre uten kjølepasta så vil jeg ikke råde å kjøre mange "tunge" programmer siden cpu vil da bli varmere når mange prosesser er i gang samtidig. Men om du bare vil teste, for å se hva som skjer. Så er det bare til å gjøre det. Sjangsen er da større for att det vil ryke... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Sorry Endret 5. mai 2005 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå