RAS612 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Jeg skal leie en sokkelleilighet der jeg får dele internett med husverten, han har lagt ned nettverkskabel fra sin router. Men jeg må ha trådløsrouter hos meg. Kan jeg koble nettverkskabelen fra hans router inn i min router. PS. Han har og trådløs router, men det rekker ikke. Endret 3. mai 2005 av RAS612 Lenke til kommentar
AJH Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hei, Sikker på at du ikke mener to svitsjer? Det som er vanlig i slike tilfeller er å koble din router til hans router ved hjelp av svitsj delen på routerene. Som regel har en Trådløs router 4 LAN porter og 1 WAN port. Kobl enhetene sammen med LAN portene, da vil det fikses automatisk i de fleste tilfeller. WAN porten er selve router-porten og denne brukes kun når en skal koble to ulike nettverk sammen, feks Ethernet (LAN) og ATM (brukes ofte mot ISP). Lenke til kommentar
RAS612 Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 nei, må ha eget nettverk utenom hans. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jada, kjøp en router og sleng inn TP'en i en av LAN-portene på din router. Da vil routeren lage en bridge mellom WLAN'et ditt og LAN'et som har internett ü Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 om du gjør slik som han fyren over her sier, og stapper "hans" tp i lan så vil du få bridging/switching ja., og da vil du stå i samme nettverks segment som han, noe som jeg forsto på dine meldinger over her at du ikke ville.. Utrolig fascinerende at folk kan pøse utav seg såpass finurlige svar også er det alikevel fullstendig feil iogmed at de har svart på noe helt annet enn det som er spurt etter.. Putt TP fra landlord i WAN ., putt din TP i LAN eller bruk wireless.. Router configen blir at landlorden blir din ISP., altså at du kan sette under ISP autmatically receive ip adress.. Da får du (kanskje) 192.168.1.* på WAN siden av routern din mens du på LAN kan velge f.eks 192.168.10.* På den måten vil pc'ene deres være atskilte med egne nett... Men husk., du står fremdeles inne i hans nett., så du kan ved f.eks å skrive \\192.168.1.33 (eller hva som er ip'en på maskinen hans), nå tak i alle maskiner som er i hans nettverk.. (trenger seff brukernavn og passord da) Han vil ikke få tilgang til ditt nettverk.. Skal du være utenfor hans nettverk, så må din WAN ip "sperres ute" i en DMZ sone... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå